13 sekunnin caprice

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja C73, 19.8.2009.

  1. HT

    HT Gearhead

    Hyvä vinkki! Kiitos. :D
     
  2. Lyöt sinne vaa sen 3.73 peräruuvin, hyvä se o vielä sitte. 8)
     
  3. Ruumis

    Ruumis 3rd gear

    Mitä tekisitte itse jenkkifarkkuun 3000-3500e budjetilla? (kone ja loota)
    Jos varttimailitavoite menisi 15 sekunnin puolelle?

    Ehdotuksia?
     
  4. RockHQ

    RockHQ 3rd gear

    3500€ saa gm:n crate moottorin noin 330-350hv esim. Uspartsilta suoraan hyllystä, pulttaa sen kiinni ja keventää kaiken mahdollisen autosta poistamalla turhia osia ja keventämällä ei-oleellisia rakenteita (puskurien tuet, ovien sisäpellit , varapyörä, penkit jne). Tai ostaa noin parilla tonnilla sen perus-cratemoottorin ns. 290hv, pulttaa siihen rpm airgap imarin, hei-jakajan, peltisarjat noin 500€, 600-700cfm kaasari, perävälitys 3.73 jne. Joko paljon moottoritehoa ja vain ilmaisia kevennyksiä tai sit halvempi mosa, mutta enemmän panostusta painonpudotukseen, alustaan ja voimansiirtoon.

    [/code]
     
  5. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ite hommaisin Oldsin 403 kikkaran ja perään ~3.5:1 välityksen, noilla alle 15sekkaa menee niin että heilahtaa.
     
  6. HT

    HT Gearhead

    80-luvun laatikkocaprice, sedan.
    350 hp crate, 249 hp. Myös kaikki saastelaitteet + ilmastointi.
    TH700R4, vakiolimppu.
    2,73 perävälitys, ei lukkoa.
    215/70 renkaat.

    16,756 s 131,87 km/h.

    Nyt on pohjat vedetty. Talven aikana vaihdellaan palikoita ja ensi kesänä uusi yritys.
     
  7. Tuola kun oli juttua siintä auton keventämisestä..
    [​IMG]
    Ja joo tuota.. n. 2sek vetää 60-jalkasen tua paska ja n.6sek 0-100km/h.. Tosin suti lähties ja kaikenlisäks rötäs ja meinas vähä puutua. :odroll:

    Tämä siis mitattu "kiihtyvyysmittarilla" ja kaikenlisäks kadulla. :oops:
     
  8. SauliK

    SauliK Gearhead

    mites teillä on projektit edenny?

    itellä ois tavoite päästä kans tuonne 13 puolelle kunhan saa tuon isolohkon taas kasattua.

    n.400hp kone, 455-->496 eaglen akselilla veiveillä, puristukset jää varmaan alta kympin kun männissä iso kolo. ihan kevyesti kairatut rautakannet ja xe284 laahurinokka

    loota th-400 2300 stallia turbiinissa

    perävälitys vielä vähän mysteeri mutta 295/50-15 takakumeilla ei pysty kiljuttamaan vakiohkoa konetta yli 80kmh

    ei pitäs olla tuo 13 aika kovin epärealistinen, mukavasti nuillakin renkailla käänsi perää sivulle kun paikoiltaan polkaisi kaasun pohjaan :p

    koppahan oli -84 custom cruiser
     
  9. herrakani

    herrakani 1st gear

    Perseen osat tilattuna, kone odottaa koneistusta ja vaihteisto pitää purkaa ja tsekata kun on ollu hyllyllä vuosia. Sisustaa purettu, etupäätä tekeillä.
    Vauhdissa ollaan mutta hitaassa sellaisessa.

    Perseestä tuli: 30 spline teräsvetarit, moserin c-clip eliminaattorit, 3.42 välitys ja ne M5 takajarrut 302x20 kahdella käsijarrulla, strangen coiloverit 170lbs jousilla, edelbrockin alatukivarret ja säädettävät ylätukivarret kunhan osat saapuu tulliin.
     
  10. Cadillac390Man

    Cadillac390Man Gearhead

    Kylläpä noit Letukat ovat hitaita.

    Itellä '78 Raketti Delta 88 4d tolppa (wanha taksi) pikkuisen piristetyllä OLDS 455 + .030" + TH350 + vakio 2,41 diisselin perä sekä 275/60R15 takamakkarat. Tosin siinä on Cowl Induction scooppi sekä 1/2" korotus kaasarille. Ja takavakaaja.

    Meni Alastarolla 13,912 s & 161,58 km/h pikkuisen sutaisemalla lähdössä ja vaihde D asennossa, 60 ft 2,024 s.
     
  11. SauliK

    SauliK Gearhead

    tuo cadillacmanin teltta kiinnostaa kyllä kovasti muutenkin, etenkin kone

    ilmeisesti rautakannet? onko kenties tehty jotain, minkäkokoiset venttiilit ym.

    minkälainen puristus? imusarjan ja nokan olitkin tainnut kertoa jo erissä topikissa

    mutta tosiaan henkisesti koittanu asennoitua että sen 13 puolelle pitää päästä ennenkun olen tyytyväinen, vaikka samaan kun cadillacmanilla. siinähän olisi hyvä tavoite

    oliko sinun konetta dynotettu? voisi sitten vähän vertailla omaan kokoonpanoon että mitä siitä olisi odotettavissa

    koppa mulla vähän painavampi mutta mitäs tuosta, ompahan mulla isompi kontti :D
     
  12. Cadillac390Man

    Cadillac390Man Gearhead

    Tossa on porttaamattomat G kannet Edelin Performer RPM kansien venttiileillä & jousilla koottuna. Kansista on höylätty 2 mm pois (+muitten mahdollinen höyläys). Kuppimännillä puristussuhde about 10.7:1.

    Dynottiin viimeksi keväällä 2011 Kivinummella 430 hp & 600 Nm. Rajoitin sijoitettu turvalliseen 5400 rpm.

    Onhan tossakin otteen mukaan elopainoa 1850 kg + kuski + bensat. :lol:
     
  13. SauliK

    SauliK Gearhead

    aika painava vaan on sedaniki, ettei vaan puntarilla olisi unohtunu 10 koppaa kaljaa ja pari sammunutta konttiin :D

    mutta joo, hyvät lukemat on koneesta tullut. mukava ku olis itelläki tuommoset lukemat lapulla 8)
     
  14. Cadillac390Man

    Cadillac390Man Gearhead

    Meillä ei ole työkaluja & sammutinta mukana, kun toi on niin toimintavarma. :lol:
     
  15. herrakani

    herrakani 1st gear

    Hahah!
     
  16. HT

    HT Gearhead

    Kesä tulee! Onkos tällä rintamalla uutta?
    Itsellä vaihtui perävälitys 3,73 vanhan 2,73 tilalle. Lisäksi truetrac lukko. Ajelemaan ei ole vielä päässyt kun on maalausprojekti kesken. Toivottavasti saan nippuun silleen että pääsee vartille testaamaan pelkän perävälityksen tuoman muutoksen.
     
  17. jar

    jar Gearhead

    305 TBI Caprice, 0 - 60 mph 7,1 sekkaa Dataloggerin mukaan;
    [​IMG]

    Trickflow-kannet, Impalan nokka, 1,6 rullakeinut, isompi läppärunko ja suuttimet, TPI-bensapumppu ja muut perusvirit. Vähän ehkä rikkaalla aluksi, mutta toimii niinkuin ruiskupelin pitääkin, ei nyi eikä tarvi ryypytellä.

    Paljonko raati sanoo konetehoksi? :poff:
     
  18. 12345678910

    12345678910 Gearhead

    330HP..?
     
  19. ari vw

    ari vw Gearhead

    260HP
     
  20. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

Kerro tästä muillekin!