10 Bolt perään tiheemmät sisuskalut

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja hanekki, 7.6.2005.

  1. hanekki

    hanekki 3rd gear

    että mistä sais kohtuu hinnalla? ja mitä välityksiä näihin nyt yleensä löytyy? tällä hetkellä 2,73. eli haluaisin mieluiten vaihtaa vain sisuskalut en koko perää.
     
  2. hanekki

    hanekki 3rd gear

  3. muurahaiskahvi

    muurahaiskahvi 1st gear

    Välityksiä saa varaosakaupoista tilaamalla. Hinnat kysymällä.
    Kyllä niitä löytyy joka lähtöön.
     
  4. back in black

    back in black 1st gear

    Joo välityxiä saa vauhtiputiikeista kyselee hintoja
    Ja sull on 2.73 välitys niin se on 2-series kasetti ja tarviit välilaipan jos tiheämpää meinaat ellen ihan väärin muista.
     
  5. Hai

    Hai Double Gearhead

    Jos perä sattuu olemaan 8,5" 10 pultti, niin mulla on muutamia erilaisia välityksiä ja uusi lukko (3-carrier)
     
  6. hanekki

    hanekki 3rd gear

    jaha jaha.pitää vilkasta oliko 7,5 vai 8,5 näkyolevan vielä pultin alla kiinni se kilpi
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mitenkäs... tuosta 10-bolt perästä on siis eri versioita? Eri lautaspyörän koolla?

    Jos tuo 8,5" on nyt sitten suurin, niin kestääkös sellainen kevyessä (~1000kg) autossa miten hyvin isoja tehoja (400+hp)?
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    Jos kestää 1650-kiloisessa autossa +600hp slickseillä, niin miksei kestäisi n.1000-kiloisessa +400hp. Jos ei kestä, niin vika ei ole ainakaan perän koosta kiinni.
     
  9. hanekki

    hanekki 3rd gear

    jaa joku viisaampi vastatkoon en ole nuiden perien :lol: kanssa hirveesti rassautunut
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

  11. tzei

    tzei Gearhead

    mulla olis tossa mahdollisesti tiedossa perä el caminosta kuutosen perästä. Onko tietoa voisko tuo olle 7.5 tuumainen vai 8.5 tuumainen? Mitkä välitykset löytyy mahdollisesti sisästä? Voisko olla lukkoa? Mitä kestävyyseroa on 7.5 ja 8.5 tuumaisen kesken? Myyjä ei tiedä autosta mistään.
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    7.5 tuumasen rakenne on vastaavaa kuin normaali henkilö autoissa eli ei mikään kestävä, 8.5 on jo paljon järeämpää tekoa ja kestää kunnossa ollessaan koviakin tehoja ja aina kun akselissa on toimiva lukko niin se kestää paljon kovempaa rasitusta.
     
  13. tzei

    tzei Gearhead

    mistä tiedän, että onko perä 7.5 vai 8.5 kun menen purkamaan sitä perää irti? Saako 7.5 tuumaiseen kanssa lukkoa ja kai se nyt normaali ajot rodin perässä kestää kun ei tule kuin sellainen 200+hp kone, ainakin näin aluks...
     
  14. ViLU

    ViLU Gearhead

    Mulla on ainakin -80 caminon perässä 7.5" ollut kutosen kanssa. Alkuperäisellä lukkoperällä (Lukee "papereissa", Assembly Line Build Sheet). Joskus myöhemmin vaihdettu kasi kone tilalle. Perä kesti sen 24vuotta. 4-5 viimeistä vuotta koneessa on ollut 300hp ja sitten räjähti perä säpäleiksi. Oli kaikki paikat jo niin kuluneet, että oli jo aikakin hajota. Kartiolukkokin oli jo niin kulunut, että hyvä jos otti kiinni! Vaihdoin kaikki uudet sisuskalut ja laakerit. Taas polttelee hyvin kumia :)

    Ota caminosta sisäkatto pois ja kurkista sinne jos sieltä löytyis vaikka "Assembly Line Build Sheet". Siinä lukee kaikki mitä siihen autoon on tehtaalla laitettu. Iteltä se löytys sieltä. Voihan se olla muuallakin... http://www.nastyz28.com/buildsh.html
     
  15. tzei

    tzei Gearhead

    Eli kesto riittää mulle kyllä, kiitos. Minkäs hintaiseksi tuli tuo täydellinen remppa perään ja mistä tilasit. Täys kunnostuksen teen perään kuitenkin ennen kuin laitan paikalleen.
     
  16. ViLU

    ViLU Gearhead

    Perään tuli ihan kaikki laakerit, uusi lukkomurikka, uudet välitykset, kaikki uudet jarruosat (putket, sylinterit, käsijarrukaapelit, kengät ym. ym. KAIKKI), niin hintaa tuli koko roskalle sellaset vähä päälle 1000€... Osat US-Partsista ja Racers Placesta...
     
  17. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    NOiden lisäksi taitaa olla vielä muitakin kokoja kymppipulttisesta? Hämärä muistikuva, että ostin josksu 8.2 tuumaseen välitystä. Eipä tuo ole kymmenen sekunnin katuautossa mitenkään oireillut.
     
  18. ViLU

    ViLU Gearhead

    Yks ainakin taitaa olla 7-5/8"?
     
  19. T.N

    T.N Gearhead

    [Yks ainakin taitaa olla 7-5/8"?[/quote]
    Jep, 7-5/8 tais tulla joskus 90-luvun alussa ja on melkein sama kuin
    7-1/2 , eli murikka käy ainakin vanhaan kuoreen mut vetareissa onkin
    sit eri rihloitus . 7-1/2 on 26-rihaset vetarit ja 7-5/8 murikassa 28 rihlaset
     
  20. Turnn

    Turnn Gearhead

    Mistä autosta? Vuosimallia?
     

Kerro tästä muillekin!