1931 ford coupe

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja ToniC, 18.1.2022.

Tags:
  1. sleepercooler

    sleepercooler Gearhead

    Nättiä saumaa tuli, olis melkein voi nut jättää hiomattakin.
     
  2. ToniC

    ToniC Gearhead

    Todella vähän (nyt varmaan 5h yhteensä palanut tig-lanka ikinä), vaikka 17v valvoin huippuluokan sanicro/compound hitsareiden tekemisiä. Katselin, sivusta ja yks polakki joskus joutoaikana opetti TIG perusteita.
    Olin näkevinäni lievän hymynkareen, kun tarkasteli valvojansa työnjälkeä :). Sen verran kuitenkin herranpelkoa oli, että sanoi neutraalisti "no bad" eli "ei ihan huono, mut lähellä sitä. Paljon autto tuo optrelin maski, kun olen jo hitsannut silmät piloille.
    Harva varmaan ajattelee kuinka paljon maski vaikuttaa jälkeen.
    Vanhalla automaattimaskilla näkyi pimeydessä kirkas piste. Nyt näkee ihan osatkin, mitä hitsaa.
     
    Muokattu: 29.12.2022
    Gary Grand, sleepercooler, teippi-mikko ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  3. ToniC

    ToniC Gearhead

    Runko ois konekorvien takaa peräaisalle boksattu. Se alue, mihin x-runko osuu.Eteen pitää saada hitsattua konekorvat ja varaus, jos Palkki vaihtuu vielä 32 palkkiin ja taakse pitää tehdä heitto runkoon.

    Sitten pitikin laitella jo kytkintäkin kyselyyn, että saa alettua naittamaan konetta ja laatikkoa yhteen... ja konetta sovittelemaan rungolle.
    Mistähän löytyis joku kytkinkopan pulttikehän kokoinen alumiiniainesputki tai muu möhkö, mistä sais tehtyä adapterin?

    Tällä hetkellä Tarjottu järkihintainen kytkinpaketti olis
    BMW M50 228mm Jäykkä asetelma
    Turbo volvon 228mm vakiolevy
    Opel Hydraulinen painelaakeri, jossa lähtö kierteellä
    Vakio Ranskiksen vauhtipyörä Sorviin kevennykseen/koneistukseen.

    Sillä pitäis pitää 430Nm, joten en usko, että haetulla teholla kytkintä tarvis ikinä vaihtaa...
    ehkä sen laatikon tai perän ennemmin.


    Oma sorvi on juniorikokoa ja tarjoajalla oli vielä niin sopuhintainen vauhtipyörän kevennys ja kytkimen asennus siihen, että pitää lähtee ilta-ajelulle tuonne Päijät-Hämeen pohjois-osaan, kun saan vauhtipyörän irti.

    Onko kellään fiilistä, mikä olis soppeli paino katukäyttöön Vauhtipyörään? Katseleeko vaan suuntaa jostain teräspyöristä mitä myynnissä? Kohtuullinen.
    En tietä Mitä tuo Simca Marnon laikka on lähtöpainoltaan... Kuormurista, niin varmaankin riittävä.
     
    Muokattu: 2.1.2023
  4. Ekalle sivulle linkkamastani kirjasta voisi olla apua:

    Siellä kerrotaan näin:

    [​IMG]
     
  5. ToniC

    ToniC Gearhead

    Mulla on 4 lättiskirjaa. pitää vähän selailla. Ja tosiaan punnita toi marnonin lätyskä. Onhan tossa suuntaa. Vielä, kun hinnatkin olis validit. :)
    Öljypohja pitää irrotella, että saa vp:n irti. Asetelmakaan ei lähde ilman öljypohjan irrotusta, kun 11" kytkin.. ja kopassa ei ole koloa hylsylle, eikä asetelma mahdu kopasta ulos
     
    Muokattu: 2.1.2023
  6. Oli ne hinnat hyvinkin valideita 70-vuotta sitten:D

    Googlaamalla saa aika samansuuntasia tuloksia. Esim.:

    https://www.fordbarn.com/forum/showthread.php?t=17423

    https://www.jalopyjournal.com/forum...wheel-to-the-weight-of-a-aluminum-one.839329/

    Eipä toisaalta kobin suuri ihme ole. Kyllä ne osasi 50-luvulla lättiksiä viritellä..
     
  7. Tämä jäi sen verran vaivaamaan, että harrastin hiukan ja mallinsin tämmöisen kopion tuosta VintageMotorsin etc. A-hopan sarjasta. Käytin linkkien pituutena tuota sun sarjan 24" :

    [​IMG]
    [​IMG]
    Mitä kuvaruudulla pyörittelin, niin näytti ihan hyvin toimivan. No se ei tietty tarjoita mitään vielä, mutta noinkin sen voi tehdä.

    P.S. VintageMotorsin sivulla on minusta väärin kasattu setti.
     
  8. ToniC

    ToniC Gearhead

    Hienoja malleja. Kyllä mä uskoisin, että ne pelaa. Noissa vehkeissä jousituksen liike ei taida olla juurikaan yli 50 milliä.. akseli ei siellä paljoa liiku.
     
  9. Hienoudesta tiedä, mutta tollaset kiinnikeet voi kohtuu helposti tehdä. Vähän laserleikkausta ja TIG-liimaa.
     
  10. ToniC

    ToniC Gearhead

    Tänään hain parin kilsan päästä moottorinostimen, niin saa lämpimässä tehdä pari nostoa...
    Tudorin kone ylös korjaustelineeseen (tarvii laakerirempan) ja ranskis coupen keulalle hakemaan paikkaansa
     
    Gary Grand, impala-63 ja Kustom STW tykkäävät tästä.
  11. ToniC

    ToniC Gearhead

    [​IMG]

    Mistäs lättis kannattaa nostaa?
    Lattaa ja pakosarjan pultit vai imus irti ja siitä... 4-pisteestä ( ois helpoin)
     
  12. Tämä kaveri nostaa imusarjasta:

     
  13. ToniC

    ToniC Gearhead

    Joo. Niihin on näköjään nostolevyjä tehty imus. Paikalle. Pulttaan suoraan noi nostoketjut imus. Pulteilla kiinne lohkoon. Puomilla saa tasapainotettua

    Onks tiedossa hinta/laatu kohtaavaa koneistamoa alakerran hiontaan/läpikäyntiin? Ite kyl saa purettuu/kasattua, mut koneistukset tarvis teettää. Kvl +200 km?
     
    Muokattu: 6.1.2023
    isalmela tykkää tästä.
  14. Tuli sattumalta Youtubessa vastaan naapurimaan vastaava projekti. Tässä yksi osa:

     
  15. ToniC

    ToniC Gearhead

    Välihommana tudorin kone ylös ja auki... se alakerta lähtee nyt koneistamoon
    [​IMG]
     
    isalmela tykkää tästä.
  16. Onko vielä tietoa, että mitä kaikkea pitää uusia/tehdä?
     
  17. ToniC

    ToniC Gearhead

    Kampuran hionta, laakerit, kankien hionta ja paketin yhteensovitus, venttiilien hionta, mäntien välysten tarkastus, uudet renkaat... vauhtip. Tappien uusinta, pintojen oikasut... no eiköhän nokkalaakerit samalla.. pitää kuulostella hintaa... ehkä soundinokka, jos perse kestää jäiks jotain? Öljypumppu...




    Imusarja edmunds custom, ei muutoksia, ja kaasarit 94 puleeraan... genu/startti jää, kytkin olikin uus.. pari osaa sentään vanhaa...

    Ja kaikki nuo piti laittaa coupen mosaan... onneks se on ajokunnossa, niin voi vähän lykätä remppaa
     
    Muokattu: 16.1.2023
  18. Eikös siinä ranskiksessa ollut imusarja 2-kurkkuiselle. Mitä jos siihen askartelee ababterin jollekin Weberin DGV:lle tai vastaavalle, niin pääsee testailee sitä moottoria? Sitten myöhemmin tekee tyylikkäämpiä virityksiä.
     
  19. Ajattelin jotain tän henkistä:

    [​IMG]
    [​IMG]
     
  20. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Mikspä yhdistää kahta kurkkua adapterissa? Paremminhan se toimii, kun on kahdessa eri ryhmässä - toki kaasari myös semmoinen, jotta aukeaa molemmat kurkut samassa tahdissa.
     

Kerro tästä muillekin!