12 bolt ääntelee

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja moor, 25.8.2016.

  1. moor

    moor 1st gear

    Mysteeriääni. GM 12 bolt jossa posi sekä right stuff detailing levyjarrukonversio. Suoraan ajettaessa täysin äänetön mutta erityisesti loivissa kaarteissa oikealle kuuluu jurinaa auton takapäästä. Vauhtia silloin vähintään 60km/h tai enemmän. Oikean puoleinen pyörän napa lämpenee hiukan ja jarrupölyä kertyy vanteeseen selvästi oikeassa takapyörässä enemmän kuin muissa. Jarru ei kuitenkaan laahaa sen enempää kuin muissakaan kulmissa. Pyörän navassa ei tunnu väljyyttä käsin heiluttamalla.
     
    Muokattu: 25.8.2016
  2. Hai

    Hai Double Gearhead

    Onko C-clip eliminaattorit käytössä?
    Mitä jarrujen ohjeet sanoo, tarvitaanko C-clip eliminaattoreita?
     
  3. moor

    moor 1st gear

    Jarrujen ohjeissa ei vaadita c-clip eliminaattoreita. En ole vielä purkanut mitään joten en osaa sanoa miten on koottu, klipseillä vai ilman.
     
  4. peltsi

    peltsi Gearhead

    voisko perässä olla väärät öljyt? itse jouduin laittamaan lisäainetta sekaan että lakkas jurraamasta kurveissa.
    Eikä kuulu hiljaisessa vauhdissa ja jyrkemmissä käännöksissä?
     
  5. moor

    moor 1st gear

    Justiinsa vaihdoin limited slip öljyt, ei muuttunut jurina juurikaan. Paikaltaan lähdössä ja jyrkästi käännettäessä kuulunut "pauke" väheni. Jotenkin ymmärtänyt että huonoilla öljyillä posi saattaa paukata jyrkästi kaarrettaessa?
     
  6. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    faijan vanissa oli yoken/ristikon pannat venynyt ja aiheutti ristikon liikkumisen, naputti enemmän kääntäessä, ja jurnutti ajaessa.
     
  7. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    ja siis yoke venynyt myös että se ristikko pysty liikkumaan, tiedä sit miten??
     
  8. peltsi

    peltsi Gearhead

    viimisen rempan jälkeen vaati mulla lisäaineen vaikka oli lukkoperäöljyt.
     

Kerro tästä muillekin!