03'king cap,uskomaton paska!!!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja NXR-36, 23.8.2008.

  1. jj72

    jj72 1st gear

    Kuluttajansuojalaki lähtee siitä että jos tuotteella on joku yleisesti oletettu
    kestoikä, eikä kuluttajan ostama tuote sitä kestä, tulee myyjän vähintäänkin
    osallistua korjauskustannuksiin, ei tämmösessä tapauksessa voi kaikkea
    langettaa kuluttajan maksettavaksi!!!
     
  2. rapesu

    rapesu 1st gear

    kokeilu
     
  3. rapesu

    rapesu 1st gear

    kuluttajariitalautakunta selvittää

    oma asiani on edennyt pisteeseen jossa kuluttajariitalautakunnan välityksellä käyn kirjeenvaihtoa autokeskus tampereen kanssa.
    he katsovat että autossa ei mitään vikaa ole voinut olla vaan senhän kuuluukin laueta käsiin kun ajettu200tkm.
    hallussani on nissan nordic tekniikan kirjallinen lausunto jossa kertovat ko.laakerin pinnoitukseen tehdyn muutoksia jotta vastaavaa vauriota ei syntyisi.samoin minulla on kahden korjaamon lausunto jossa todetaan ko.laakerin ennenaikaisesta kulumisesta johtunut laaja moottorivaurio.
    nyt teille muutama tieto jotka olen saanut kuluttajaasiamieheltä sekä kuluttajariitalautakunnasta.
    jos auto on ostettu käytettynä on vastuussa myyjäliike,sanovat siellä maahantuojasta mita vaan.jos auto ostettu uutena niin vastuussa maahantuoja myös.
    tehkää reklamaatio kirjallisena,vaatikaa vastaus kirjallisena esim 10pv kuluessa.säilyttäkää käymänne kirjeenvaihto ja sähköpostit.oma kanssakäyminen asiassa autoliike tampereen ja maahantuojan kanssa oli kokolailla yksipuolista,tähän päivään mennessä ei autokeskus tampere ole ottanut minuun henkilökohtaisesti yhteyttä.

    oma arvioni moottorista on että se ei tule kestämään korjausten jälkeenkään.syy:koska tiedot lukuisista vaurioista joita olen saanut osoittavat syyn olleen 4sylinterin kiertokangen laakerissa on oltava muutakin viallista laakereiden lisäksi,esim puutteellinen voitelu ko.osassa.
    (moottorikorjaamon mielipide) muutenhan niitä pitäisi paukkua muissakin kiertokangissa.onko muita laakereita mennyt?
    katson että autoliikkeet ja maahantuoja ennenkaikkea ovat pimittäneet tiedon tietoisesti välttääkseen minkäänlaisen vastuun asiassa vaikka tuntuu
    että nyt näitä paukkuu jo päivittäin (niinkauan ainakin kun autoja piisaa).
    laaja materiaali toimitettu kuluttajariitalautakunnalle.netissä kuluttajaasiamiehen alla ohjeet kuinka toimia.oma kokemukseni kuluttajariitalautakunnan toiminnasta on ollut erittäin positiivinen ja neuvova sekä ystävällinen.he jopa soittivat minulle kysyäkseen lisätietoja ja opastivat asian hoidossa.
    samaa ei voi sanoa autokeskus tampereen ja maahantuojan toiminnasta.
    tähän päivään mennessä ei yhteydenottoa tai tietoa auton omistajille siinä piilevästä viasta.suorastaan moraalitonta ja laitonta toimintaa jos minulta kysytään.
    eli näin asia osaltani etenee.vaurio tapahtui huhtikuussa ja maksoi 6200e
    nyt asiaa käydään kuluttajariitalautakunnan välityksellä ja asiaan tulee
    kannanotto sitten joskus.autollani ajelen (jos luoja suo) ja kauppaa teen uudesta autosta parhaillaan.toivotaan että kestää sinne saakka.
    katsotaan mitä kuluttajariitalautakunta ottaa kantaa kyseiseen tapaan toimia kuluttajia kohtaan ja korvausasiaan.oma mielipide laajan materiaalin myötä ja lukuisista vaurioista johtuen on melko selvä.
    ps.oletteko huomanneet että ovat alkaneet myydä samaa vekotinta uudelleen.mielenkiintoista nähdä mitä muutoksia ovat tehneet moottorille.jos muutoksia laakeroinnissa/voitelussa niin myöntävät
    näin edellisen olleen viallisesti rakennettu.
    annan mielelläni lisätietoja asiani etenemisestä.ota yhteyttä foorumilla.
    muutoin palaan asiaan kun lisää tietoa.
    Terv Rami
     
  4. mke77

    mke77 Gearhead

    03:nen kingcap:pi oli kyseessä kun kaverin työkaverilta kajahti kone kiinni alta 20tkm:rin.....syynä oli liian pienet öljynpaluu reijät kansitiivisteessä....

    .....et näin sitä sit käy kun japseja ruetaan kasaamaan euroopassa!!!
     
  5. NXR-36

    NXR-36 Gearhead

    Nyt on asia edennyt siihen pisteeseen että muikin kingi on menossa kasaanpäin!! Eli ensin näytti että selviää laakeroinnilla mutta sitten se alkoi....ykkösen laarerit kirjaimellisesti katkenneet useasta kohtaa,ykkösen kiertokanki halki,nelosen laakerit paskana,paloja irronnut pinnasta....se on ollut korjaamopäälikön mukaan nippanappa ettei tullut kanki lohkosta ulos!!!! Positiivista tässä nyt on se että maahantuoja maksaa 100% kaikki osat ja koneistukset!!!! meille jää työt,öljyt,nesteet.....mikä kyllä on outoa kun juuri on 70€ öljynvaihtokin tehty...pieniä summia kylläkin kun töiden osuus tulee olemaan bauttiarallaa 2000€!!!!!!! Pitäisiköhän vielä tapella kuluttajasuojan kanssa tuosta työn osuudesta?? Meinaan on se kumminkin aika mälli maksettavaksi noin niinkuin materiaalivirheen takia!!!!! Tässä vaiheessa täytyy kiitää ja kumartaa paikallisen nissan huollon asiamiehelle joka omalla aktiivisuudellaan on vaikuttanut paljon asiaan!!! Remontin kustannukset kokonaisuudessaan nouseepi lähelle sitä 5000€ josta aiemmin on höpötelty.....Palataan astialle kun uutta ilmenee.

    Ps.Nythän tuon uuden kingin osto on pitkällä tähtäimellä aika turvallinen vaihtoehto jos on samaa paskaa.....pitää vain huolen siitä että kone kajahtaa takuun piirissä!!!!
     
  6. dart

    dart Gearhead

    Mulla on ollut tälläviikolla töissä eräs vaihdossa tullut kingcrab työn alla, mistä on yllättäen leikannut kiertokangenlaakeri kiinni ja kiertokanki on viittävaille katki. Mukava lisä tuossa on vielä se, että moottori oli valmiiksi purettu ja osat "kipattu" lavalle kun se tänne tuli. puoli moottori makso yksistään n.6500e ja kokonais kustannukset jotain ihan muuta. aika karmeita remontteja maksajan kannalta. :cry:
     
  7. NXR-36

    NXR-36 Gearhead

    Dodiin,nyt on nissani pihassa ja hienosti käypi!! Muuttui käyntiäänikin aikalailla hiljaisemmaksi!! tässähan kävi niin että maahantuoja maksoi kaikki varaosat ja koneistukset koska autolla on ajettu alle 150tkm ja huollot tehty nissanilla ja paikallisessa öljynvaihdossa!! Meille jäi työt,öljyt,nesteet ja kytkin joka kannatti vaihtaa tässä samassa koska se on sitten oma jumppa taas alkaa sitä eriksen vaihtamaan. Oli hommansa osaava asentaja ja suoriutui koko urakasta todella ripeästi!! tuntimäärä jäi reilusti alle maahantuojan ohjeen,eli meille tietysti hyvä homma!!! Kaikki osa tietysti pesty ja koeajot ja tarkistukset ymym.mukana!! En tässä ala sen enempää jyvittelemään töiden osuutta tai osien hintoja mutta kyllä tässä tälläkertaa jäätiin alle sen yleisen 5000€ rempan!!!! Asiaan tietysti vaikuttaa paljon se että ei tullut uutta kampiakselia vaan se hiottiin ja otettiin alikoon laakerit jotka oli tietysti halvemmat kun nissanin omat paskat...männät ei ollutkaan ottaneet kanteen kiinni ja siinä taas säästyi mania.....

    -Ei kukaan haluiaisi ostaa hyvää king cabbiä...???? Ei varmaan saa od:n kautta tätä helmeä myytyä.....
     
  8. Mussemaan

    Mussemaan 3rd gear

    Määkin sain nissanin ajoon eilen.

    Laakereiksi vaihtui ACL:t, (en nissanin "alkuperäisiä" huoliskaan), ja veivien pulteiksi tuli ARP:t. Pulttien pitäis kestää n. 6x Nissanin konetehot.

    Joku 11h meni remppaan kaiken kaikkiaan. Laatikkoa ei tarvinnut käyttää irti, porasin reiät 10mm hylsylle laatikon ja lohkon väliseen laippaan.

    Osat 146€, laakerit+pultit siis yhteensä. Nissanilla pelkät laakerit olis ollut 200€....ja laadusta ei takuuta...

    Ja nyt hajos sitte webasto... ja konekin vuotaa öljyä jostain ylempää- onhan sillä herranjestas jo 72tkm ajettu!
     
  9. sepi 74

    sepi 74 1st gear

    kuka käski mennä vaihtaan autoo :rotfl: :rotfl:
     
  10. BRC1

    BRC1 Gearhead

    Nyt pojat hiluxit alle niin saatte keskittyä harrasteautojen ropaamiseen 8)
     
  11. VooDoo

    VooDoo Gearhead

    veit jalat suustani. Jos multa kysytään niin vanhempi vapastihengittävä hiluxi on kyllä semmonen ikiliikkuja että huhhuh, ei se pata kai porsi ikinä jos huoltaa ajallaan. (nykyään talossa d4d hiluxi, ainut mikä on ollut vikana, oli kytkin, se vaihdettiin takuuseen) Tosin tolla tehään lumitöitä mikä on kytkimelle melkosta kyytiä.
     
  12. Lerssinen

    Lerssinen Double Gearhead

    taikka lopetetaan se uusilla autoilla ajelu ja ajellaan vanhoilla nissaneilla, ne ei hajoa :soosoo:
     
  13. jariha

    jariha Double Gearhead

    vanha aihe mutta kysytään nyt kuitenkin? onkohan kellään tietoa miten koneet kestäneet kiertokankienlaakerien ja pulttien vaihdon jälkeen? eli näissähän(yd22 kori) oli alumiinisonta laakereita kiertokangissa jotka kului parhaimmat 40tkm loppuun ja aiheutti alakerta tuhoja sekä reikiä lohkoihin kiertokangen katkettua... oisko siis jollain kokemusta koneesta johon vaihdettu lakrut ja pultit?
     
  14. Sierra

    Sierra Double Gearhead

    Yhden tiedän johon noin 100tkm ajettuna pistetty uudet laakerit ja pultit, vanhoista lakruista päätellen ois ollut pian poks. Tuosta meni sit mittarilukemaan 240tkm kun alkoi kolisemaan, hehkun reiästä sai klonksauttaa mäntää alas eli kk laakeri kaput.
    Tuosta 2v aikaa, en enää muista purkamisesta mitään, muuta kun että viskasin koneistamolle romukasan ihmeteltäväks ja sieltä tuli niin kauhea kustannusarvio että auto meni projektina eteenpäin. Uudella omistajalla oli jo yks samanlainen kone poks ja etsi kunnostuskelpoista kampiakselia, osti sit koko auton.
     

Kerro tästä muillekin!