10-bolt ja ISOlohko

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Cadillac390Man, 13.10.2005.

  1. Cadillac390Man

    Cadillac390Man Gearhead

    Kuinka toi 10 pulttinen kestää ISOlohkon kanssa (Olds 455 (462 cid) hieman piristetty (about 400-450 hp) ja välitys 3,90)?

    Niin ja lukko löytyy.
     
  2. Ylli

    Ylli Gearhead

    Oma kokoonpano (käyttöpiristetty 489cid+th-350+lukoton 10bolt välitys 2,73) on toiminut moitteetta, perä on todennäköisesti mallia alkuperäinen. Kestäminenhän on kiinni aika pitkälti ajotyylistä. Itse en ole pahemmin "revitellyt". Laatikko+turbiini vahvistettu ja peränkin tulen läpikäymään lähivuosien aikana :D , ellei se ajankohtaistu itse aikaisemmin :odroll:
     
  3. Cadillac390Man

    Cadillac390Man Gearhead

    Mikäs auto Yllillä oikein on?

    Onko 10 pulttisissa isoja eroja (7,5" vs. 8,5")? :oops:

    Itellä 7,5" kiisseliperä, jossa Richmondin 3,90 välitys. 8)

    Onko vetereissa eroja (kiisseli vs. bensakasi)? :oops:

    Tällä hetkellä 245, jotka ovat liukkaat, viikonloppuna pitäisi saada 275 ja mahdollisesti ensi kesänä 10.5" slicksit. :lol:

    P.S. Voiko näillä autoilla ajaa rauhallisesti ja taloudellisesti? :eek:
     
  4. Ylli

    Ylli Gearhead

    Impala -72 convertible :p

    Joku oikea "peräguru" (en tarkoita TOP-miehiä :lol: ) voinee kertoa mitä eroa noilla perillä osien suhteen on. Itellä on tuo 8,5" (oma persus on pikkisen leveempi, mutta onneks vielä kapeampi kuin hartiat :rotfl: ). Omassa on tällä hetkellä 225 rengastus...pitäis saada perä ylemmäksi, että menis leveämmät alle. Toisaalta näillä rataominaisuuksilla tuo mutka-ajo on muutenkin "työlästä", vaikka alustassa onkin kaikki uutta (paitsi takaiskarit :oops: ).

    PS. Itellä on matkakulutus 13l/100km...en tiedä mitä se on sit kaasarin vaihdon jälkeen.
     
  5. Hai

    Hai Double Gearhead

    Eroja 10 7,5" ja 8,5" pulttisissa on.

    -1" lautaspyörän halkaisijassa. (tietty:))
    -7,5":ssa vetareissa 26 ja 28 rihlaisia
    -8,5":ssa vetareissa 28 ja 30 rihlaisia
    -Molempia on lehtijousille ja tukivarsille
    -Molempia on rumpujarruilla ja levyjarruilla
    -8,5" ei ole ollut tehtaalta 1982up F-bodyn torquearmin kiinnityksillä.
     
  6. Hai

    Hai Double Gearhead

    Niin ja vielä.
    Vetareiden erot ei johdu koneesta vaan automallista ja vuosimallista.
     
  7. rocketman

    rocketman Gearhead

    Eikä ole kun 8.5" (oon tehnyt ton perän :))
     
  8. Cadillac390Man

    Cadillac390Man Gearhead

    Mulla '79 Olds Delta 88 ja matkakulutus noin 30 l/100 km (3500 stall turbiini, pitäis saada viikonloppuna TCI:n 2400-2600 stall turbiini). Ja kans TH350 vahvistettuna...
     
  9. Cadillac390Man

    Cadillac390Man Gearhead

    Okei, anteeksi tiemämättömyyteni.

    Eli ei pitäisi olla hätää perän suhteen?
     
  10. chevy 2

    chevy 2 Gearhead

    mulla 57 letukka,350cid,th350 ja 10bolt 8,5".välitys 3,73
    ja hyvin on kestänyt mulla 2vuotta selkäsaunaa.renkaina ollut 235,245,295 ja sliksit.ja tänä kesänä siloitettiin yhdet 235 ja 295 kokoiset.viime suvena 245 ja 295...+sliksit molempina kesinä.edellinen omistaja antanut bbc+blower+ manuaalilla useamman vuoden turpiin.
    mulla pikkulohkolla ja 1500kg,paras aika 12.21 ja 179kmh,joten aivan mopo tuo 350 ei ole.limppuina ollut 3000 ja nyt 3800.
    lukkona orgis levylukko ja vetarit moserin.muita parannuksia ei tiettävästi ole.
    matka kulutus 16l sadalla ja kierroksia 3000.
    vetareista nuo kuulemma hajoaa ensin.toinen paikka laakerit.kaippa sen joku guru pystyy sanomaan että mistä ne hajoaa.mä en tiedä koska silloin ku entisistä perä hajos,oli sisällä vaan silppua
    :rotfl:
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    Onkos suurta kestävyys eroa chevyn 8.2" ja 8.5" kymppipulttisissa? Ja kun lukko puuttuu niin mitäs mieltä täällä ollaan powertrax lukosta? Itsellä kun puuttuu lukko.
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    Onkos suurta kestävyys eroa chevyn 8.2" ja 8.5" kymppipulttisissa? Ja kun lukko puuttuu niin mitäs mieltä täällä ollaan powertrax lukosta? Itsellä kun puuttuu lukko.
     
  13. Anonymous

    Anonymous Guest

    Onkos chevyn 8,2" ns C-klipsi perä,eli vetoakselit kiinnitetään tasauspyörästöön c-mallisilla rinkuloilla?
     
  14. Cadillac390Man

    Cadillac390Man Gearhead

    Itellä toi '79 Delta 88 kulki 17.9. Alastarolla 13,76 ja 158 km/h (kone kiersi 5500) 245 katurenkailla, joten tossakin on kunnon sleeper henkeä.

    Tosin ensi kesäksi tulossa "hieman" hottentottihenkeä: eteen 235/60R15 ja taakse 275/60R15 renkaat, 2 kpl piiitkiä kromiantenneja asennettiin tänään ja mahdollisesti talvella vielä cowl induction scooppi...

    Pitäisköhän vielä maalata bensatankkiin rebel-lippu, kun peräkin nousee reilusti? Mikähän maali olisi ko. hammaan sopivaa/pohjatyöt?
     
  15. Anonymous

    Anonymous Guest

    8.2" perässä ei ole c-klippejä.
     
  16. Anonymous

    Anonymous Guest

    Taitaa se 8.2" perä olla kuitenkin noilla C-klipsuilla.

    TÄÄ on kohtalaisen hyvä sivu vakoilla tietoa.
     
  17. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mun mielestä taas on. Ainakin asensin 1967 Camaron 8,2" perään C-klip eliminaattori serjan.
     
  18. Anonymous

    Anonymous Guest

    pieni kertaus paikallaan.-70 asti bop (buick ,olds ,pontiac) perät laippakiinnikeisiä,chevy käyttänyt c-clipsiä ,koko 8,2 ,bop perä kestävämpi ,varsinkin jos löytää neljällä ristitapilla ja kuumataotuilla vetareilla olevan,nuo 8,5 ovat sitten c-clipseillä, 10 -pulttinen kestää kunhan on välykset kohallaan
     
  19. Anonymous

    Anonymous Guest

    Näyttää siltä, että 70-luku on tulossa takaisin ja kohta maalataan peräkoppaan viestejä ja tankilla korostetaan harrastuksen kansallisuutta? No, kukin tavallaan.

    Bensatankin voi maalata samalla lailla kuin muunkin auton. Alkuperäisen suojamassatöhnän irrotteleminen tossa voi olla hankalin juttu, jos antaa tankin olla paikallaan.

    245/60 vaihtaminen 275/60 kumiin nostaa muuten perää semmoset (275-245 mm) x 0.6 eli about 1,8 senttiä taka-akselin kohdalla, eli kannattaa varmaan vaihtaa jousetkin.
     
  20. Anonymous

    Anonymous Guest

    Aiemmin väitin, että 8.2" eivät olisi c-klipeillä, koska itselläni on sellainen, ilm. juuri mallia bop ja laippakiinnitteiset vetarit (28 rihlaa). Lisukkeena auburn gearin lukko. Kiitoksia kaimat tarkennuksista.
     

Kerro tästä muillekin!