1000hp ja Jeff Schwartz race ready - katastrofi

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja NineBall, 12.4.2011.

  1. CantBeDone

    CantBeDone 1st gear

    Kyllä ostellaan, ei ehkä montaa mutta edes yksi jos sellainen on haaveena ja aivan pakko saada. Juuri seurasin vierestä kun yks täysin persaukinen postinjakaja osti 140te asunnon. Pankista saa lainaa!
     
  2. Lintta cruiser

    Lintta cruiser Gearhead

    Asunto on "vähän" eri asia kuin auton moottori.

    Täällä kun on talvella sen verran kylmä että veneen alla on vähän huono asua, vaikka sitäkin jotkut tekee.

    Toisaalta jos olisi nelsonin motti kainalossa niin....
     
  3. pile

    pile Gearhead

    ihan oikeesti jos teitä vituttaa kun jollakin menee paremmin kuin teillä niin vaietkaa siitä niin kuulostatte eres vähän viksummilta.
    ps.
    kateus on kiimaakin voimakkaampi luonnontuote.
     
  4. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Jaahas. Tulihan se sieltä. Yksi seitsemästä perisynneistä ja pahin mikä meillä suomessa on.
    Mulle vitun välii mistä materiaalista se lusikka on syntyessään ollut.
    Jos jollain on eväät, siitä vaan.
    Studion olen tavannut ja tiedän että hän on kovalla duunilla rahansa ansainnut. Miksi ei silloin teettäisi kalustoaan pro äijillä ketkä tietää mitä ne tekee ja tekevät sen hyvin. Niin minäkin oon tehny tai teettäny kun oli kämiskä kunnossa. pitäiskö silloin tehdä itse jostain halpispaskakiinaosista motit? Sitäkin o.en joutunut tekemään. Niin nytkin, mutta jollain tolkulla. Uusi halpa perus motti tuli töiden jälkeen puolet kalliimmaks. Uus 350 sbc. Tehoa ei ole sitä 800heppaa, mutta eipä toi tarvii ku nokan ja kaasarin niin tehoa on ja kestää. Tolla hintaa ois saanu Nelsonin. Kelatkaa jengi, suht vakio akkalohko vapari yhel kaasariila. Uus kone pantiin osiks ja porattiin heti kättelyssä. Nyt>
    on pytryt varmasti
     
  5. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    >nyt on pytyt varmasti pyöreät. Kaikki käytiin huolella läpi ja koneistukset ja tasapainoitukset tuli maksaa enemmän kuin uus tollainen 350 hertsikassa hyllyssä. Kansiksi tuli isovenaiset rautakannet syystä että kunnon alukannet maksaa.. Halpislinjalle ei olla menty, mutta ei ole varaa 1000 heppaiseenkaan.
    Siis toi halvempi ku Nelson, mutta osat ja ammattilaisten tekeminen maksaa. Vain n.400hp, mutta potentiaalia on ja sitä haetaan kun ei toi mulle enää riitä tollaisenaan. Tuli mulle viittä vaille valmiina. Itse en olisi noin aloittanut vaan oisin ottanut sen Nelsonin.
    Pile ja muut arvostetut kumppanit. Heti kun tääkltä alkaa saamaa puoleen hintaan täällä tehrtyjä 800 heppasia niin ostan sellaisewn heti takuulla. Siis takuulla ostan jos siinä on takuu..
    Ettei toi kateellinen vaan olisi se poskisolistin turbojen tekijä? Ei ilmestynyt radalle vaikka uhosi. Mä en uhoo.. -vielä.....
     
  6. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Vitun nokian commarin mobiiliversio! Ei oo varaa kunnon tietsikkaan kun mottiin menee päivärahat.
    Siis toi tuli kalliimaks kuin Nelson.
     
  7. muthafukka

    muthafukka 1st gear

    ei sillä että asia jotenkin mulle kuuluis mutta tulee vaan semmoonen bon vojake tunne; 80 luvun alussa eräässä jo poisnukkuneessa lehdessä oli eräänlainen jatko-novelli siitä kuinka sorvettella ajetaan kaheksikkoo kopran ympärillä, siinäkin novellissa eräs kuinkarakensinsorvetteni-henkilö kerto kuinkaa kurjaa ja surkeeta ja köyhää ym vitsausta ja kaameutta oli lapsena ja nyt kuiteskin ollaan huipulla..eli tuntuu siltä kuin ympyrä olisi sulkeutunut tässäkin asiassa..
    mitä tulee moottorin ostamiseen laina-rahalla niin en kyllä keksi ihan äkkiä mitään huonompaa ajatusta, viri-moottorihan on tarkoitettu hajoamaan , ennemmin tai myöhemmin...teho on aina puristettu kestävyyden kustannuksella, oli tekijä kuka tahansa tai osat kuinka hyviä tahansa.
     
  8. Mopar heppu

    Mopar heppu 2nd gear

    *Kateus,......miks hemmetissä sitä pitäis olla kateellinen jollekkin joka viitsii noihin "vanhoihin jenkkeihin" rahojaan laittaa kiinni, toiset ostaa tauluja ja toiset autoja, moottoreita, yms, mutta kun se asiahan kuitenkin niin että täällä ollaan vain kerran ja siitä pitää yrittää nauttia kaiken muun ohella, itsellä vähän samoin kun studio57:lla, välillä syöty vaan näkkäriä ja puuroa, yli 20 vuotta painettu kahta duunia, (yöllä palkan saajana, ja päivällä vielä yrittäjänä), suurimmat osat viikon päivistä tuntuu vieläkin siltä ettei tunnit meinaa riittää enää harrastamiseen autojen parissa, mutta kun ei ole mihkään kiire noitten autojen kanssa, niin ei tartte ottaa paineita, toisaalta jos myis osan veks, .....mutta kun on sulo vilenin vikaa niin ei osaa luopua loppupelissä mistään autosta, eikä kuitenkaan olis sen onnellisempi ku miettis vituksissaan että miks sekin tuli myytyä, kyllä sitä itsekkin joutunut aina silloin tällöin teettäämään muilla moottorit, maalaukset, yms, vaikka vieläkin joskus tulee otettua ruisku käteen jos kerkiää, toivottavasti joskus helpottaa työ kiireet, .....ja pankille menevät säännölliset lainanlyhennykset, mitä helvettiä sitä nyt jollekkin olla kade jonku auton takia, ...mitäs sitte ku on hulppeet talot ja muut maalliset jutut, loputun suma näissä asioissa, itse en ole ollut koskaan kateellinen kenellekkään, enkä tule olemaan.
     
  9. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Hey tää on motti palsta. Kas kummaa jutut meni yllättäen :poff: linjalle. Ei täällä tartte kenenkään selittää mistä ne rahat on tullu ja mitä leivän päällä on ja on ollut. Avautumistopicit on tuolla alhaalla, tervetuloa vaan sinnekin.

    Sit tyhmä kysymys. Miksi joku ostaa uuden moottorin, panee siihen enemmän rahaa kuin se maksoi ollen edelleen suht mieto motti, vaikka sillä hintaa olisi saanut Nelsonin?
     
  10. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Mä keksin tolle montakin hyvää selitystä :wink:
    Esimerkiks se että sehän on sitä harrastamista ja vaikkei tehot kasvaiskaan niin toimintavarmuus ja käyttöominaisuudet ja mukavuus voi lisääntyä tai ainakin saa sit haluamansa oloisen koneen. Edellyttäen että se sellasen tekeminen vielä onnistuu :rotfl:
    Eli vauhti ja voima on kivaa mut ei varmastikaaan kaikille syy numero yks.

    Kateellisuudelle mä en keksi syitä, en mäkään ainakaan tiedosta olevani kateellinen noissa jutuissa kenellekään vaikka mekin oikeestaan kerjätään siinä asiassa verta nenästä eli oikein kiusataan itteämme yrittämällä mennä tuolla fyyran kisakuvioissa mukana sellasilla omilla taloudellisilla resurseilla että melkeenpä pikemminkin pitäs tai ainakin kannattas kai opetella rustaamaan jotain Kelan avustushakemuksia kuin tutkia vauhtiosakataloogeja mistä saa taas tilattua kaikkea kivaa mihin menee viimesetkin ruokarahat :poff:

    Mut eiks se oo hyvä että jokainen elää tyylillään ja omalla tavallaan ja sijoittaa ne isommat tai vaikka vaan vähäset varansa siihen ja sillä tavalla elämiseen mikä itteä miellyttää ja sen kun antaa mennä porskuttaa :wink:
     
  11. studio57

    studio57 Gearhead

    olisikohan aika nyt tiivistää asia niin että jokainen teke omilla varoillaan mitä tykkää ja jos toinen saa toimivan ja hienon moottorin halvemmalla ja itse tehtynä niin ollaan kaikki iloisia myös siitä.. annetaan kaikkien kukkien ja autojen kukkia ja jokaisen harrastaa tavallaan kun kuitenkin kaikkilla on suht. sama päämäärä.
    Hektorikin on saanut kerättyä itselleen kunniallisen määrän harrastekalustoa eli otetaan hänet avosylin vastaan niin eiköhän se kiukkukin ja vitutus jossain kohden laannu kun ihka oma tuplaturbo on valmistunut ja liikuttaa ajokkia toivomalla tavalla.

    nääs aina löytyy rikkaampia,nopeampia ja isompi munaisempia ja jopa fiksumpiakin .
    Nimimerkillä: Mensan isomunaisten osaston toiminnanjohtaja. :rotfl:
     
  12. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Tossa on jo yritystä mut en silti suostu vieläkään olemaan kateellinen :poff:
    En ainakaan kovin paljoa :rotfl:
     
  13. studio57

    studio57 Gearhead

    heheheheh :rotfl:
    jos lisään vielä että Mensan isomunaisten nitrokuskien sikariosaston toiminnanjohtaja ?? :rotfl: alkaako otsasuoni pullistuun?
     
  14. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Ei vielä tippaakaan, joku raittiusseura toi kuitenkin vaan on kun kaljasta ei puhuta tossa mitään, puhumattakaan jalommista juomista :poff:
     
  15. studio57

    studio57 Gearhead

    meni siis vielä kerran uusiksi
    Mensan isomunaisten nitrokuskien sikariosaston alkoholistientoiminnanjohtaja ?
     
  16. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    No nyt tärähti, ja alko otsasuoni pullottaa mun lisäks jo meidän tiimin The Batilläkin kiukusta ja kateudesta, kato nyt mitä sait aikaan:

    [​IMG]

    Sekin mokoma heräs tuolta talviuniltaan kun kuuli tommosta :rotfl:
     
  17. studio57

    studio57 Gearhead

    komiat on pensselit tuolla teidän oravalla !! :rotfl:
     
  18. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Joo, silleen sillä on kyllä homma hanskassa mut muuten se on vaan sen verran tyhmä otus ettei aina ymmärrä kotiluolaan yöllisiltä tyttölepakoiden riiausreissuiltaan palatessaan tsekata onks ovi auki niin tohon bussin peräänkin on siitä sit jääny tollanen jälki:
    [​IMG]

    No, jospa se joskus vielä oppis ettei pitäs lepakoidenkaan lennellä kovin kännissä :poff:
     
  19. studio57

    studio57 Gearhead

    kaunis logo ! harvoin näkee noin raikasta teamimaskottia :rotfl:
     
  20. Fastback

    Fastback Gearhead

    Mitä lepakon jalkovälissä roikkuu?? Näyttää vähän pieneltä??
     

Kerro tästä muillekin!