13 sekunnin caprice

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja C73, 19.8.2009.

  1. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Double Gearhead

    Taitaa toi laskuri antaa pyörätehon....vaikuttas olevan moottoritehoksi ehkä vähän alakanttiin....ainakin verrattuna joihinkin muihin laskureihin.
     
  2. jar

    jar Gearhead

    Tuo laskuri http://www.060calculator.com/ ehdottelee sitä 260 hp:n teholuokkaa kun laittaa painoksi 1900 kg (omapaino kun on kuskilla kolminumeroinen ja tankki täynnä ajelin tuon vedon).

    Ja valistuneempi kuvan lukija huomaa, että kaasu on höllätty kun maaginen 100km/h:ssa on saavutettu, eli varttimailin aika ei ole pätevä :odroll: Ja omat arviot tehosta ovat kanssa laskennallisia arvailuja. EBL:n nopeusnäyttö on kyllä tarkistettu - se on tarkempi kuin heiluva viisarinäyttö, mutta onnistunut viritys tehot eivät ole laskeneet!
     
  3. HT

    HT Gearhead

    Nykäsepäs varttimaili loppuun asti. Sen loppunopeuden perusteella saat laskettua luotettavasti tehot.
     
  4. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Kyllä siinä ainakin moottoritehosta kovasti puhutaan.
     
  5. C-barge

    C-barge Gearhead

    Tota käppyrää kun kattelee ni ei kyl mun mielestä oo mikään muukaan pätevää. Läpät levällään on vedetty sinne 9+sekuntin ja 1/8 maili mennyt aikaan 9 sekkaa ja 100 km/t. /6 aspeni meni suunnillen ton verran vauhtii 1/8 maililla ja aika 12.00, 9.71 sekkaa meni sitte 318 motilla ja vauhtii 127.
     
  6. jar

    jar Gearhead

    Arvasin että keskustelua syntyy kun laittaa käppyrää esiin - se oli tarkoituskin. Tosin toihan vaihtaa kolmoselle just tossa satasen tietämillä, eli se vaikuttaa nopeuden kasvuun, kun loota on suht pehmeä tämmösiin hommiin.

    Toi on siis vain EBL:n logi, ripeemmältä se tuntuu kuin vakio TBI.
     
  7. C-barge

    C-barge Gearhead

    Edelleen, yheksän sekunnin aika ja 100 loppunopeus 200m metrillä ei täsmää vaikka vaihtais miten. Eli joko ei pidä paikkaansa nopeus tai sit etäisyys ja aika. Toi 9.0 tarkottais varttimaililla 14.0 aikaa, se vaatis loppunopeuden 160:n huitteille tai sit lähdön pitäis olla jotain poikkeuksellista, eli 60 jalkaa kirkkaasti ykkösen puolella.
     
  8. ari vw

    ari vw Gearhead

    Omalla kiskasin 9,3 ja 132 loppua 1/8 maililla. lähtö oli huono: 60 ft oli joku 2,4s...malmilla siis vuonna yx ja kax -99?
     
  9. jar

    jar Gearhead

    Enpä sitä noin tarkasti tutkinut, mutta oot ehdottomasti oikeassa! Ei se noin ripeä kyllä ole mitä EBL:n tuo veto näyttää. Jos kuljettu matka on laskettu integraalilla tuon nopeuskäyrän ja ajan suhteen, niin sitten sen pitäisi olla kohdallaan. En tiedä mistä tuo ECM saa nopeustiedon, mutta tutkan ja GPS:n mukaan nopeustieto on siinä aika lailla oikea.

    No vähintään 13 sekunnin Caprice kuitenkin (0 - 100 kiihdytyksessä) :rotfl:
     
  10. C-barge

    C-barge Gearhead

    Onneks on ympäri maata mahdollisuuksia käydä ihan virallisia ja vertailukelposiakin tuloksia ajamassa!
     
  11. HT

    HT Gearhead

    Ajokausi alkaa olla lopullaan. Löytyykö uusia 13 sekunnin Capriceja? Mielellään kuullaan muitakin varttimailituloksia kyseisille ajoneuvoille, tietysti tekniikkaspeksien kera.
     
  12. SäTäjÄ

    SäTäjÄ 3rd gear

    http://www.youtube.com/watch?v=bmMBt-8Ix-w

    tolla ois varmaan kokeiltava kesällä miten kulkee jahka tuon välityksen saa vaihettua tosta 2:53 tuohon 3:73 :seen ja powertraxin lukon asennettua. koneena sbc 406 ja lootana th 400 manuaalikoneistolla.
     
  13. jallu81

    jallu81 3rd gear

  14. HT

    HT Gearhead

    Joko kävit?
     
  15. SäTäjÄ

    SäTäjÄ 3rd gear

    En viimekesänäkään käyny kokeilee, en kerenny tekemään koko autollekkaan mitään. nyt olis ens talvena edessä ehkä hieman isompi rojekti tuon auton suhteen, ja heräs semmonen kysymys, jos capriceen asennetaan isomman puoleinen moottori jolla lähdetään hakemaan alta 13, ehkä jopa alta 12 sekunnin aikoja niin kannattaako tuota runkoa lähtä jotenkin vahvistamaan, mistä hajoaa ensimmäisenä. ei pitäis olla mätä mutta kori tulee todennäkösesti nostettua rungolta joka läpikäydään jokatapauksessa.
     
  16. SäTäjÄ

    SäTäjÄ 3rd gear

    onko kukaan tukevoittanut capricen runkoa, mietin myös jos keulaan väsäisi jonkunnäköiset putket jotka hitsais runkoon ja pulttais jämäkästi tulipeltiin, tämä varmaankin sitten vaatis jäykät puslat rungon ja korin väliin, tuon tulevan moottorin väännöt tulee olemaan n 900+ nm joten varmaan tuollasenakin runko sietäis sen mutta parempi tehdä liian vahva jos sitä useemmankin kerran lähtee slikseillä koittaan.
     
  17. mesev8

    mesev8 3rd gear

    Voi tsiisus sätäjä 900nm :eek: mulla on sitten rengaskone et mä voin myydä sulle renkaita :D
     
  18. SäTäjÄ

    SäTäjÄ 3rd gear

    No joo vähintään senverran, jos jää alle sen, niin 300 kiloa romurautaa ostin ylihintaan :D ja jos ton raadon ikinä saan valmiiks, ni sun rengaskone kuluu kesän aikana rikki :D varmaan tohon capriceen tulee jossainvaiheessa tilattua polyuretaani koripuslat, ja tosiaan nuo putket keulaan, pitäis muuttua melko jämäkäksi ja vääntöä sietäväksi. oliko kukaan tietonen, että sopiiko sämpylä capricen puslat laatikko malliseen?
     
  19. Ville.

    Ville. 2nd gear

    Emmä ny satavarma oo mut mun mielest niis ois sama alusta aikalailla kaikkien osien kohalta, rockautosta selaamaan osanumeroita niin selviää varmaks
     

Kerro tästä muillekin!