1050 Dominaattori kadulle

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja LUM-1, 12.5.2014.

  1. LUM-1

    LUM-1 Gearhead

    Tuntuu toivottomalta :mad:

    Potilas 607CID B1 Wedge 8896-2 eli 3 circuit 1050 Dominaattorilla ei riitä 79 ilmasuuttimetkaan laihentamaan keskikerrosaluetta

    pensaa menny jo satojalitroja ja käy rikkaalla edelleen
    tyhjäkäynti ja täyskaasu pelaa mutta välissä niin paksulla et ei mitään toivoo lamda makaa tapissaan eli 10ppiä näyttää

    onko kellään kokemuksia billetti Metering Blockeista josko sais vaivan parannettua esim AED
    http://www.aedperformance.com/parts/met ... 82a-detail

    tai BLP
    http://blp.com/cart/index.php?main_page ... ath=65_107
     
  2. mopster

    mopster Gearhead

    Toi on 3 circuit mallin ominaisuus. Helpoin tapa saada pelamaan katukäytössä olis varmaan muuttaa 2 piiriseks.
     
  3. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Mullon hemis 1050 2 circuit ja toimii ihan loistavasti katuajossa. Kulutus on jopa yllättävän pieni verrattuna siihen mitä odotin/mihin varauduin ja toimii joka kierrosalueella hyvin. Suuttimet 89/90. No, ehkä ihan pienillä rundeilla on jotain ongelmia mutta ne johtuvat enemmän koneen luonteesta ja että se ei ole rakennettukaan 1500rpm cruisailuun.
     
  4. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    440 MAG sulla on helppo/helpompi ajaa kun sulla on manuaali. Tulihan tuota itsekin Hemissä kokeiltua ennen kuin uskoin ettei sitä ole tarkoitettu kadulle. Mullakin vain 426, ei suuri 607. Toi 2 Circuit on vanhalle ihan uutta, saisko tarkennusta?
     
  5. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Itseasias toi koko manuaali on ihan perseestä mun mielestä niinku jos oikeesti pitäis ajaa, uskoisin et hyvä tomaattiaski jollaki 9-10" turbaanilla olis 100krt miellyttävämpi ja helpompi.

    Nois miedommis stroukkereis kuin Lumilla on, on tääläpäin paljon käytetty just 1XXX domia ja about 90/90 suuttimilla kyl seokset pysyny laajakaistamittarilla ihan joka kierrosalueella tasan oikeena. Ja kulutus+mukavuus ihan ok molemmat.
     
  6. C-barge

    C-barge Gearhead

    Onks teillä powervalvea käytössä? Millanen vivusto? Mul oli joskus muinoin dartissa 1050 dominaattori, muistaakseni 9375 numeroinen. Laite meni normiajossa alkuun tukkoon helposti ja oli aina "raskaan oloinen". Heitin ensiöpuoelle powervalven ja se parans ton normiajon, siitä raskaudesta kuvittelin et se on vaan mooottorin "ominaisuus". Se kulki kuitenkin ihan hyvin, 10.0 aikoja vartilla. Sit lainasin autoo kerran yhelle kaverille joka halus lähtee kisoihin ajamaan, se vähän "tuunas" sitä ennen kisaa vaihtamalla kaasariks Branderin Tamin pro stockerista yhen kaasarin. Ja vid; autohan muuttu ku yö ja päivä! Se oli erittäin herkän oloinen, raskaudesta ei tietoakaan. Joten terävänä hemmona luin et mitä siinä karbiksessa seiso; Chuck Nuytten. Ja sinne sit yhteyttä, tiedot moottorista ja autosta. Muodollisen korvauksen jälkeen tulliin saapu pro street dominator, jolla normijao ja kisa-ajo suju kuin vettä valaen, erittäin miellyttävä. Voimaa ei tullut lisää eikä auto nopeemmaks, mut ero normidomiin sekä kulutuksessa että käynnissä oli valtava. Eroa ei voi tajuta kokematta, yks hyvisät sijoituksista tän harrastuksen parissa. http://www.chucknuytten.com/carburetors ... t/pst.html
     
  7. LUM-1

    LUM-1 Gearhead

    Mulla ei oo powervalvee ja soft prog vivusto.

    AED:lle laitoin illalla kyselyy auttasko toi niiden metering blogi niin alko kauppaan uutta kaasaria 1400 dollarilla...

    nokkahan mulla on mekaaninen rolleri nostoo 0.79imu 0.76pako
    0.50 imu 280 pako 288ast
     
  8. C-barge

    C-barge Gearhead

    LAita nyt ekeks se powervalve ensiöpuolelle, nyt ajelet täyskaasuseoksella kokoajan. Tolla nokalla joku 2.3-3.5 hg:tä.
     
  9. LUM-1

    LUM-1 Gearhead

    4hg:tä tuon sain imeen maksimissaan :eek:

    oon tuon AED:n kanssa vaihdellut nyt tiuhaan maileja ja voi olla että otan sieltä kaasarin ja pistän tuon nykysen myyntipalstalle
    senverta oon nyt googletellu että toi 3 circuitti on suunniteltu PG transbreikkiautoille alunperin (tämmonen kombinaatio tuossa 607 perässä ennen olikin ku mulle tuli) ja ei AED mukaan saa ikinä pelaamaan niinhyvin mun kombinaatiossa vaikka tekis mitä kuin heidän mulle räätälöity 3s versio Max Pro Dominator, voi toki olla myyntipuheitakin 8)

    chucknuyttenille laittenlin kans viestii mutta sieltä tuli tosi onneton vastaus :poff:
     
  10. C-barge

    C-barge Gearhead

    Joo, ei ne mitään myyntimiehiä ole, kahen hengen lafka. Mamma hoitaa tilaukset ja Chuck rakentaa kaasarit. Ja sen se osaa.
     
  11. Väne

    Väne Gearhead

    Muutitko 3piiriä vai normaalia pääsuutinpiiriä?

    Pääsuutinpiirissä isompi ilmasuutin laihentaa yläkierroksilla ja voi rikastaa alakierroksilla,riippuen emulsioiden koosta ja määrästä yms. mitoista.
    Taas 3piiri voi toimia loogisemmin kun ei ole semmoista emulsiosysteemiä kuin pääsuuttimella. Muistelen että jotkut on poistaneet 3piirin ilmasuuttimet kokonaan, tai voit vaikka tukkia 3piirin suuttimet että näet kuinka paljon se vaikuttaa, mutta pääsuutinpiiri on edelleen ahdas kun tyhjäkäyntiputki on sen sisässä. Ja kun 3piiri ei reagoi muitten piirien toimintaan niin vaikeampi saada tasaisesti muuttuvat seokset, ja tuommosella koneella ja "pienellä" kaasarilla luulis että 3piiri virtaa aina täysillä tyhjäkäynnin yläpuolella, netistä löytyy ohjeita 2piiri muutokseen mutta samalla kannattaa miettiä myös emulsiot ja tyhjäkäyntipiiri uusiksi.
     
  12. jussi69

    jussi69 3rd gear

    mulla oli 509n päällä 1050 dominaattori
    laitoin ensiö puolelle 750 db metering plokin ja
    transitio piirin 1mm migin suuttimista kuristimet
    laajakaistan mukaan ccruisaillessa 14,5-15 ja 12,4 hanat auki
    kannattaa googlettaa "transition slot restrictors" löytyy aika paljo juttua
    ainaki mulla toimi kaksipiirisenä todella hyvin
     
  13. KiRu

    KiRu Gearhead

    Niin itse kysyin Quickfuelilta miten 3-piirinen dominator sopisi kadulle ja he sanoivat että parasta olisi että lähetät kaasarisi heille ja he muuttavat sen 2 piiriseksi, + laittavat suuttimet hienosäätöä varten lähemmäs koneen ja auton tietojen mukaan.

    Tuntien ameriikan poikien myyntihenkisyyden niin itse epäilin kans vähän että eikö muka tota 3 piiristä saisi säädettyä kadulle.. ilmeisesti ei sitten olekkaan ihan puhtaasti myynnin lisäykseen tähtääviä kommentteja, meinaan että noilla ameriikan-pajolla taitaa olla aika massiiviset määrät tietoa mikä missäkin toimii, niin ehkä eivät ihan tarpeettomia maksata?

    Vai onko jollain tiedossa että joku on onnistuneesti saanut säädettyä kadulle toimivaksi tuollaisen 3-piirisen dominaattorin.
     
  14. LUM-1

    LUM-1 Gearhead

    holleyltä vastasivat että "the intermediate is a no load high speed circuit, used mostly for transbrakes" ja kehottivat laihentamaan idle circuittia mutta eipä auta sekään

    noo katotaan onko myyntipuheita
    tilasin 1270 AED:n 3 circuit Dominaattorin kun meinasivat että jää paljon tehoo pöydälle 607:n päällä ahtaalla 1050 domilla
     
  15. Fastback

    Fastback Gearhead

    On tiedossa. Tulppasi kolmannen piirin, hinkkasi ja rukoili ja tuloksena oli ~13l/100km, taitaa olla pihistelyn maailmanennätys 1050cfm dominaattorin kanssa.
     
  16. KiRu

    KiRu Gearhead

    Eli AED:n mielestä/tempuilla 3-circuit dominaattori on hyvä kadulle?

    (quickfuel taas halusi muuttaa mun 3-circuit -> 2-circuit.. :eek: )
     
  17. LUM-1

    LUM-1 Gearhead

    näin väittivät
    ja minä uskoin :eek:
    jos en saa peaamaan tolla niin laitan ruiskut :mad:
     
  18. kuula

    kuula Gearhead

    Miten aattelit saada ruiskun futaamaan jos et pärjää domin kanssa?? Ei se ruisku mikskään autuaaksi tee. Terv nim 1050.
     
  19. LUM-1

    LUM-1 Gearhead

    rahalla selviää yleensä helpoiten...
     
  20. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Miksi et kokeile tuossa C Bargen mainitsemaa Power Valvea?
     

Kerro tästä muillekin!