03'king cap,uskomaton paska!!!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja NXR-36, 23.8.2008.

  1. A.McBill

    A.McBill Gearhead

    Eikö tolla 5000€ saa jo Datsuniin uuden koneen jossa on takuu?
     
  2. NXR-36

    NXR-36 Gearhead

    molo vaan G20,asia on niin kuin sanoit...moni vahvistaa sen!!! tunnen sen jotenkuten ja pikkasen kutittelemalla ja hyvän tavan lahjuksilla saatiin asia etenemään....eilen en päässyt enään nissanille,mutta heti tästä aamukahvin/paskan jälkeeen rynnin sinne!

    5000 luulis saavan uuden mootorin,mutta nöyp!!! pittää kysyä piruuttaan hintaa,joku sanoi uuden koneen olevan lähellä sitä kalliimpaa remppaa jossa tuli kanget katselemaan iltalypsyä....11000€ hohhoijaa...

    löysin pari purkaamoa jossa olis vm.96' ja vm99' 2.5TD ja molemmat n.240tkm.ajettuja...hinnat 2000€ ja 2300€,en selvittänyt vielä onko apulaitteineen vaiko ei...voipi olla järkivaihtoehto?? jos itse puran ja kiikuttelen osia koneistamoon ja back ja sitten kun kampiakselia ei saakkaan koneistettua niin pelkästään se maksaa 1000€ nissanilla!!! eikä sitä motonetiltäkään saa...no onhan se eri asia onko rempattu kone vai vanha purkukone.....

    jos jollain on tietoa kuinka vanhasta datsunista kävisi alakerta tähän värkkiin niin ei muuta kun faktaa,kiitos!! ihanne olis kun sais jostain parilla huntilla 88' datsunin padan joka kävisi heittämällä keulille,apulaitteet kiinni ja ei kun nissan kauppoja kiertämään ja vaihtattamaan,niin saavat hyvän vaihdokin!!!!!! helevetti,sitten se tietysti kestää miljoona kilometriä.......
     
  3. pas2

    pas2 Gearhead

    Jaa että isännän autot hoituu sillä. Onneks olkoon!
     
  4. Sardiinipurkki

    Sardiinipurkki Gearhead

    Tiiä onko motonettiin ny luottamista mut se myy tohon TD25 vain yhtä kannentiivistettä välille 90-05. Eli sillä perusteella alakerrat menis ristiin ja olis toivoa päästä halvalla. Jos sen saa kuntoon, kannattaako siitä enää luopua? Ei se ainakaan siihen laakerivikaan toista kertaa hajoa, kunhan ei osta 02-04 alakertaa. Tietty jos oikein kyrsii niin ostaa millin ajetun alakerran "satkulla" ja pistää seuraavan murheeksi. :)
     
  5. Mussemaan

    Mussemaan 3rd gear

    Just soittelin paikalliseen merkkikorjaamoon, Takuu on kuulemma laajennettu 3->5V. Ja mulla on tietysti kuukauden yli 5 vuotta vanha auto. :poff:
    Mielenkiintoista on se että minkäänlaista tiedotetta tai yhteydenottoa en nissanilta ole saanut. Auto on aina merkkihuollettu, viimeksi 13kk sitten 40000km määräaikaishuollossa..eivät edes vihjanneet moottoririkon riskistä.

    Liikkeellä oli juuri nosturissa yksi muistaakseni 90000km ajettu tapaus, totaalituho ja lohko rikki kahta puolta. 8000e+työt=n.11000e remppa...
    Vika on huoltomiehen kertoman mukaan nimenomaan laakereissa, jotka kulahtavat ennen aikojaan. Joko laakeripinta loppuu ennenaikaisesti tai sitten pinta irtoaa laakerin rungosta.
    Eli ei virhettä esim osien mitoituksissa sinällään- paskat laakerit ainoastaan.

    Neuvottelut menossa, soitin jo helsinkiinkin pääkallopaikalle- että jos ei kutenkaan odoteltais että pamahtaa. Eivät ottaneet vielä kantaa, puhelinpalvelun poika selvittää asiaa jostain isommalta herralta.
    Ihmeenä pidän jos tulevat vastaan vaikka kuluttajansuojalaki onkin puolella. Pitäis tehdä virallinen reklamaatio ja viedä asia kuluttajansuojalautakuntaan...ei taida jaksaa kun kone ei vielä ole rikki.

    Noh, jos eivät tee remppaa niin vaihdetaan itse- laakerit ei ole kalliit, ja vaihdon tekee kaksi miestä nosturissa alakautta helpostikin päivässä.


    EDIT: Mullakin oli Diesel Rami...myin juurikin samasta syystä.

    Ja ylläriylläri: Sain soiton helsingistä- Nissanin virallinen kanta on se että moottoreissa tai laakereissa ei ole mitään tyyppivikaa!
    Ei vaikka kaikki mm. merkkikorjaamot kertovat aivan avoimesti viallisista laakereista em vuosimallisissa pickupeissa...
    :wc:

    Korjaamoita tässä soitellut läpi. Yks korjaamon omistaja sanoi korjanneensa pari viikkoa sitten yhden Toyotan D4D:n: kiertokangen pultti pamahtanu poikki. Ei hirveästi kilometrejä eikä ollu lastutettu.

    Että eihän tässä maailmassa voi näemmä enää mihinkään luottaa- veljen vaimoltakin sain tippurin... :mad: :rotfl:
     
  6. NXR-36

    NXR-36 Gearhead

    Ei maksetä tukiaisilla isännänkään autoa jos nyt voi isännäksi sanoa 57neliötä kivitalossa...

    laajennettu takuu 5v/150tkm. eukon auto 5v ja 5kk. EI KORVATA!!!!!

    puolimoottori maksaa 5500€,maahantuoja oli kysynyt korjaamopääliköltä,voisiko remontin tehdä halvemmalla esim.laakerointi alakautta...??on ne SAATANA tyhmiä maahantuojalla jos eivät tiedä onko laakerointi alakautta halvempaa kun 5500€ ei SAATANA!!!

    maahantuoja on jotenkin mukana jos aletaan avaamaan konetta....mitähän se nyt sitten tarkoittaakaan...????

    otin riskin ja rakastuin suomenruotsalaiseen..vai miten se oli..? elikkä auto jäi nyt nissanille ja ensi viikolla purkaavat alakautta ja katsovat selviääkö laakeroinnilla,vai onko kampiakseli paskana tms....
    pitää viheltää peli sitten poikki jos on kampuraa paskana ym.....maahantuoja tuskin osallistuu kovinkaan kummoisesti ja itse emme periaatteestakaan 5000€ rempasta maksa!!!!! laitellaan sitten ajan kanssa itse kun keritään!!

    Ei käy muut koneet!!!! tässä on se uudempi YB25 16venttiilinen kone ei käy mitkään alakerrat,apulaitteet ymym...että se siitäkin yrityksestä!!!

    hyvin ovat pystyneet pitämään salassa tuon ongelman kun kukaan "autokaverikaan" ei ole tästä ollut tietoinen ennen tätä!!!!!!

    mitenköhän tälläisen ongelman saisi "yleiseen" tietoisuuteen,mielestäni kaikkien kyseisen automallin omistajan täytyisi olla tietoinen tälläisestä POMMISTA!!!

    älkää nyt käsittäkö että olen joku datsun fanaatikko/klubilainen!!!! mutta kyllä ilmassa on aikamoista kusetuksen makua kun takutakin on jatkettu kolmesta viiteen vuoteen,mutta sitten se on 5kk.kiinni

    taidan aivan periaatteesta ostaa jostain liikkeestä kyseisen mallin,6kk takuuta liikkeen puolelta(ei mistään tarhasta vaan isosta talosta) otan keskeytysvakuutuksen kaikilla herkuilla mm.suihinotto....sitten vaan odotellaan että tulee kiertokanki kurkkaamaan kuka kiusaa!!!!

    pitää vielä tarkistaa mistä lähtien on "uudet laakerit,ei vikaa"malli....jos saisi vielä koslan jossa tehdastakuu,niin ANTAA PAUKKUA VAAN!!!!!!!
     
  7. Sardiinipurkki

    Sardiinipurkki Gearhead

    No voihan kökkö, kalliiksi tulee :( voit asiasta kertoa vaikka tuulilasi-lehden nettisivulle. Siellä on keskustelua mm autojen tyyppivioista.
     
  8. Jza

    Jza Double Gearhead

    Vähän alkaa epäilyttämään, että nisunasun euroversioissa on erehdytty käyttään juurikin ton vierailemani tehtaan laakereita (mistä puhetta edellisellä sivulla) :rotfl: No, ehkä ne ens kerralla viittii auditoida alihankkijansa ennen kuin alkaa tilaileen isompia määriä sutta...
     
  9. NXR-36

    NXR-36 Gearhead

    tai sitten ottaavat loputkin kamat samasta hallista....kauppa se on joka kannattaa,tai siten ei? en usko että että emännälle tulee toista nissania enään,kovasti aina uhoaa vaihtavansa subbariin mutta sitten annan ajella 00' starkilla ja tankata niin unohtaa aina hetkeksi subbarit...hah!

    tuolta löytyi yksi keskustelu jossa oli kaverilla juuri tullut 5v ja 1kk. ikää kingille,eli ei takuuta!!!! oli ollut heti näitten juubien jälkeen kiivaassa keskustelussa nissanin päämajaan päin ja väittivät ettei laakereissa/koneissa ole mitään vikaa!!!!!! samalla selvisi vielä että kk-pultit on suht'heikkoja sekä öljypumpun o-rengas väljistyy ja siitä sitten taas.....

    hemmetti tässähän alkaa kohta tietämään yhtä jos toista kun istuu pari-iltaa koneella,kohta varmaan on joku datsun lippis päässä.....pitkän päälle datsun....vai miten se oli...? hitto tipahti datsun kortsut lattialle,pitää äkin korjata ennen kun koira luulee purukumix.......
     
  10. daimleri

    daimleri Gearhead

    toivottavasti oon väärässä, mutta omalla kohdalla olleita vastaavanlaisia juttuja, joko A. ei lupauksista huolimatta korjata mitään eikä osallistuta milläänlailla tai B. osallistutaan korjaukseen antamalla osat ilmaiseksi kun se korjataan heidän omassa korjaamossa, työ jää maksettavaksi :odroll:
     
  11. NXR-36

    NXR-36 Gearhead

    kyllä,näin epäili korjaamopäällikkökin. nissanin maahantuonnilla ei kuulemma ole enään omaa korjaamoa joten auto jäi porvoon osla-autoon,sielläkin on vain nisanin huolto,automyynti meni laakkoselle,toiselle puolelle kylää....

    jos kävisi joulu ja saisi edes osat,eikä töiden osuus olisi montaa päivää niin se olisi vielä halvin konsti se....mutta jos töitä alkaa +40timmaa ja timma on sen 74€ niin puhutaan jo kolmesta tonnista!!!!!!!!!!!! eieieieieieieieieieiieiieiiieiieieiiiieiieiiei..........................

    ja nyt kun puhutaan vielä tästä 16tappisesta,uudemmasta koneesta niin ei löydy alle neljän tonnin,eikä auttais vaikka löytyis kun ne on samaa PASKAAAA!!! ja vanhempi ei käy,ei edes alakerta vaikka jotku kannentiivistenumerot toista väittää....

    tosin jos sen laskun maksan niin ei muuten särje päätä meitin talossa koko loppu syssynä.....ai saatana,eihän meitin talossa ole särkenyt päätä kuin allekirjoittaneella sunnuntaisin.........se siitäkin..

    eihän tässä maailmassa voi enään mihinkään luottaa,velipojan vaimoltakin sain tippurin........
     
  12. Mussemaan

    Mussemaan 3rd gear

    Ens viikolla menee oma paikalliseen korjaamoon.
    Laakerit Nissanilta 200€, työ 300-400€.
    Merkkikorjaamossa sanoivat että sama homma 1500€.

    Laakerit pitää tilata kampuran numeron perusteella- sen näkee kun öljypohja on irti. Lisäksi pitää tiputtaa pois etuperä ja ainakin "raottaa" laatikkoa että öljypohjan saa pois.

    Onkohan näissä venyvät pultit kiertokangissa?
    Tietoa on näihin uudempiin vähän huonosti saatavila.
     
  13. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    Kysyppä Lohjan uudenmaan autosta. Siellä aikanaan sain primeraan hyvinkin tarkkoja tietoja ja jopa faksilla purkukuvia .Ja kannattaa kysyä huoltopuolelta noista, tietty. ne varaosamyyjät ei tee mitään.
     
  14. NXR-36

    NXR-36 Gearhead

    -löytyi guruilta offipuolelta tietoa,jolla on pelastettu monta konetta!!

    -Laakerit mallia ACL ja numerolla ACL 4b2751 (std) joutuu muokkaamaan "kohdistusnystyröiden" reunoja viilalla pari pyyhkäisyä niin tipahtaa paikoilleen. Punametallilaakerit eikä mitään tina-alumiinipaskaa niin kuin alkuperäiset!!! (näitä eivät kyllä nissanilla asenna jos viet sinne,koska eivät ole kirjaimellisesti tähän tarkoitettu)

    -Kiertokangenpultit kisatavaraa mallia ARP 202-6005 kyllä kestää!!!

    -Uusi o-rengas öljypumpun putkeen liimalla kiinni!!! sen kai uskaltaa ostaa nissanilta.......

    -Mussemaan jatkaa pommitusta jälleenmyyjään-maahantuojaan ja sitkeästi tinkiitinkiijatinkii!!! pakko tulla apuja,on meinan kohta niin paljon pokaa rivissä että voidaan lähteä maahantuojalle konalaan ja pittää pikku talkoot......
     
  15. NXR-36

    NXR-36 Gearhead

    -Ja tottatosiaan kysessähän on siis YD25 moottori eikä YB25 kuten edellä hölmöykssissäni kirjoitin!!!! kiitos ja anteex!
     
  16. puavo the baboon

    puavo the baboon Gearhead

    työ kaverilla oli tommonen lava datsuni,en muista paljo ajettu ja oliko enää takuuta mut kone räjähti ja paikallisessa nissani liikkeessä korjautti ni maxo muistaaxeni 6 tonnia!? :mad: ja äkkiä myyntiin ennenku leviää uudestaan..iisalmen autosompa muutenki iha kusetus liike,yx tuttu oli siellä töissä ja korjas jotai ransettia jossa oli venttiili mutkalla,työnjohtaja oli käskeny naputtelemaan vasaralla sen suorax ja eikun kasaan(varmasti uus vena ois ollu liian kallis) eli mitenlie korjanneet sen nissanin kiulun? :poff:
     
  17. Mussemaan

    Mussemaan 3rd gear

    Ookoo!

    EDIT: selvis:
    Passeleita ARP pultteja ja ACL kk-laakereita hylyssä:
    Fin-Ranaco, Alahärmä. 0500-479204

    n. 150€ yhteensä kaikki helyt...pulju on ACL maahantuoja- laakeri ei normaalisti hyllyssä, mutta kuulemma viime aikoina on ollut kysyntää niin että otettiin valikoimaan...
    Tuovat myös purkumoottoreita ym japseihin :wink:


    tämöisiä tuli brittien Navara -foorumilla vastaan. Ei kovin paljon ajettuja moottoreita...ja tosiaankin, pultit ovat pepua, kuulemma service manualin mukaan voi käyttää tarkastuksen jälkeen uudelleen, mutta suurin osa pulteista on venynyt yli hylkyrajan jo tehtaan kiristyksillä...

    [​IMG]


    84000mailia ajettu kone:
    [​IMG]


    "Here is the shells out of my 52 plate nav,all the bottom shells looked like the one on the left no3 is in the middle and the rest looked like the last one job done"

    [​IMG]


    [​IMG]


    Laakereista:


    Just sharing an e-mail received from ACL....seems they are in the process of manufacturing bearings specifically for the YD25DDti.

    Hello Satish,

    Thanks for your email. The part number you have quoted below is not specifically for the Nissan YD25DDTi. The 4B2751 suits the Nissan H20 engines. People have been using this bearing to get them out of trouble on the YD25DDTi. We are in the process of introducing the correct bearing for this application. The rod bearing part number will be 4B2626 and the mains 5M2627. However we don't envisage these will be available until July-August. If you would still like to buy the 4B2751 set now, you can do so through our distribution center in the USA. They have stock of STD, 0.25mm, 0.50mm and 1.00mm undersizes. Please contact them for pricing etc.

    ACL Distribution Inc.
    4722 Danvers Drive SE
    Kentwood MI 49512
    USA

    Phone +1 616 956 1300
    Fax +1 616 956 1311

    Best Regards

    Chris Worthington
    Marketing Manager
    ACL Aftermarket
    P +61 (0) 3 6324 4522
    F +61 (0) 3 6324 4527
     
  18. Rollepolle

    Rollepolle 1st gear

    Onkos näissä uusissa Navaroissa samoja vaivoja?
    pihalla on 2007 malli, ajettu reilut 40000km.
     
  19. Tuukka

    Tuukka 1st gear

    Joo, kyllä pitäis. Mulla 530000km ajettu japsidiesel käyttiksenä eikä ainakaan mun aikana ollu juuri mitään vikaa koneessa. Mutta se onkin vanhempi ja ihme kertakäyttöpaskoja nykyään tehdäänki :wc:
     
  20. Mussemaan

    Mussemaan 3rd gear

    Laakerinmyyjä tiesi että tämä ACL on perinteinen Nissaneiden "hovitoimittaja" -kuulemma monilla laakereilla on valmiiksi nipsunin osanumerokin. Pitäis olla perinteisesti laatutavaraa- ilmeisesti käyttävät turboilla "kunnolla kiusatuissa" japsi-bensakoneissa aika paljon juurikin ACL:ää laakerina.

    Mutta nyt näiden 2,5l koneiden suhteen, Nissan oli tehnyt syrjähypyn. Varmaan ostanut 1000000 laakerisarjaa ja jokin romanialainen tms firma teki yksikköhinnaltaan 0.0001€ paremman tarjouksen.
     

Kerro tästä muillekin!