Moi! Blacklist Buick viedään Drag Week 2020 tapahtumaan Ison veden taa. Teen ison projektin kunniaksi 1:24 mallin Buickista. Laitan tähän pari kuvaa tähän mennessä tapahtuneesta rakentelusta. Aito Buick ei sekään ole vielä läheskään valmis, joten malliakaan ei voi kovin nopealla tahdilla valmistaa, kun en vielä tiedä kaikkia yksityiskohtia, mitä aitoon Buickiin tuleekaan. Mallin kori on oikeastaan ainut ostettu osa, lähes kaikki muu on omaa tekoa. Jatkoa tulee myöhemmin.
MalliBuick seisoo jo pyörillään. Veistelin uudet venakopat, kun edelliset näyttivät liian pieniltä. Ahtimiakin pitää vielä muokata. Turvakaaret ja penkit maalasin mustaksi. Korissa on vanha mattamusta väri. Maali tai koko kori vaihtuu vielä.
Nakkasin edelliset ahtimet osalaatikkoon ja veistelin uudet ISOMMAT tilalle. Go fast go BIG! Teippi tukee tuoretta liimausta.
Kuten oikean Blacklist Buickin rakentelua seuraavat ovat huomanneet, ahtimien sijoittelu muuttui ainakin tässä vaiheessa niin, että ne ovat moottorin etupuolella poikittain. MalliBuickissa tein saman muutoksen.
Jos oikei pilkkuu fiilaa niin pakopesät on eri kulmas ja toi vesipumppu on eri pituinen. Mut hienoo duunii teet.
Joo hyvä havainto, GBS. Mä jo otin vesipumpun alta pois tuon turhan valuosan, eihön siinä kuulu semmoista ollakaan. Ja pumppua voisin vähän lyhentää. Pakopesien asento voi olla hieman väärä, mutta ei oo vielä kuvaa kuskin puolelta, miten se asettuu oikeassa Buickissa. Kiitti palautteesta, siitä on aina apua.
Nyt on koppa maalattu kiiltävän mustaksi ja lakkaakin vedin pintaan. Sponssidekaaleja on tosi hankala tehdä, kuvassa nyt eka harjoitelma.... paperisena vielä.
Jep näin on. Tänään sain väkerrettyä sponssitarroja. Etupuskurin alaosassa on neljä verkotettua reikää.
Tuulilasin Blacklist on hankala toteuttaa, vaikka sain apuja aidon Buickin omistajalta No tuossa nyt kumminkin viimeisin versio
Nyt on lamput laitettu ja muutama muu detalji myös. Ei olla enää kaukana valmiista, toisin kuin aidon Buickin rakentajat, joille Uudenmaan rajasulku aiheuttanee ongelmia.
Alkaa olla valmiihko. Puutteena vielä jarruvarjo, pakoputket, pari konehuoneen käikälettä ja jotakin pientä.
Otinpa Buick-mallin takaisin työpöydälle. Oikea Blacklist Buick ei päässytkään Amerikkaan ja lisäksi konekin kärsi vaurioita. Joitakin ahtoputkiin ja pakoputkiin liittyviä muutoksiakin oli tehty, jotka poikkesivat siitä, mitä mallini esitti. Muokkasin siis ahto-ja pakoputket uusiksi, lisäsin valhteistoöljylle jäähyn, vedelle paisarin, blow off valvet ahtoputkeen yms. Korin hioin ja maalasin uudelleen ja tein uudet siirtokuvat, tällä kertaa kalvolle aiempien paperisten tilalle. Akseleita muokkasin myös, jotta kori istuu alempana. Laitan lisää kuvia sitten, kun malli on valmis.
Vääntelin Buickin korin takaisin alustan päälle, eikä mitään hajonnut tosi tiukasta sovitteesta huolimatta. Seuraavaksi sahasin ns. lukkopellin pois jäähdyttimen yläpuolelta. No se ei kyllä helpottanut keulapalan kiinnittämistä lokarien jatkoksi, eli olisikin pitänyt toimia eri järjestyksessä. No kiinni se nyt kumminkin on. Vähän joudun siistimään tiettyjä kohtia. Konepelti menee vielä maalaukseen, koska poistettu sponssiteksti vei maalia mukanaan. Jarruvarjo, sivuikkunat, pari dekaalia... ei enää paljoa puutu.
Sain nokkapalan liimattua kiinni etulokareihin, vaikka ne taipuilivatkin kovin poistettuani lukkopellin vähän hätiköiden. Konepelti sai uutta maalia ja sponssitekstit.