12 sek käyttöauto

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Anonymous, 15.10.2005.

  1. Fleetsider

    Fleetsider 1st gear

    :rotfl: :rotfl: :rotfl:

    täytynee hommata tuollasia mittareita pukinkonttiin lykättäviksi...
     
  2. lesabre

    lesabre 1st gear

    Tarjoan

    erilaisen lähestymisen:

    En muista oliko sulla budjettia tossa,mutta osta joku `97-2004 Corvette C5 (kulkee vakiona piirun +13 sekuntia automaattina vartilla lähelle 180 km/h loppuvauhteja) eikä taatusti ole neliveto eikä vajaamoottorinen eikä turbo. Ja kuulema loistava talviautokin,painonjakauma 51%/49% ja nykyelektroniikka pitää sutimiset poissa josset paina naurunappulaa.

    Tohon avarampi putkisto,ja pari muuta pikkukilkettä niin siinä on oikeasti hemmetin nopea auto joka varmasti pysyy kasassa ja kulkee pienellä bensalla (kaverin +400 hv renkailta-sellainen on vetänyt keskikulutuksena 11,1 ja siinä on kaupunkiajoa keskustassa ja pahimpina ruuhkina mukana).

    Mikäli budjetti ei riitä,niin sitten joku LT1-sukuinen F-body/Vette. Helpoiten homma toimisi pulttaamalla siihen vaan remmiahdin kiinni,mutta kyllä vaparinakin pääsee tuonne alle 13 sekunnin jos vaan on malttia rakentaa..jopa stroukkaamatta sanoisin.
     
  3. tonsku78

    tonsku78 Gearhead

    12-sek

    Näin:
    -350 4-bolt, porataan .030(tulee 355)
    -Pikkumikit(muistaakseni #461), 64cc,venat 1.94, 1.60. Hieman reunoista närhitty(edes huumorilla ei voinut väittää portatuiksi!)
    -Crane n.300ast/.480" laahaava.
    -Männät (ei tako)11:1 noilla kansilla, pattipäät
    -vakioveivit 5,7"
    -imari WEIAND X-PERT kohdistettuna kansiin(humalassa tosin, mutta aikaliki kuitenkin)
    -Holley 750vac
    -Hooker Fenderwell peltisarjat
    -Hei-jakaja ja puola+ race-racetulpanjohdot!

    LOOTA:
    -TH-350 shift-kitillä+ std.turbiini, joka kyllä anto vanhuuttaan stallia n.1200-2000(riippuen oliko helle vai ei!)

    PERÄ:
    -12-bolt 3.73 lukko

    AUTO:
    -1360kg

    AIKA:
    12.803/171km/h, ei nyt mikään tykki mutta ei sillä jalkoihin jäänyt. edes imprezalle, ja tämä kombinaatio oli vähän edullisempi! :D

    Toi tais maksaa jotain 2000€paikkeilla(tekniikka), ja siinä oli myös paljon uutta osaa: männät, renkaat, ja laakerit

    Viime talvena tein kyseiseen autoon kok.uuden tekniikan, huomattavasti rajumman, ja kalliimman...Aika 13.4/182km/h, tosin sutien 100-200m kuten spinnerissä mainitaan. Nyt menee taas enempi rahaa kun pitää ostaa katuslicksit, jos vaikka pääsis edes vanhoihin aikoihin :odroll: :p Toivottavasti en nyt paljastanut kenenkään "kisamotin" varjeltuja saloja.

    Onnea ja menestystä, Kiitos ja anteeksi
     
  4. MadMike

    MadMike Gearhead

    Nyt sä olit Tonto ilkee... :rotfl:
     
  5. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

    Täällä yksi risu lisää.
    :pinup: Foxi meni nyt Kiikalassa nippa nappa alle 13s.
    Ahtoja ei ole 2baria, mutta tuhansia kilometrejä tulee jo pelkästään talvella ja peräruuvi on alle 3,5:1.
    Aikahan ei ole noille "sienestäjille" juuri mitään, mut ompahan emännällä nyt virallisesti 12s. käyttis/talviauto. :rotfl:
     
  6. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    No sehän innostu!
     

Kerro tästä muillekin!