0-100km/h

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja Anonymous, 18.12.2003.

  1. JanisHell

    JanisHell 1st gear

    Fysiikanlaki kertoo kaiken, mitä enemmän pitoa ja vähemmän painoa pärjää aina.
     
  2. JanisHell

    JanisHell 1st gear

    Nopeimat menee kylläkin 0.5sek luokkaan.
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    onko kellään tietoa mikä on nopein mäntämoottorilla ajettu 60 jalkanen?sellaista ei kai tilastoida mut ajattelin jos jollekin olis tarttunu tieto jostain.yksien engelsmannien sivuilla ne oli ajanut jollain nitrolätpyttimellä 0.84 ja ne sano world`s fastest...varmaanki omassa luokassa.
     
  4. Heikki

    Heikki Gearhead Admin

    Jaa-a, sehän riippuu ihan listan laatijasta. Niin monta listaa kuin laatijaakin.
     
  5. Humpback

    Humpback 1st gear

    Tän talven testeissä muutamat TF-putket jenkeissä rykäs 0.81 s 60 jalkaa. Varmaan joku erehdyksissä on vetänyt joskus karvan paremminkin.
     
  6. Fireball

    Fireball Gearhead

    Ihan nuin järettömistä leluista ei oo omakohtaista ajokokemusta, ainakaan vielä, mutta muistelen jonku nuilla kurvaavan kertoneen että itseasiassa TAD vehkeet on 60-jalalla kovempia kuin TF. Vaan ihan muigiata oli 1.2sekan 60-jalkasetkin jousettomalla tykkaan ma, vaikee ees kuvitella noiden lukujen käytäntöaspektia. Oih.
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    nopeimmat vakiokunnossa olevat rekan nupit kiihtyy nollasta sataan 7.5 sekunnissa, huom. vakiona
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ja lehmät lentää...Sitäpaitsi topicin alkuperäisajatukseen palaten,kyllä,noi ajat voi pitää paikkansa
     
  9. MadMike

    MadMike Gearhead

    ei mun mielestä....tänään juuri kokeilin kiihdytellä UUDELLA (koekilvet) 164/480 hv Scanialla ja se ei mennyt huippujakaan kuin 85 :sad:
    Kyllä toi sun väittämäsi on sanoisinko muuten urbaania legendaa...vai haittasiko muovit penkeissä noin paljon keskittymistä ?
     
  10. Fastback

    Fastback Gearhead

    85km/h on kuorma-autoille sama kuin isoille mersuille 250km/h, eli rajoitin katkoo kulkua. Rajoittimen voi toki ohittaa, yritähän uudestaan ja ota rajoittajan sulake pois - kyyyl kulkee. Scanioissa saattaa ajovalot olla saman sulakkeen takana, joten koita valoisalla. Välitykset on tehtailtu 85km/h huipuille, joten vallan hirveästi ei ole varaa malleista riippuen. Jos veturi on suunniteltu kiskomaan 48t tai 60t massoja, niin eiköhän se nuppi lähde "ruotona" melko kiihteästi, kunhan vaan kuski osaa pykältää.

    Esim. puoliperäveturi ilman kärryä kiihtyy kyllä kuin hullu. Vääntöä on tautisesti ja loikkii vaihteita yli tarpeen mukaan. Kevyt veturi kiihtyy kyllä nopeaa, ajoista en tiedä, en ole testannut saati mittaillut, mutta sanottakoon että moni auto voi kokea yllätyksiä jos tyhjän ison auton kuljettajaa lapsettaa - toivottavasti ei.
    ------
    :lol:
    onkohan sellaista kuorma-autoa joka pieksee moottoripyörän suvereenisti kaikilla osa-alueilla???
    :lol:
     
  11. JKL Raggars ry

    JKL Raggars ry Gearhead

  12. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    5.8 sek on vaatimaton tavoitteeni..
    SUURET PUHEET, -PIENET VEHKEET!
     
  13. L-Janne

    L-Janne 1st gear

    Onko tuosta nyt omaa kokemusta. Olen kuullut samasta aiheesta kaksi muutakin legendaa. Toisen mukaan saman sulakkeen takana olisi sähköikkunat, toisen mukaan penkin sähkösäädöt. Puheet noista rajoittimien ohittamisista ovat suuret, mutta onko kukaan itse asiassa onnistunut ohittamaan/poistamaan rajoittimen? Ja kiitos, ei mitään "kaverin kaverin tutun tutun kaimoja, jotka varmana tiätää kans!" :grin:

    (edit) Tarkensin kysymystä

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Sikapoljin 2004-03-31 18:39 ]</font>
     
  14. Mosse

    Mosse Gearhead

    Ite ajelin Libskeissä FL-10 Volvoa, joka tyhjänä meni kuin pieni eläin. Loppu veto 100:n, kun loppu välitykset. Voin sanoa ettei ainakaan 3.0 TDI 4runner pysynyt perässä ,kun kiivettiin vähän jyrkempää rinnettä... ;)
     
  15. Anonymous

    Anonymous Guest

    kyllä meinaa noi tyhjät rekanveturit kiihtyy ihan järjettömästi! yhellä tutulla (autoilja) oli joskus sellanen nappula kojelaudan alla joka ohitti rajottimen....
     
  16. jack79

    jack79 1st gear

    sisun sk171:ssä käsikaasulla sai ohitettua rajoittimen. huiput 114km/h oon kokeillu.
    Kyseessä yhdistelmä ja kuormalla.

    Kiekko kotona.




    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: jack79 2004-03-31 20:07 ]</font>
     
  17. Fastback

    Fastback Gearhead

    mallikohtaisia eroja saattaa olla. Firmassa missä työskentelen niin Scanian 124 420hv / 400hv malleissa sulakkeen irroittamalla rajoitin on poissa pelistä. Uusimmista vehkeistä mm. "mateenpää" volvoista ei enää ohitellakkaan tai jos sieltä alkaa sulakkeita repimään niin on melkoisesti urheilumieltä, sillä sähkövempeileitä on jo melko runsaasti. Vanhoissa FL6 Volvoissa rajoitin on kanssa ohitettavissa käsikaasu ylös nostamalla. On sitä tullut kaikkea kokeiltua, mutta ei se ole normaalin ihmisen hommaa posottaa 100km/h 60tn yhdistelmällä.

    Eräs kaveri ajoi vanteet soikeeksi kun pudotti 125 km/h !!!! täydessä kuormassa astetta jyrkempää mäkeä. Alamäkeen lusikka pohjaan ja sitten vapaalle. Tämä oli nk. pöllikuski, maksoiko vakuutusyhtiö uudet vanteet? a) ei b) ei varmasti c) ei ikinä

    Jos kolautat yhdistelmän metikköön tai kolaroit ilman nopeudenrajoittimen sulaketta, niin voidaan pitää varmana että sanktioita tulee. Huonolla tuurilla jos tulee vakavia henkilövahinkoja voi olla ettei tarvi enää ikinä ajaa ammatikseen.

    Tämä ei taasen liity nopeuksiin, mutta eräskin säiliöautoa ajava kaveri heitti x kemikaalia kuorman paikkaan x. Kaverilla oli kiire kotio, mutta paluukuorma olisi vaatinut säiliöiden sisäpesun. Kaveri v ä ä r e n s i pesukuitin ja otti uuden kuorman paikasta x. Kuljettaja alkoi ihmetellä kun säiliöiden kupeista nousi vaaleaa savua kun joutui hiljentämään lähestyessään suurehkoa kaupunkia. Kuljettaja luuli jarrujen olevan tulessa ja soitti suureksi onneksi palokunnan paikalle.

    Kuljettaja pysäytti auton ja totesi jarrujen olevan kunnossa, savu nousi säiliöiden kupeista ja maalit kuoriutui kupeista. Kaveri soitti hätäkeskukseen uudemman kerran ja selosti minkä tempun meni tekemään. Pari nopeaa puhelua viranomaistaholta ja selvisi että säiliössä oli 30 tn kemikaalia, jolle säiliön seinämiin & pohjalle jäänyt entinen kemikaali toimi katalyyttina.

    Palokunta aloitti välittömästi säiliöiden jäähdytyksen sammutusvedellä. Säiliöiden lämpötilaa saatiin laskettua jolloin kemiallinen reaktio tyrehtyi. Palokunta taisteli säiliöiden kanssa 14h. Tässä ajassa säiliöiden lämpötila pidettiin matalana ja ne saatiin tyhjennettyä kemikaaleista. Tutkimuksien mukaan massan lämpötilalle olisi riittänyt kahden asteen nousu, niin reaktiosta olisi tullut räjähdysmäinen eikä sitä oltaisi pystytty enään estämään - oli kysymys minuuteista. Onnekseen kuljettaja soitti heti palokunnalle, joka oli paikalle suhteellisen nopeasti.

    Miksikö tapaus on sitten niin erikoinen. Noh, reaktion seurauksena 30tn massa alkoi synnyttää sinappikaasuun rinnastettavaa myrkkykaasua. Tämä tapahtui n. 700.000 asukkaan kaupungin laitamilla. Myöhemmissä tutkimuksissa paikalliselta ilmatieteen laitokselta selvisi että tuulen suunta oli etelään sinä päivänä ja autohan oli kaupungin pohjoispuolella... Huono yhtälö. 700.000 asukkaan evakuoiminen ei käy kovin sutjakkaasti ja kysymys oli enään minuuteista. Arvioiden mukaan kuolonuhreja olisi ollut kymmeniä tuhansia.

    Tämä kuljettaja istuu edelleen vankilassa, eikä tule ikinä eläissään tarttumaan autoon ammattimielessä, siitä viranomaiset pitävät huolen. Missäkö tämä tapahtui onkin jo toinen asia, jokatapauksessa länsimainen sivistysvaltio, joka ei ole Yhdysvallat.

    Taas korostetaan kuorma-autonkuljettajien valtavaa vastuuta.
     
  18. drako

    drako 1st gear

    No niin siinä kävi että cruise ja kiekkamittari hävis 124 Scaniasta (vm -99) sulaketta nro x nyppäämällä, mutta ohitus onnistui kyllä sitten sitäkin paremmin :evil:

    Ja tämä tapahtui tietysti testiradalla :odroll:
     
  19. Hexa

    Hexa 1st gear

    On kyllä niin mehukkaita juttuja rekkojen kulkemisesta, että pitäisi vissiin säätää huomenna vanin ruiskua rikkaammalle, ettei jäädä niiden jalkoihin kotopuoleen ajellessa. Jääpi säätämäti. Ja jos rekka ohi menee, niin nostan hattua, vaikka sellaista en käytäkään. Kova on homma rekkamiehillä.
     
  20. Anonymous

    Anonymous Guest

     

Kerro tästä muillekin!