10-bolt vetarit kunto?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja T.U.P, 11.10.2012.

  1. T.U.P

    T.U.P 3rd gear

    http://aijaa.com/sFqnpW

    Sormissa tuntuu pykälää ja pinta samea. Onko vaihto kunnossa vai meneekö uusilla laakereilla?
     
  2. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Sormi on todella hyvä "mittari" eikä liika väljä tossa kohtaan mitään paranna. Joko korjauslaakeri joka "siirtää" kosketuspaikkaa tai sitten C-clip eliminaattorit.
     
  3. Substitute

    Substitute Gearhead

    Riippuu siitä miten täydellistä haluaa. Ihan taatusti tuolla tienpäällä on paljon autoja joissa on kuluneempia. Mielestäni noi menee vielä ihan hyvin uusilla vakiolaakereilla ja stefoilla. Tuossa on vielä pintakarkaisu ehjä ja laakerin rullien renoilla ei näy sameuttakaan.
     
  4. DX

    DX Double Gearhead

    oonhan se rullien reunamilta jo orastavasti ruvella, offsettilaakeria vois harkita.

    Mikä laite?
    mulla olis täysin jouten timmit -78 ja siitä ylös caprise sedanin 26 booriset vetarit,
    4,75 jaolla.
     
  5. T.U.P

    T.U.P 3rd gear

    Camaro 68. 28 booriset ja 29.5" pitkät
     
  6. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    En itse laittais enää tuollaseen vakiolaakeria, senverran pinta kärsinyt. Ihan mahdottomiahan ei C-clip eliminaattorit maksa, verrattuna vakiolaakereihinkaan. Sit ne pelaa ja kestää eikä tarvitse enää miettiä asiaa....
     
  7. Substitute

    Substitute Gearhead

    Se korjauslaakeri siirtää rullaa reilun puoli rullanleveyttä ulospäin, eli silloin tuo rupi jää suunnilleen siihen laakerin keskelle ja käytännössä sama tilanne kuin tavallisella laakerilla. Tuo kuvan kuluma ei vielä aiheuta pystyvälystä ja jos on hyvät öljyt niin en usko että ongelmia harrasteajossa ihan hetipaikalla tulee.
    Lisäksi niissä korjauslaakereissa on pienempihalkaisijaiset rullat (jotka pyörii kovempaa) kuin orkkislaakereissa, sekään ei ihan paras mahdollinen ratkaisu ole, mutta tuskin haittaa käytännössä.
    Mutta eihän tuo uutta vastaava toki ole.
     
  8. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Siksi eliminaattoreita suosittelinkin, muuttuu fiksummaksi koko laakerointi kerralla.
    Mitään muutakaan rullalaakeria en laittais läjään jos noin huono sisäkooli, niinkuin se vetari noissa GM-perissä siis on, laakerin elämä lyhenee ja lisävälys lyhentää myös stefan elinikää.
    Kukin toki tekee tyylillään oman arvostelukykynsä mukaan ja arvioi mikä fiksuinta.
     

Kerro tästä muillekin!