1000hp katuauto

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja mickey, 14.10.2017.

  1. LUM-1

    LUM-1 Gearhead

  2. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Vois olla ihan hieno idea E85:lla ja manuaalin kanssa ei kyl jää kauas 1000 hepasta pitäis kyl saada 900 ainakin jos vaan on varaa nostaa ahtoja tossa. Jos tehtaan ilmoittamia arvoja on uskominen polttoaineenkin kulutus ihan järkevä 13L/100km varsinkin noi isoksi moottoriksi.
     
  3. Stang 72

    Stang 72 3rd gear

    http://www.hotrod.com/articles/hrdp-1005-6-1l-hemi-supercharger-engine-build/

    6.1L Hemi Supercharger Engine Build, vuodelta 2010.
    Ei testattu pumppubensalla, muuten yksinkertainen kokonaisuus ja hyvin tehoa.

    Hemi with 425hp factory rating, was built with forced induction in mind, using forged internals, ported heads, and a different camshaft. The Stock 6.1L cam Was Replaced By A Comp Cams XE Cam With 0.547/0.550 Lift, 224/228 Duration (at 0.050), And a Blower Friendly 114 Degree LSA. Dr. J's Performance Porting increased The Flow Rate Of The Stock 6.1 Heads From 319 Cfm To 351 Cfm At 0.600 Lift.
    The combination in naturally aspirated trim baselined at 510 Hp At 6,500 Rpm And 467 Lb Ft At 5,100 Rpm.

    The Kenne Bell Hemi Supercharger Kit (2.8L) Was Designed For The New Challenger. Since We Exceeded 950 Hp With The 2.8L, You'd Have To Be Serious About Power Production To Need The Larger 3.6L.

    Adding the Kenne Bell 3.6L supercharger kit upped the peak power to 1,003 hp and 881 lb-ft at 22 psi at 7,000 rpm. Upping the boost pressure with a smaller blower pulley (from 3.75 to 3.50 inches) resulted in 24 psi of boost and a jump in peak power to 1,019 hp at just 6,500 rpm.

    Testing Was Performed Using The FAST XFI Management System. We Also Augmented The Ignition System With A Kenne Bell Boost A Spark. To Ensure Adequate Fuel Delivery To The 75 Pound Injectors, The Dyno Fuel Pump Was Also Treated To A Kenne Bell Boost A Pump. Rockett Brand 118 Octane Gas And Lucas 5W 30 Synthetic Oil Were Used.
     
    MadMike tykkää tästä.
  4. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    MadMike tykkää tästä.
  5. MadMike

    MadMike Gearhead

    nyt jäitä hattuun sodat on ohi...ja tätä menoa kohta puhutaan eräiden taholta arabiaa.
    Natrium tai sodiumtäytteiset venat mekaaniset ahtimet ja monivenat etc tuli kyllä käyttöön ihan muilla kuin Saksmanneilla ensin...ja menestyksekkäästi. Niin myös muuttuvalapaiset paitsi suomessa niistä tuli juuttuva sellaisia ensimmäisissä hävittäjissä mitä suomeen tuli. Ja ei liity aiheeseen mitenkään kuten ei Bolsevikische Mütter Werkstadtin turbokikkarat, eihän niitten selättämiseen tarvittu kuin yksi Keijo Suomesta....niitten vehkeitten väännöillä etc ei mikään katu-auto paljoa viivalta inahda toisin kuin ihan vakio ls kikkara sisäkaluiltaan föönien ja e85n kera. Sen verran ratapuolella pulannut isojenkin vekottimien kanssa jossa noitakin olisi voinut pyöriä (jaloissa). Ja tosiaan niin kugelfischer kuin spican pumput on modattuja dieselruiskupumppuja. Hienomekaniikkaa kyllä, nostaako silmäkulmia, ei edes Alfan Montrealin V8 pumppu. Ja Se Lucaksenkin ohjaus tötteröruiskulle no kiva katsella ja kuunnella kun sahataan käyntiin, viimeksi tänä kesänä 2 kpl limittäin. Tehokasta no 625 luupään verran 50v takaa.
     
    Muokattu: 1.11.2017
  6. Stahl-Ville

    Stahl-Ville Gearhead

    Tuo oli pakko lainata muualta. Jorkat tiivistää ihailtavan napakasti. Jos suomenkielen sanakirjassa olisi kuvitusta, naamakuvasi olisi kohdassa M niin kuin myötähäpeä. Vastasin aiemmalle kirjoittajalle kuka valmisti varhaisia suorasuihkutuslaitteita saksalaisiin sotamoottoreihin. Lisäksi muuttuvalapainen potkuri ei ollut se juttu. Sen automaattinen kombisäätö oli. Lue uudelleen. Monta eri kertaa.

    Muissa asioissa olet kyllä pidempi, vahvempi, koulutetumpi, kokeneempi, parempi, korkeampi, varakkaampi, älykkäämpi, Kampi, etevämpi ja Kumpi sekä kaiken lisäksi teräksisellä itsetunnolla varustettu todellinen globaali moottoriteknologian moniottelija.

    Posetiivi vaan soi ja ketju kilisee.
     
  7. MadMike

    MadMike Gearhead

    Takas aiheeseen kuola(ala)huuli... Ja leuat ylös sankojen kera. KIITOS LUIN KYLLÄ JONNINJOUTAVAA SCHEISSEASI. Pysy edes raiteilla...
     
  8. Stahl-Ville

    Stahl-Ville Gearhead

    ... ja ketjun päässä OD:n oma maskotti [​IMG]
     
    MadMike tykkää tästä.
  9. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Niin, en tiedä miten tuttua sinulle on näitten Moparin uuusien (200x eteenpäin) Hemien säätäminen, mutta sen voin todeta, että ihan vaan googlaamalla ei se oikein onnistu.

    En nyt lukenut sitä mitä Mopar tekee uusimman moottoripakettinsa kanssa, mutta vähän vanhempien kanssa säätäminen ei ole ollenkaan helppoa vaan vaatii vuosien paneutumista.
     
  10. 401

    401 2nd gear

    Lieneekö muokattu nuo kuvat ku ei yhtään hakaristiä näy ja asentajatkaan ei näytä olevan vaalea hiuksisia sinisilmäsia plus 180cm pitkiä "eliittijoukkoihin" soveltuvia..
     
  11. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Varmaan kokeneet aatun suuremmaksi auktoriteetiksi jollon aadolf look musta tukka tummahko iho tummat silmät muodikkaampaa kun jotkut ihanteet
     
  12. Stahl-Ville

    Stahl-Ville Gearhead

    Historia on paljon monimuotoisempi ja melko erilainen kuin meille on peruskoulussa opetettu.
     
  13. 401

    401 2nd gear

    Ihmiset on oudon kekseliäitä ku ikkunasta vilkastessa takapihalle näkee mihin edellisen työryhmän epäonnistuminen johti.
     
    Stahl-Ville tykkää tästä.
  14. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Tarviiko sitä vakio Ecua siinä pitää? Heittää vesilintuun laittaa jonkun Emumasteria tai Vipecin...

    Tähän mennessä ei oo tullu vastaan autoa jota ei pysty säätämään läppärillä ohjelmoitavalla ruiskulla... Nykyään aika monessa BMW:ssä on Vanos käytössä ja Toyota noissa moottoreissa oleva vastaava järkestelmä myös. Kysy vaikka AMW-workistä onnistuu...
     
  15. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Just tätä tarkoitan.

    Ensin ajatellaan että no toimiihan se silla vakioboksilla.

    Sitten tapellaan aikansa ja joko saadaan toimimaan tai sitten ei saada.

    Sitten ostetaan se aftermarket-boksi ja jos googlailu ei tuota suoraan ohjeita niin kokeillaan ja taas saattaa käydä niin, että ei toimikaan ja boksi tai muita komponentteja pitää vaihtaa toisenlaisiin.

    Noin esimerkkinä, kaasuläppä ei toimikaan tämän boksin kanssa. Tai se poljin ei toimi. Hups. Vaikka piti toimia.

    Mutta ei se mitään, riittää että on läppäri, USB ja OBD2, niin kaikki muutokset käy tuosta vaan. :)

    Ja joo, olen minä AMW:llekin ollut (pienenä) apuna, kun viritetyn Mitsun vakioboksi ei viriosilla toiminutkaan kuten piti. Sitäkään tarinaa ei tosin Youtubesta löydä.
     
    isalmela tykkää tästä.
  16. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Tässä alla Hellcatin asetuksia. Mitäs tuonne laitetaan, että saadaan toimimaan E85:lla?

    [​IMG]


    [​IMG]
     
  17. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Sytkä ja seos kohdalleen, niin se on siinä...

    Heh.

    Ei se useinkaan niin enää mene, vaikka toki lopputulos on sama.

    Esimerkiksi joissain Fordeissa moottorin tuottama vääntö menee moottorin tietsikassa tällaisen prosessin läpi:

    - 1. haluttu vääntö (epäsuorasti kaasupolkimelta)
    - 2. haluttu kuorma
    - 3. haluttu ilmamassa
    - 4. haluttu imusarjan paine
    - 5. haluttu ahtopaine
    - 6. haluttu ahtimen toiminnallisuus (esim. peruskartoista)
    - 7. lopullinen vääntö (ja samalla teho)

    Tuossa(kin) voi jo monessa kohdassa sössiä.

    Sitten on niitä, joissa ei tarvitse koskea itse "moottorin säätöihin" ollenkaan. Riittää, että väännönhallintaa käpistellään. Sekin pitäisi osata tehdä oikein, eikä ole todellakaan helppoa niillä resursseilla, joita yksityisillä säätäjillä ja harrastajilla on.

    Tuossa äskettäin julkistetussa 707 hv Hellcatissa ei onneksi ole tällaisia ongelmia, kunhan vaan tyytyy vakiotehoihin ja vakiotietsikkaan.
     
  18. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Sit vielä palotilan, virtausten yms. mallinnukset tohon päälle
     
  19. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Jep ja tuplat suuttimet eli sekä suorasuihkutus ja imusarjasuihkutus.

    No, lupauduin tuollaiseen projektiin.

    Voi olla, että oli väärä päätös.

    Mutta harrastushan tämä vaan on. Kunhan ei veisi kaikkia rahoja..
     
  20. 6PPC

    6PPC Double Gearhead

    Huono harrastus, jos ei niin tee
     

Kerro tästä muillekin!