1953 Hudson Wasp (L.O.V.E. Machine)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Make500, 25.5.2021.

  1. Niin joo sullahan Chevysta kokemuksia..:rolleyes:

    Ehkä tekniikanluovuttaja-Jeepissä on sopivan levyinen akseli.

    Tai sitten (taas..) se Fordin 8.8. Sellasia on jenkeissäkin asenneltu tai ainakin suunniteltu. Sitä Explorerin akselia pitää kaventaa se pari tuumaa toiselta puolelta, niin se mötikkä on keskellä ja sopivan levyinen A-body Mopariin. Ja varmaan aika samanlevyinen kuin tuo.
     
    Muokattu: 30.5.2021
  2. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Hmmm. Hudson => AMC => Mopar => Daimler-Chrysler => FCA => sitten tämä nykyinen, johon kuuluu myös ranskan rattaat. "Konsernin omista merkeistä" riittää hyvin ammennettavaa. Se muuten mainio Jeepin kutonen on pystymalli. Mut tämän erikoisuudenhan voi korjata silloin, kun valitsee siihen suoraan sopimattoman vaihteistoadapterin. Kääntää koneen reilusti (45 astetta) sivulleen). Olisi ainakin erikoinen.

    Gullwing-Mersussahan se on se kaikkien ruiskurivikutosten äiti, eikä ihan vaatimaton aloitus ollutkaan. Tommosen imarin osat on replikoitavissa putkestakin. Ei välttämättä tarvitse valaa alumiinista.

    [​IMG]

    Ja oli kuitenkin tavanomaisemman tuotantomallin "Adenauer" mosaa hyväksikäyttäen tekaistu. Gullwingin erikoiset ruiskukamat vaativat tilaa. Enemmän valmistettu henkilömallin kone oli pystyssä.

    [​IMG]
    Ei mulla muuta tällä kertaa.
     
    12345678910, isalmela ja Gary Grand tykkäävät tästä.
  3. Sisälsikö tämä vihjeen eräästä kallistetusta toisesta moottorista? Ei tuon tyyppinen imusarja tarvitse kallistamista muuten. Esim:

    [​IMG]
     
  4. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    No kun sen piti ammentaa suvustaan ja olihan se M112 myös mainittu.
     
    Make500 tykkää tästä.
  5. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Hieno projekti! Jokseenkin hämmentävää nähdä auto noin synkässä kunnossa, kun on kuitenkin (kuvien perusteella) ollut suht siisti, ajokuntoinen laite. Voinemme luottaa että palaa liikenteeseen entistä ehompana.
     
    Make500 tykkää tästä.
  6. Make500

    Make500 Gearhead

    No kyllä mä sitä Slanttiakin sinne mietin, kun niitä tuossa nurkissa olisi joutilainao_O

    Mutta ehkä kuitenkin se Jeepin pystykuutonen olis tähän se juttu. Olisi sitten kaksi edes hieman erilaista tekniikkaa ropattavana tallissa.
    Ja kun itsellä on ollut Jeeppi nelilitraisena, niin jäi kyllä hyvä kuva siitä moottorina.
    Kilpuria en ajatellut tehdä ja se Eattoni oli sellainen heitto vaan, tosin puolivakava sellainen!
    Mukavuus, helppous ja luotettavuus olisi kolme tärkeintä asiaa mitä tältä projektilta kaipaisin.
     
    esmi, Gary Grand, Seevu ja 1 muu tykkäävät tästä.
  7. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    No sit vaan se Jeepin kone suunnilleen sellaisenaan, niin toteutuu jopa vissiin joku taloudellisuuskin.
     
    LPV, Make500 ja isalmela tykkäävät tästä.
  8. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Suutarin lapsella ei ole kenkiä. Mika pyöritti omaa firmaansa Lapin Soodapuhallus eikä omalle runsaalle harrasteauto -kokoelmalle jäänyt enää aikaa. Lisäksi auto näyttää kärsineen omistajan poismenon jälkeen erinäisiä vaurioita.

    Penkkien kohtalo on tosiaan ihmetyttänyt. Niitä ollaan miehissä ja naisissa metsästetty, mutta niiden kohtalo on yhä mysteeri.

    Samasta kokoelmasta jäänyt 1959 Buick STW on muuten parhaillaan Amerikan Rauta -lehdessä projektiautona.

    R.I.P Mika. Mahoton ikävä ukkoa.
     
    Muokattu: 31.5.2021
  9. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Okei, tätä puolta tarinasta ei etelän vetelä tiennyt, pahoitteluni. Mukavaa että Hudson on tainnut kuitenkin löytää hyvän kodin tilapäisen alamäen jälkeen!
     
    Gary Grand ja PPRCuda tykkäävät tästä.
  10. MosseKuski

    MosseKuski 2nd gear

    Komea hankinta! Tuo oli joskus jossain myynnissä, olisi kiinnostellut ostaa pois mutta eipä tuota rahanpaskaa ollut tarpeeksi.. :D
     
    Make500 tykkää tästä.
  11. Make500

    Make500 Gearhead


    Se on aina yhtä ikävää, kun joku joukosta poistuu.:odcry:

    Penkkien häviäminen on valitettavaa, mutta ei se minulle ole mikään este.
    Jos ne jostain kummasta joskus ilmaantuu esille, niin kiinnostunut tietysti olen.

    Eikä auto onneksi kovin kärsinyt ole. Sanoisin että paras projektiaihio mitä mun tontille on koskaan lykätty.
     
    Roberto, Gary Grand, kad_boost ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  12. Make500

    Make500 Gearhead

    Taloudellisuudesta en tiedä sitten. Ehkä hankintahinnan puolesta?
    Grand Cherokee kietaisi sen 16 litraa satkulla keskimäärin.
    Tosin 2" korotettu ja 31" renkailla ja jatkuvalla nelivedolla on sama vaikka sen moottorin asentaisi rintamamiestaloon...

    Eli voi olla varsin eri takatuupparina, sulavalinjaisessa autossa
     
  13. Make500

    Make500 Gearhead

    En tiedä missä vaiheessa Hudsonit sai tehtaallä värin päälleensä. Luulen että väri olis ollut tuo tulipellin kellertävä, mutta loksujen alla on vihreää. Olisiko vihreä sitten korroosioväri ja maalattu kori loksut paikoillaan:odconfused: ( Sinällään ei mitään merkitystä, mutta kiinnostaapa vaan)

    [​IMG]

    Jotain kertoo Hudsonin laadusta sekin että lähes kaikki pellit on olleet kiinni UNF-ruuveilla ja varmistettu tähtiprikalla. En tiedä miten muissa vastaavan ikäisissä on laitettu, mutta uusi juttu minulle. Täytyy siis alkaa kasvattaa UNF-varantoja..
     
    rekkamies, Gary Grand ja 12345678910 tykkäävät tästä.
  14. Villi veikkaus, että toi vihreä on Gulf Green Q-115 ja se on se alkuperäinen väri.
     
  15. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Toihan on vähän. Mun Ford 300 cid vaatii takavedolla ja katurenkailla litran enemmän ja tenu-Dart 225:llä jotakin 25 litraa RE85:ttä.
     
  16. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Mulla taas -93 Grandi otti työmatka-ajossa keskikulutuksena 12-12.5l/100km.
    Tuossa tosin oli vielä Aisin-Warnerin loota. Toinen Grandi -94, otti koko ajan reilu 13l, 42RH:lla, muuten identtinen auto.
     
  17. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Vertailevat kulutuslukemat pitäisi ajaa samoissa olosuhteissa. F-150 kolmivaihteisella C6:lla on mennyt 11,9 litralla sata kilsaa (kun jaksoin ajaa 80 kmh tasan ja tankkasin ennen taajamaan saapumista). Nyt kun sillä saa ajaa turvallisesti motarivauhtia, en viitsi edes mitata tankillisen matkaa, koska mökkireissuni ajansäästö maksaa joka sivu "kymppejä". Mun 16,7 litraa on kaiken kulutuksen keskiarvo syyskuulta 2015 ja toi lähtee talvisin kaks kertaa joko roikasta tai ilman 7 km katutaipaleelle. Just siinä kaupunkiajossa ruiskupeli osoittaa etevyytensä. 20 litraa tuskin rikkoutuu koskaan.

    Vastaavat kaikki on kirjoissa vuosien ajalta kutosvaliantti vei 13 ja Coronet farkku 360:llä 24. Me ajettiin Coronetilla kaikki ajot ja joka tankkaus vietiin kirjoihin 7 vuoden ajalta. Sit kun näin moisen pelin Malmin cruisingissa, sen omistajan kokemus oli "12 litraa satasella". No ihan varmasti pääsee just siihen kun on 80km/h ja pieni myötätuuli. Mut annas olla kun on sitä lyhyttä kaupunkiajoa.

    Sain taas offtopikkia. Voisko Hudsonin dieselöidä? Jossakin 50-luvun Plymouthissa oli Perkins ja 70-luvun lopun Dodge pickupissa Mitsubishin raksutin.
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  18. Make500

    Make500 Gearhead

    Jos sen tekisin, tiedän ainakin yhden kaverin joka lakkaa morjestamasta, ei vastaa enää puheuihini tai viesteihin, muuttaa ehkä jopa vähän kauemmaksi naapurustosta asumaan:rotfl::rotfl:

    Itse en dieseleitä parjaa, mutta ehkä tähän ei kuitenkaan:D
     
    LPV, Holley, Gary Grand ja 1 muu tykkäävät tästä.
  19. Moni on valmis maksamaan vinkeistä, joilla saa naapurit muuttamaan kauemmaksi..;):D

    Näin avoimien ideoiden päivänä, niin mites esim. Mersun M103 ja siihen perään saman firman automaatti. Niitä saa helposti, suht halvalla ja riippuen maailmankatsomuksesta ja logiikasta, niin saman konsernin tuote.
     
    Muokattu: 2.6.2021

Kerro tästä muillekin!