12 sek käyttöauto

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Anonymous, 15.10.2005.

  1. micco

    micco 3rd gear

    Mutta tarviiko sen ahtimen edes pyöriä siellä päästömittauksissa? Jos ottaa remmin pois ja/tai vetää ahtimen ohi putken ettei härveli ahda ollenkaan niin luulisi että läpi menee jos se nyt yleensä vakionakaan testin läpäisee...
     
  2. MaxDura

    MaxDura Gearhead

    Luulisi että päästöt on pienemmät jos kone saa paremmin ilmaa, eli ei kannata ainakaan kuristaa ottamalla ahtimen hihna pois.

    Itse olen käyttänyt ton Kawasakin päästömittauksessa muutama vuosi sitten, ja eihän sillä mittauksella ollut ahtojen kanssa mitään tekemistä.
    Mittauksessa simuloitiin kaupunkiajoa, mittaus kesti noin 15-20 minuuttia ja suurin osa siitä oli tyhjäkäyntiä tai ykkösellä ajoa.
    Pintakaasulla kiihdytystä ja muutama jopa kolmoselle menevä hieman ripeämpi kiihdytys oli myös.
    Tärkeintä lienee säätää vehje toimimaan mahdollisimman matalalla tyhjäkäynnillä, rengaspaineet ylös että vierintävastus olisi pienin, ja säädöt sellaiseksi että niitä hiukkasia ei tulisi kuvatun kaltaisessa ajossa.
     
  3. Mauri H.

    Mauri H. 3rd gear

    Ehkäpä Civicin omistaja katsoi parhaaksi käyttää 5 euron ruuvimeisseliä ennen ja jälkeen kisan, on kai vähän halvempi ratkaisu.

    Sama auto katosi tuloslistoista päivässä sen julkistamisesta, ajeli streetmanissa päivän toiseksi kovimman ajan autoista, mutta listalla se ei tosiaan enää näy.
     
  4. URPO

    URPO 1st gear

    Eli civicci oli erinomainen käyttöauto, ei tarvii ku olla mukana 5e ruuvimeisseli?
     
  5. mr.boost

    mr.boost 1st gear

  6. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

  7. Mauri H.

    Mauri H. 3rd gear

    Hoh hoijaa, niinhän mä just sanoin, vai?

    Kuinka paljon huonomman käyttöauton tuo laittomuus tuosta sitten tekee, paha sanoa, mutta kyllä asia on niin että harvassa on ne 100% lailliset 12 sekunnin käyttikset.
     
  8. kotu

    kotu Gearhead

  9. Ahti

    Ahti 3rd gear

    Sierrahan lähtee kuin nappi paidasta viivalta :eek:
    Mitähän oli 60ft?
     
  10. sbc302

    sbc302 3rd gear

    1,844 näytti olevan...
     
  11. jmsk

    jmsk 1st gear

  12. micco

    micco 3rd gear

    Tämä ei mitenkään liity kyseiseen bemariin mutta kilvityshän on sinänsä erittäin helppo suorittaa vaikka kottikärryyn.
    Esimerkiksi Norjan Gatebil-treffeillä seurasin erään driftingporukan touhuja... Grippiajovuorolle ei päästetty kuin kilvellisiä pelejä ja parissa kinnerissä ei kilpiä ollut. Niinpä kilvet lainattiin trailerista ja vetoautosta ja ruuvattiin kilpureihin. Helppoa ja nopeaa!
     
  13. laakkius

    laakkius Gearhead

  14. jmsk

    jmsk 1st gear

    Mun mielestäni tuolle juurikin on leimat. Ainakaan mitään estettä sille ei ole kuutiotilavuuden yms. osalta.

    Näin netistä seurattuna Sakun uuden projektin, V12 tuplaturbo E30 bemarin, taas ei ole tarkoitus tulla kilpiin.
     
  15. ERT2

    ERT2 1st gear

    R-motorsportin sivuilla näkyvä B(Bob)M(Marley)W(Whalers) taitaa tosiaankin olla leimassa kaikkine muutoksineen kuten on v8 twin turbo vettekin johon tällä hetkellä ls1 tekniikkaa ängetään...
     
  16. laakkius

    laakkius Gearhead

    ja mun tietojen mukaan on leimattu 2.5L 24V koneella... No pelkkää spekulaatiota.... :odroll:
     
  17. Wolfman500

    Wolfman500 1st gear

    joo kyllä se saksan kiitäjä on leimattu, eikä se tilavuutensa puolesta ole edes suurimpia koneita mitä e30 koppaan on ahdettuna suomessa leimattu...
     
  18. kimple

    kimple 1st gear

    Turustakin löytyy yksi 3,5 litranen e30:nen. Ahdettuna ja katsastettuna. Tehty joskus 80 luvun lopulla.
     
  19. garagektc

    garagektc Gearhead

    kovasti on menneet härvelit ettepäin. aikanaan 13 sekunnin auto jolla ajeltiin pillurallia oli hämmentävä kokemus. nyt kun kuuntelee kahvipöydissä niin kaikilla mennään 12 sekunnin puolelle kun laittaa vastuksen mp3-soittimen ja dvd-mankan piuhaan. ihme juttu.
    toki tommosissa viritetyissä vehkeissä on nykyäänkin se että kelloja vastaan "mä jotenkin hermoilin ja se karkas kato sutimaan ihan sikana" tms tai sit "rupes edellisenä iltana joku varoitusvalo palaan enkä mä sit viittiny ajaa ettei kato mee kisamylly paskaks". ja sitte lähdetään kisapaikan yleisöparkkikselta kumi kiljahtaen...
    jotkut asiat ei vaan muutu ja hyvä niin :D
    pääasia että autoja edelleen tunataan ja omista sekä kavereiden kieseistä ollaan ylpeitä. se pitää harrastuksen elossa. otetaas sille!!
    ei muuten liity mitenkään aiheeseen :rotfl: :rotfl: :rotfl:
     
  20. LordMrFord

    LordMrFord Gearhead

    http://www.firebreathingfiats.com/Contr ... ugeweb.jpg
     

Kerro tästä muillekin!