1000hp katuauto

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja mickey, 14.10.2017.

  1. Imusihti

    Imusihti 3rd gear

  2. BBC

    BBC Guest

    Tuolla oli vasta jenkeissä todella hieno 1967 2d ht nova pro street myytävänä. +1000hp n.650cid vapari, dedenbear,9", jarruvarjo, kaaret sisällä, mutta hienosti sisustettukin...
    Matala, kromipuskurit ja muutenkin vanhan liiton tyylinen, ei mitään täyskumirenkaita....

    8,4sek varttimaili. Itse olen ajatellut jotain vastaavaa, mutta nyt ei pysty kun tuli ostettua pari rotteloa jenkeistä. Rakentaminen turhaa, kun saa testatun toimivan paketin sopivasti ja niihin on yleensä hakattu kaksinkertainen rahamäärä millä nyt myynnissä.... Tämän hinta oli n.50K
     
  3. Jsp

    Jsp Gearhead



    Skodan hommaat.
     
  4. BBC

    BBC Guest

    tuommonen +700hp tulee jokaisesta kasikoneesta johon pannaan kunnossa oleva 6-71 tai 8-71 ahdin päälle. Mutta tuhat.....
     
    MadMike tykkää tästä.
  5. Jsp

    Jsp Gearhead

    Meinasitko ilokaasutella?
     
  6. max

    max Double Gearhead

    Eikös GM Performance kauppaa 720 cid mottia ainakin kahdessa eri versiossaan?
    Sellaseen jotain ahtoja tai kaasuja(älä kysy millaisia),niin eikös se 1000 hp ole sit siinä.Kiinni Malibuun,Camaroon,Cutlasiin,Skylarkiin tms. autoon.

    edit.olikohan ne kuitenkaan noin isoja(720 cid) voi olla että aamusta puhun taas sekavia.
     
    Muokattu: 15.10.2017
  7. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

    Ihan mielenkiinnosta kysyn että millaisella budjetilla olit ajatellut tällaisen haaveen toteuttaa?
     
  8. BBC

    BBC Guest

    Tuommonen olisi kyllä mahtava. Eikä se teho, vaan ison moottorin vääntö!
    Eikä varmasti mahdottomissa hinnoissa. alle 20K ?
     
  9. 383

    383 Gearhead

    No se oli 572 620hv r versiossa 720 hv
     
  10. 383

    383 Gearhead

  11. max

    max Double Gearhead

    Juur näin,meni hepat ja tuumat sekasin.
     
  12. hantta

    hantta Double Gearhead

    1000 hp kadulla on aika paljon :
     
  13. Bukero

    Bukero Gearhead

    turha niitä haaveita on kovin tarkkaan budjetoida, kun on tähän autoholismiin
    saanut tartunnan.
    kaikki näihin menee eikä riitäkään.
    joskus itsetekemällä voi säästää mutta se edellyttää ekakerralla onnistumista...
     
  14. hantta

    hantta Double Gearhead

    Neuvonpito on kosolti helpompaa, jos tietäisi budjetin raameja, 10 000 vai 100 000? Kuten aiemmin kirjoitin, on pikkurahalla aika haastavaa tehdä korkealta kiekuvaa isolohkoa ;)
     
  15. peltsi

    peltsi Gearhead

    Jos 1000hp motin voi ostaa kaupasta n.20k€ niin kai sen itse pystyy tekemään alle???
    LS sarjan kone takokamoil+tupla ahtimet niin äkkiä on korkeelta kiertävä tonnin rikkova motti.
    Tai sit menee helpoimman tien kautta eli chevyn 632cid isolohko ja siihen procharger miedoilla paineilla tai parisataa heppaa kaasuil.
    Mulla on 7 litranen LS kone josta on edellisen omistajan mukaan otettu irti tasan 1khp ahtimilla. En oo kyl nähny dyno lappua ja mulle toi tulee ilman ahtimia.

    Tuollaisen tuhat heppasen voimansiirto vaan saattaa tulla yllättävän kalliiksi varsinki jos voima otetaan irti julmetusta kuutiotilavuudesta.

    Tosin jos ajelee vaan kadulla ja katurenkailla niin silon ei voimansiirron tarvii kestää läheskään noita tehoja mutta onko siin sit mitään järkee... jos näis hommis edes järkee tarttiska olla :)
     
    J.J. ja Bukero tykkäävät tästä.
  16. 383

    383 Gearhead

    Kyllä 632 saa vaparina 1000hv
     
  17. Bukero

    Bukero Gearhead

    järki pitää jättää narikkaan mutta ei välttämättä aivoja..niitä saattaa sen lompakon lisäksi tarvita.
    mutta eiköhän se liene voimansiirrolle sama selkäsauna tuleeko 1000hv:aa vaparina isoilla kuutioilla vai pienemmästä ahdettuna. molemmista tulee kaupanpäälle sellaiset
    vääntölukemat että jotain päivityksiä tulee eteen.
    tai sitten tosiaan niin kapeat ja liukkaat renkaat ettei voima riko paikkoja.
     
  18. Jza

    Jza Double Gearhead

    Ei se jälkipolvi enää siinä vaiheessa tunnista tuommoista muinaista imperiaalista käsitettä. Sun täytyy puristaa siitä samalla vauhdilla 1000 kW :D
     
  19. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Heposista en tiiä mutta itellä työn alla 454 vortec mistä pitäs saada 1knm raja rikki ahtamalla ja mitä oon tiedustellu ja lueskellu ni ei pitäs olla kummonenkaan temppu :D

    Alakerta vaan kuntoon ja hengittävät kannet plus ~kilo ahtoa ni pitäs päästä tavotteeseen ;)

    Luulis liikuttavan tommosta sbc koneella 2520kg omamassaista valasta ihan riittävästi :poff:
     
    palontie, isalmela ja peltsi tykkäävät tästä.
  20. J.J.

    J.J. Gearhead

    Enemmänkin voisi olla.

    Tuo bemari noilla 205 leveillä linglongeilla on kyllä järjenköyhyyttä.
    Oikein hävetti aikoinaan omistajan puolesta kun tuota katsoi, kunnon uuno.

    Olisi ollut pikkasen eri kyytiä kun alle olisi laitettu kunnon slicsit /katuslicsit, vaikka 275 leveät edessä ja 345 takana.

    Voimansiirron saa ihan kohtuu rahaankin jos on valmis sovittamaan koneen taakse jotain muuta kuin ameriikkaa.
     
    Muokattu: 15.10.2017

Kerro tästä muillekin!