1000hp ja Jeff Schwartz race ready - katastrofi

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja NineBall, 12.4.2011.

  1. vinkkeli

    vinkkeli Gearhead

  2. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    No kun osalistaa katsoo, niin laajakaista on unohtunut ja HP Tunerista Pro -versio (vaikka ei olekaan ihan välttämätön), säädöt siihen päälle ja dynoaikaa niin taas tuli tonni lisää hintaan. Mutta olishan toi sitten sellainen "Junkyard Nelson" ja kuten jutussa sanotaan, jos LSx:n heikko alumäntä risahtaa rikki vaikkapa jossain mailin vedossa, niin 250 taalalla saa lähimmältä romikselta seuraavan aihion tilalle.
     
  3. Hectori

    Hectori 1st gear

    ehkä mun ketsupin makuiset, mutta harvat viikset on vaikuttanut asiaan. Alunperinhän vain totesin Nelsonin koneiden olevan ylihinnoiteltuja. Ja se on fakta mitä ei kukaan pysty kieltämään. Jos on rahaa kahmalo kaupalla niin ei siinä ole mitään väärää ostaa kallista moottoria, mutta halvaksi tai järkevästi hinnoitelluksi ei voi sanoa mitään, jonka hinnasta suurehko osa koostuu merkistä.

    Tuskin sanoisit vaikka kolmensadan taalan t-paitaa halvaksi, vaikka kuinka olisi merkkituote. Toisaalta jos on pätäkkää, niin ei sen ostaminen ole sen tyhmempää kuin seppälästäkään paitansa hakeminen. Mutta halpa se ei ole, eikä se merkki tuo siihen niin paljoa lisäarvoa että se tekisi sitä edes kohtuullisesti hinnoitelluksi.

    Mun mielestä toi bensoista ja sen kustannuksista puhuminen on vähän pilkun nussimista. Kyse oli siitä millä rahalla saa tehtyä moottorin. osat ja työt mitä et itse pysty tekemään. Eikä siihen ruveta lisäämään sellaisia kuluja jotka siihen ei kuulu. Jos ruvetaan bensoja laskemaan niin miksi ei vaihteiston preppaamista, auton hankintahintaa, tallin vuokria, sähköä tai vaikka ansiotulon menetyksiä kun ollaan harrasteltu eikä oltu töissä.

    Moottori osineen, moottorin ohjaus ja työt mitä ei itse pysty tai osaa tehdä. Ei siis välijäähyjä ahtoputkia tai mitään muuta joka ei kuulu laatikkomoottoriin.
     
  4. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Tässä lisää näitä "ylihintaisia" turbokaseja. Koko paketti asennettuna 45 tuhatta taalaa + verot USAssa:

    http://www.lingenfelter.com/engine-pack ... ls7-800-hp

    Esimerkiksi männäthän tuollaiseen saa alle tonnilla + rahti + verot, mutta kummasti vaan hinta kasvaa kun kaikki lasketaan + firman kate päälle.

    Jos samaan pääsee kympillä (ilman moottorinasennusta), niin väittäisin että markkinoita olisi Suomessakin.
     
  5. studio57

    studio57 Gearhead

    siitä olen samaa mieltä että oli kyllä pieni pettymys heidän moottorinsa ja mulla siitä on faktaa en tiiä onko muilla täällä.... eihän ne virheet suuria ole mutta tuohon rahaan niitä pitäisi olla none.

    kerros nyt sun omista järjellä rakennetuista turbo vehkeistä nääs kiva kuulla millaisia toiset on rakentaneet.

    maailmassa on monia asioita mistä toiset ei ole valmiita maksamaan paskaa mutta toiset ostavat niitä,taas tulee mieleen V8:n juttu jossa pojat liikennevaloissa nauroivat vanhassa fiiatissa kaverille joka "kehtasi" ajella uudella saaste corvetella. taas corvette kaveri ihmetteli et mikäköhän lääkitys noilla jätkillä on tuos fiiatissa :rotfl:
     
  6. petrib1

    petrib1 Gearhead

    Tiukkaa tekee jos 8000e tekee Toimivan tuplaturbo V8 ainakin moparista..
    Lasketaampas hiukan. Esim. Moparin pikkulohko.n. 0-3000e, aluKannet 1500e, Veivit, akseli esim. eagle. 1300e. Je männät 1000e. Studit, Nokka, Cometicin pahvit,laakerit yms sälä 1500e. Ahtimet 1500-2000e esim. holsetit niin ollaankin n.10000e paikkeilla. Vielä puuttuu kaikki koneistukset, Pakosarjat, imusarja moottorin ohjaus, Cooleri ja muut romppeet..Ja tietty työt jos vieraalla teettää..
     
  7. vinkkeli

    vinkkeli Gearhead

    niinkun kerroin niin mulla mopen pikkulohko, stroukkisastsi 1700e,takoaksila h-veivit mittatilaustakomännät JE, lohko 500e uusi ,kannet töineen /osineen 3500e (w5) jakopää 500e (JIR) nuo suurimmat menoerät lopusta sit kertyy vielä mut noin esimerkkinä eli tuliko noista ny sit 6200e toki halvemmilla kansilla säästää sen 1500, ja muu "pikkusälä päälle mut tos lähtökohtaisesti suuntaa antavaa hintaa osille ja ne sain vielä edullisesti.
     
  8. cuda69

    cuda69 Gearhead

    empä ole kuullut että lohkoja saa valmiiksi oikeaan mittaan porattuna ja hoonattuna ja olen sentään ollut 18 vuotta moottorikoneistusfirmassa töissä.Me ei porattu yhtään moottoria jos ei ollut koneeseen tulevat männät ja välyslappu mukana.Kun tehtiin tarkasti niin jokainen sylinteri hoonattiin sylinteriin tulevan männän mittojen mukaan.
     
  9. 74

    74 Gearhead

    Joo oli toi pilkun nussimista mut oli myös vähän vihjeenä et laskutapoja on monia, enkä puolustele Nelssonia mut se tekee tota työkseen ni se joutuu laskeen kaikki noi ja vielä pitäis saada taskuun jotain.
    Jos ne koneet olis hyviä ni sit ne ei olis ylihintasia, kun ne ilmeisesti on paskoja ni sit ne on vähän kalliita. Ja jos ne olis halvempia ja hyviä ni pulju olis aika nopeesti nurin jos ei voittoa pysty tekeen.
    Ja se et joku myy halvemmalla ni voin vaan kuvitella kuin paskoja ne on.
    Tosin mä näistä mitään tiedä. Yleensä kaikki mitä oon ameriikan suunnalta ostanu on ollu aihioita vaikka en oo edes kokonaista konetta ostanu, vaan pelkkiä uusia osia.
     
  10. BRC1

    BRC1 Gearhead

    Hieman ot,mutta haluaisin nähdä kaikkien puheiden jälkeen ne hectorin kuuluisat viikset.
     
  11. Hectori

    Hectori 1st gear

    Mitä kukakin pitää järjellä rakennettuna. Taidan kuitenkin jättää ne vehkeillä leijumiset muualle.

    Jos mulla olisi rahaa kuin roskaa, niin olisihan mullakin Nelsonin kone. Ihan vain siksi, kun se on vitun hyvän näköinen. Mutta en silti jättäisi noita omia isolohkojani rakentelematta, koska saan niiden rakentelusta enemmän irti kuin hyvännäköisestä moottorista. Enkä mä niihin tuhansia heppojakaan kaipaa, kyllä se nakki vinkuu pienemmälläkin. Mutta siis mun pointti olikin juuri se, että vaikka mäkin olisin valmis ostamaan Nelsonilta koneen, en voisi koskaan pitää sitä kohtuuhintaisena. Kun sen off the shelf kaman laskee yhteen niin jää billettikikkareille ja työlle aika lailla hintaa vielä.

    No joo, mun pointti tuli varmaan selväksi.

    eipä niissä ole paljoa näkemistä. Ketsupinkin jo pyyhin pois. Foto ois tietysti kiva kuva.
     
  12. sepi-ukko

    sepi-ukko Gearhead

    Tätä oli hauska lukea pitkäperjantain ratoksi.
    Tosiasiassahan lienee niin, että suomes löytyy varsin kovia koneenrakentajia ja valitettavaa on se, etteo täällä ole markkinaa heille tarpeeksi.
     
  13. pile

    pile Gearhead

    aika mielenkiintoista luettavaa kaiken kaikkiaan.
    itsellä on kone rakenteilla tallissa ja käytännössä siinä mallissa että nostetaan kone paikoilleen nyt pääsiäsen aikana.sitä lähden aikonani rakentamaan sillä ajatuksella että se kestää reilusti yli 1000hv kuormituksen eikä poikisi heti(voihan se poikia nytkin).tuo 10000 € on ainakin meikäläisen kokoonpanossa kulunut jo aikojen alussa osiin.pelkät kannet ja venttiilit kaikkineen töineen ja osineen on tulleet maksamaan jo yli puolet tuosta kymppitonnista ei siitä sen enempää.
    mutta jos lähdetään tekemään tuollaista konetta josta tuo 800hv irtoaa ja tehdään se kaikkein edukkaimmista osista millä on oikeasti edes jonkin moinen mahis kestää ja toimia niin kyllä tuolla kympillä sen tekee. mutta kovin turvattu tulevaisuus tuola koneella ei välttämäti ole.
    niin ja koko ajan puhuin pikkulohko cevystä.
     
  14. studio57

    studio57 Gearhead

    tarkoittiko tämä nyt sitä että hectorin ensimmäinen turbo motti on vielä tekemättä?
     
  15. Jza

    Jza Double Gearhead

    Jos joku velho noita samantehoisia motteja rakentaa neljäsosalla Nelsonin hinnasta ja vielä parempiakin, niin eiköhän markkinoita piisaa? Sekä kotimaassa, että ulkomailla. Vai mikäs noita motteja estää myymästä rajan yli? :eek:
     
  16. Lintta cruiser

    Lintta cruiser Gearhead

    Vajavaisen ymmärrykseni mukaan pointti tässä on ollut se että itselleen pystyy tekemään reilusti halvemmalla kun ei tarvi maksaa nimestä ja työtunteja kukaan tuskin hinnoittelee kun itselleen tekee?

    Eikä sen imusarjankaan ole pakko olla kiillotettu?

    Mä teen ainakin omat mottini itse, jos vaikka oppisi jotain samalla.

    Ei, en kaiva malmia takapihalta josta valan lohkoja. :rotfl:
     
  17. studio57

    studio57 Gearhead

  18. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Mun vajavaisen näkemyksen mielestä JZA kiteytti pointin nappiin.
    Ei tarvitse lukea rivien välistä, kyllä se lukee ihan riveissä jos sen käsittää ehkä vähän käänteisesti niin eiköhän sanoma aukea, eh?
     
  19. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Aivan vastaavasti kuka "hullu" ostaa valmiin omakotitalon 400 tonnilla jos talopaketin saa 150 tonnilla tai peräti vieläkin halvemmalla? :)
     
  20. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Kuten pile tuolla jo toteskin niin aika mielenkiintoseks lukemiseks nää vääntämiset täällä keskusteluissa aina menee :rotfl:

    Itellä ja meidän tiimillä ei oo kokemusta kuin 4-5 vuoden ajalta Streetti-kisailu/pikku katuajelu käyttöön ite rakennelluista vapari isolohkoista mut eiköhän tilanne oo sama koneesta riippumatta että tehotavotteiden kasvaessa vaatimukset ja hinnat nousee jonkunmoisessa potenssissa joka sekin koko ajan vielä jyrkkenee.

    Eli noin esimerkkinä vapari isolohkosta saa hyvinkin kohtuuhommilla ja hintaan kyllä jonkun 500-600 hp mut jos siitä hakee 1000 hp lukemia niin tupla määrä rahaa ei riitä lähellekään jotta siihen pääsee.
    Ei ainakaan jos yrittää tehdä koneesta sellasen että se kestääkin sit jotain.
    Ja sehän noilla firmoilla lie yks ropleemi että joku takuu niiden pitää antaa tekemisilleen ja sitä kautta ainakin yrittää varmistella asioita sillä vaikkei niiden koneilla oliskaan mitään normitakuita niin äkkiä se maine sit menee ja ostajat äänestää jaloillaan.
    Tai rapakon takanahan hintoihin pitää varmaan laskea katetta sitäkin varten kun ameriikan tyyliin aina aika ajoin joku haastaa ne siellä kuitenkin oikeuteen niin on sit rahaa millä käräöidä :poff:

    Ja vähän samoinhan se on yksittäisillä eli yksityisilläkin koneen tekijöilläkin eli helposti ei viitti alkaa tekemään jollekin toiselle, ei ainakaan jos budjetti ei oo reilusti riittävä kun sille tekijällehän siitä tulee sanomista ja sen korvat siinä sit punottaa jos tollanen kuitenkin aina jo aika isoilla riskirajoilla kestävyytensä suhteen rakennettu mosa ei kestäkään.

    Tiedä näistä, eli oikeestaan varsinaiseen aiheeseen elikkäs turbojuttuihin mekään ei olla vielä sekaannuttu (kuin vaan joidenkin vajaapyttysten käyttökinnerien kanssa :oops: ), vapareina hommaa ollaan harjoiteltu omaan vessaan niin että ekassa koneversiossa oli noin 650 hp, seuraavassa 750 hp, sit 850 hp ja nyt 950 hp ja väännöt on samalla tapaa vähitellen versioittain noussu 750 nm > 1050 nm lukemiin.
    Ja tälleen äkkiä laskien tossa viimosimmassa liki tuhat heppasessa pelkät koneen osat on tullu siinäkin maksamaan jo noin 15000€ vaikka jatkuvasti persaukisina ollaankin jouduttu tyytymään kompromisseihin siinä määrin kuin ollaan uskallettu :wink:
    Tosin enempi toi persaukisuus on tainnu vaikuttaa siihen ettei koneesta oo saatu ihan sitä ulos mitä siitä tietäs vielä löytyvän parhailla osilla mut jostain syystä sitä ei vaan pysty tilailemaan niitä kaikkein parhaimpia kalikoita kuten mittatilaus sittumetalli-imusarjoja tai pro-kansia.
    Mut ehkä sit joskus isona kun tästä rikastuu, lotto on nytkin taas vetämässä :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!