1932 Ford Deuce Coupe Hi-Boy peltikori

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja Karva, 25.6.2005.

  1. Karva

    Karva Gearhead

    Eli semmonen itse tehtynä, äläkä taas alota, en osta ruottista korin en ...

    Joku jurbo on täällä kuitennii sellaisen valmistamista kokeillut, mutta kuka uskaltaa pokerilla, kertoa kokemuksensa, kolahti kerran piä petäjään ja tuossa pojilla on hullu idea, jep näitä on näköjään ollu muillakin, jotta tehdää kokeeksi joku kaunis päivä peltikori mallia -32 ....


    Eikä sitten mitään väittelyä kuinka kuitu sitä ja tätä, pulkat on pulkkia ja lumikola kiva lisävaruste talvella, mutta kuinka se peltinen -32 deuce coupe tai se klassinen hi-boy koppa vois onnistua normiilin paja tai talli varustein ....


    Hetken päästä kolahduksesta, olikin jo visioitu, tuki rakenteita koppaan, osittain 10mm putkesta ja L - sekä RHS - palikoista, ohutseinäisenä jne, kyllähän ne pinta-pellit sinne saa kun jaksaa pyörittää E-pylpyrää, ja sikkata peltiä vaikka 20x20 cm paloina, mutta kuis tekis tukikehikon korille ....


    Ja nyt ....
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ei vielä tänään auton rattiin.... :D
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    Karvalta taas reseptilääkkeet loppunu...
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    FSRAn yx jannu rakentaa "läpipiirtämäänsä" autoa kun orkkis on harso.... Niitä ei saa reprona.
    deuse kouppeja saapi jos ompi paalua, tosin vaan vähempiakkunaista mallia...
    Menehän nyt ottamaan ne lääkkeet..... Mopo keulii pahasti...
    Eikös olisi hienoa saada edes "tilapäisestä" käyttömaksusta vapautus pää invalidíteetin vuoksi...
    Lycka till....
    :eek:
    Tulen joskus juomaan ne luvatut kahvit ja tutkimaan koriprokkista...
    Suomipoika on hullu poika ja virkamies on JUMALA.
    Hyvää pääsiäistä!!!
     
  5. janiluo

    janiluo Gearhead

    Tarviiko niitä RHS profiiliputkihässäköitä jättää sinne... siis että kun saa pellit tehtyä tarpeeksi isoiksi paloiksi niin heppaa ne vasta sitten yhteen. Kannattaa opetella "cleco":jen käyttö.

    Ne RHS jutut antaa muodoista kyllä osviittaa suunnitellessa mutta eihän niitä enää tarvita jos pellit muodostaa kotelorakenteita jotka ovat tarpeeksi jäykkiä. Tuntuu turhalta tehdä RHS:stä muotti mutta onko sillä merkitystä jääkö se putkihässäkkä koriin paikalleen vai ei? Eihän Henrykään niitä tarvinut vuosisadan alussa?


    Pitänee vissiin pistää lääkitys uusiks täälläkin...
    :lol:
    - Jani -

    PS. On helpompaa tehdä peltikori tyhjästä kuin käydä järkevää keskustelua aiheesta Overdivessä.
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    Palstan taso on laskenut sen verran alas, että sen voisi tosiaan nimetä tommoseksi sukellusaiheiseksi.
     
  7. Jäpälä

    Jäpälä Gearhead

    Ei muuta kuin vannesaha/pistosaha soimaan ja teet fanerista tukirungon /muotin. Näinhän ne peltikurut pienemmän ja isomman lätäkön takana tekee. Mut reseptilääkket on tosiaan loppu jos halu tehdä itse on niin kova ettei esim reprosteeelin komponentit kelpaa. Jatkat vähän aikaa vielä näkkärin syömistä ja sijoitat rahat oikeisiin osiin. Tahtoo vaan olla nuo suomiteokset (hmmm.) lievästi erikoisia.
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kertokaapa nettiosoitteita mistä saa -34 Ford uustuotantokoreja ja runkoja. Turha niitä on ite alkaa svetsaamaan jos suomipaprut on hyppysissä.
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    ... siis peltisiä koreja :wink:
     
  10. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Eikä nimettömät sitä ainakaan nosta...

    Tuollainen koppa kyllä kiinnostais, mutta pitäis sitten olla just oikein tehty eikä mikään "sinne päin". Orkkikset, Brookville ym. on haaveissa vain ja jotenkin se kuitukin tökkii... HAMBin äijillä vois olla mittoja tai ainakin kalustoa josta mitata. Mutta pahvimallit nyt ainakin tarttis mittojen lisäksi.
     
  11. Rinnewood

    Rinnewood 3rd gear

    Onhan ne oikeatkin korit ihmisen tekemiä niin miksei taitava harrastaja pystyis suorasta pellistä sellaisen tekemään kun on vaan tarpeeksi viitseliäisyyttä ja luovaa hulluutta..
    Älkää ny ruvetko mitään lääkityksiä harkitsemaan koska siinätapauksessa saattaa hullujen mutta mielenkiintoisten visioiden toteutuminen estyä..!!
    :lol:
     
  12. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Onhan se tosiasia että hiukan eri on tehdä palaset isolla prässillä tehtaassa sarjatuotannolla tai rullata autotallissa kotikoneilla, mutta siitä vaan!
     
  13. Rinnewood

    Rinnewood 3rd gear

    Joo onhan siinä eroa kun musta mies asettaa peltilevyn stanssikoneeseen ja painaa nappia ja kun taas härmäläinen harrastaja naputtaa pellinpalasta pölkyn päällä läpi talven yhä uudestaan ja uudestaan...
    :odroll:
    Sitähän voi toki mennä jollekkin sivukylän rommarille missä voi löytää valmiiksi sopivia pyöreitä muotoja jossain toisessa vanhassa autonkorissa esim. VW kupla, PV Volvo tms joita voi soveltaa oman projektin vaikeimpiin reunoihin ja kulmiin ja eikun akkukäyttöisellä puukkosahalla,rautasahalla,peltisaksilla tai vaikka hampailla pala irti..
    :wink:
     
  14. Anonymous

    Anonymous Guest

    putkesta ja levystä

    Itse tätä asiaa jo pitkään miettinynnä olen tullu sellaiseen johtopäätökseen että ensin putkesta muodot, jos pyöreys on liian suuri niin präsillä eliipsiksi ja sit tarpeen vaatiessa halkaisu. kun on putkihässäkkä valmiina niin sitten putkien väliin pellitys.

    Tätä ideaa oon käyttännyt jossain muussa hankalassa muodossa mutta en viellä auton korissa, mää tiiä oliko tästä kenellekään hyötyä, ainiin en muistanna kirjautua ja nyt en jaksakkaan elikkäs, tätä saapi kommentoida, haukkua tai kehua. :argue:
     
  15. Anonymous

    Anonymous Guest

    Tämä tuli kalajoen hiekkasärkkien juhannusbileissä vastaan.
    Pyöri alueella ainakin la.

    Hemi keulilla ja karu meininki.... :eek: 8)

    [​IMG]
     
  16. Buick 53

    Buick 53 Gearhead

    se on kyllä eri auto jossa on hemi, omistajalla kyllä tekemisissä tämänkin kuvassa olevan kanssa
     
  17. Karva

    Karva Gearhead

    Sinisiä ja punasia nappeja tarjouskaljan kanssa, tai valko-puna sienimäistä kärpäs keittoa .... jihaa, juma kato nyt mää kuulen värejä ja näen äänet, joka kerta kun juttelen jääkaapin kanssa .... :eek: :eek: ???????


    Jotta nut, sitten sais kaikki kylä kahelit ja alan asiantuntiat liikkelle sankoin joukoin, ja-kyllä mjeillä terasta on, pannaanko igor ja nadja takoon koripeltejä, då ???

    Kattokaas kaikki kynnelle kykenevät .... Street Rodder lehdykäinen, numero October 2001, sivulla 52 on se mitä tässä nyt ajetaan takaa, ja jos joku ystävällinen sialu näistä netti-nörteistä sais vaikka joko sivun kolmesta kuvasta alemman tai ylemmän näkyviin, ne taitaa kuvata hommoo parhaiten.

    Mää ei vaan kauhiasti tykkää tosta profiilista, jos tollasen vastaavan tekis kori-kehikon tueksi ja hitsasi sen sinne kiinni, pelteihin jotka muotoillaan sopiviksi, kyseessä on tietenkin ukkojen sovitus kehikko jolla pellit tehdään oman mallin mukaan ja sovitetaan, mutta jos ja kun vastaavaa tekniikkaa käyttäs hivenen kevennettynä ... Mitä ???
    :eek: 8) :lol:
     
  18. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ahaa.
    Näin auton vain vilaukselta ja rodeja tuntemattoman silmään näytti pahasti samalta.
    Joku konehuonetta tsiigannut tiesi että early-hemi asuu pellin alla.
     
  19. Anonymous

    Anonymous Guest

    hemmo

    Hep,
    Minä ajelin kalajoella. Nyt kun sai nippuun niin on tullut hirveä hinku ajella joka päivä, jos vain ei aivan kaatamalla vettä sada,....

    Tuo kuvan auto pikkulohkolla on kohta Suomessa. Erittäin hyväkuntoinen aihio, mennee pääkaupunkiseudulle päin, loppu selviää sitten kun omistaja haluaa.

    aulis h.
     
  20. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

Kerro tästä muillekin!