10 sek auto

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja 5.7 olssi, 15.4.2010.

  1. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Joo. Komea on Mafon Vallu. Omakätisyysastekkin ton auton rakentelussa lienee melko korkea 8)
     
  2. mafo

    mafo 3rd gear

    jep, lähenee 100% sitä mukaan kuin heitetään amerikkalaisten viritykset roska koppaan :poff:
     
  3. 5.7 olssi

    5.7 olssi 1st gear

    Olenki ihmetelly Valianttien vähäistä näkymistä,mutta hyvä ,että joku pitää vallujen mainetta yllä kisoissa.Toinen joka puuttuu radoilta mitä ennen näki paljonkin on toi Dusteri niin ja mihin musset on kadonnut eikö niihinki luulis kulkua löytyvän vai pitääkö laittaa letukan kone ,jotta kulkee.
     
  4. mafo

    mafo 3rd gear

    :eek: älä kiroile
     
  5. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Oliko kiroilun kohde kenties Vallu, Duster, Musse vai Chevy :eek:

    Joo. Kyllä mä tiedän..... :rotfl:
     
  6. Futurage

    Futurage Gearhead

    Tota maagista 10 sek.rajaa olen minäkin tossa jahdannut jonkin aikaa jo...
    Auto on all steel 1980 Ford Fairmont Futura, jossa 408 kuutiotuumaiseksi strokattu 351 W.
    Autossa on kaikki siinä uutenakin olleet mukavuudet kuten 52 kg painava sähköpenkki, sähköikkunat, molemmat tehostajat,kattoluukku, hyvät stereot, tilttiratti sekä vielä parannettu äänieristys. Auto painaa noin 1500 kg. Sillä on käyty 2 kertaa Power Meetissä sekä aina ajamalla mm. Alastaroon. Paras varttimailin aika 11.009 ja loppunopeus tältä kesältä 204 kmh. Hallissa viime kesänä 267 kmh seisovalla maililla.
    Moottori on mieto stroker. 10,5 puristus ja 242/248 asteinen mekaaninen street roller.
    Alusta on handling-tyyppinen eli toiselta nimeltään sahapukki.Tästä johtuen 60 ft ajat ovat tyypillisesti 1,65-1,75 luokkaa. Vaihteistona manuaali.Kulutus matka-ajossa 13-14 litraa sadalla.
    10 sekunnin aikakortti puuttuu vielä, mutta loppunopeuden perusteella sinne olisi pitänyt jo päästä....tänä kesänä antautui 300 km ajon jälkeen Fidanzan 4.3 sarjan kytkin, jonka piti kestää 767 ft.lbs vääntöä.
    Eli tänä päivänä jopa melko miedolla pikkulohkolla painavahkossa autossa voidaan ajaa kymppejä , auton ollessa vielä täysin katukelpoinen ja ajettava...itsellä se on kyllä vielä 1 /100 sekunnin päässä. :D
     
  7. chevy 2

    chevy 2 Gearhead

    Tuo on niin piinaavaa.Viimeisten tonnien metsästys.

    Oon sivusta seuraillut Futuragen edesottamuksia vartilla ja autolle ei voi kuin nostaa hattua.
     
  8. musse27

    musse27 3rd gear

    Hemmo on kyllä piitkänlinjan mies ja todellinen guru!!!

    Onnea metsästykseen, ja veikkaus että ensvuonna natikoissa 10,79 :D :D :D
     
  9. Putte

    Putte 1st gear

    Kyllähän sun autosi on hieno ja nopea ja ilmeisen katukelpoinenkin. V8 päivillä elokuussa on taas mahdollisuus hakea sitä kympin aikaa.
     
  10. JariV

    JariV 2nd gear

    Hyvä dieselkone ja turbo niin sillä näyttäs onnistuvan Porin perusteella jolla voi vielä ajaa joka päivä eikä polttoainekulut vie velkavankeuteen. MaxDurahan siellä ajeli kymppikolmosen ja loppuja yli 220 ja painoa jotain 3300 kiloo.

    Tietty jos bensa V8 vaparina on homman pihvi niin se on toinen juttu, mutta topikkihan on 10 sekan katuauto.
     
  11. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Hieno suoritus duramaxilta, mutta jos pottoainekuluja miettii niin silloin kantsii ottaa ehkä huomioon myös auton hinta ja rakennus kulut, jos velkavankeus huolettaa. No kukin rakentaa mihin rahkeet riittää eikä siitä sen enempää.

    Ite tykkään vaparikoneista niiden viiveettömän reagoinnin ja suht loogisen voimantuoton takia(teho/kierrokset/kaasun asento), vaikkei oma auto kymmpejä kuljekkaan. Aika pitkän ahtopaineen nostattelun näytti vaativan tuo duramaxi ennätysvedossaan ja myös bensaturbot nostattelee ahtoja aikansa. Paljos muuten oli D-maxin aika+reaktiot? Remmivetoiset näyttää kyllä reagoivan hienosti. Olisikin mielenkiintoista nähä miten erityyppiset ahdetut lähtis viivalta liikennevalo lähtötyyliin, eli viivalla ollaan 30s-2min niinkuin punasissa valoissa yleensä ja ahtoja ei oikein voi nostella, ainakaan samaan tyyliin kuin oikeissa kisalähdöissä.
     
  12. Erska

    Erska Gearhead

    Maxdura voi heittää sen Eatonin remmiahtimen takaisin sinne jos kaipaa välitöntä reagointia. Moottorissa oli kokoajan 1bar paineita ja reagointi oli lähes välitöntä. Tässä kuitenkin haettiin aikaa mitä vehje liikkuu eikä sitä remmiä nyt tähän tarvittu. Ja voihan ne hassukaasut laittaa sinne ainoastaan herättämään turbot jos näin haluaa.

    Mutta onhan se bensaremmikone tai vapari myös ihan kiva tietenkin...
     
  13. MGB GT V8

    MGB GT V8 1st gear

    Hassukaasulla?
    1) 400m / 1500kg?
    2) 30l / 200bar?
    3) Päälleohjaus?
    4) Vapari 14s ->?
     
  14. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    1) 0,26667 m/kg
    2) 0,15 l/bar
    3) kyllä
    4) ???

    :rotfl:
     
  15. MGB GT V8

    MGB GT V8 1st gear

    Just joo...
    Hyllyssä laitteet toisesta -> lähellekkään 11s?
     
  16. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    No jos vekotin menee 14 vartin ja aiot sitä ilokaasuilla vauhdittaa, niin 1-1,5s vois lähtee ajasta pois normaalitapauksessa. Eli johonkin korkeeseen 12s aikaan vois olla saumaa, riippuu toki monesta asiasta, esim paljonko kaasua syötät koneelle ja mitä se kone ja muu auto kestää, riittääkö pito, välitykset jne.jne.
     
  17. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Hyvin kulkee 10 sekunnin auto kadullakin. Vikonlopun aikana ajoin noin 300 kilometriä tolla eestaas ympäri Pääkaupunkiseutua. Kulutuspuoli lienee ainoa murhe jota toistaiseksi on ajamisessa häirinnyt. Joo ja tietysti jonkinmoinen pakokaasujen käry kabiinissa :-?
     
  18. mopster

    mopster Gearhead

    Mä ajelin viikonloppuna joku 550km, jopa Porissa asti, ja rykäsin siinä matkalla pari 10,8 sek aikaa :D

    Resepti: 1500kg mopari, vapari pikkulohko, 727 loota, dana60, käyttää 98E bensaa, 10,6 puristukset, edelbrock rpm kannet, laahuri nokka, 10" turbiini, ei breikkiä, täys sisusta, stereot, pyyhkijät, tuuletin ja äänieristematot jalkotiloissa :lol:
     
  19. Futurage

    Futurage Gearhead

    3400 kg kilpailupaino ja 220 loppunopeus - takapyöristä 1480 heppaa !!! :eek:
     
  20. Futurage

    Futurage Gearhead

    Milloin nähdään Suomen ensimmäinen "normiautoon" asennettu tällainen diesel,Duramax tai Powerstroke...jos 3400 kg painoinen laite menee 10,3 / 220 niin mitäs kun painosta saadaan puolet pois...
    Laskurin mukaan 8.0 / 278 kmh. 8)
     

Kerro tästä muillekin!