1953 Hudson Wasp (L.O.V.E. Machine)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Make500, 25.5.2021.

  1. Make500

    Make500 Gearhead

    Otin kojelaudan irti kun sen liitoskohdassa tuulilasin puolella on vähän fiksailua.
    Hassua että se oli osittain ruuveilla kiinni, mutta myös osittain pistehitsattu.
    Ehkäpä teen siitä sitten sellaisen kokonaan ruuvikiinnitteisen.

    [​IMG]
     
    rekkamies, esmi, JouniK ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  2. Make500

    Make500 Gearhead

    Töhräsin vähän epoksia, niin saa jotain osia laittaa edes sivuun välillä:

    [​IMG]
     
    JouniK, LPV, rekkamies ja 7 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  3. Make500

    Make500 Gearhead

    Pitsin korjaushommelit sai hitaan mutta varman lähtölaukaukauksen.
    Vauriot pääosin sijoittuvat lattiapelteihin onneksi.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Pruukannut olemaan vaan jotain syysväsymystä eikä tallissa askartelu ainakaan viikolla enää töiden jälkeen hirveesti nappaa.
    Jos yrittäis edes yhden päivän viikossa pyhittää sinne:)
     
    rekkamies, JouniK, juhapih ja 11 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  4. rekkamies, JouniK, timopajala ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  5. Väpsy

    Väpsy Gearhead

    On muuten hitokseen nätti paikka! Vielä kun huomioi että on noin iso pala...
     
  6. MosseKuski

    MosseKuski 2nd gear

    Komeesti näyttää edistyvän ja koko talvikin edessä!
     
  7. Make500

    Make500 Gearhead

    Ei mitään ihmeitä, pari plänttiä peltiä lisää. Alunperin ei tuossa penkin alla ole kardaalille mitään pahkaa, mutta tein nyt tuollaisen kuitenkin jos vaikka ei nousekaan ihan tehdasspekseihin alusta.

    [​IMG]
     
    rekkamies, JouniK, Väpsy ja 19 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  8. Make500

    Make500 Gearhead

    En nyt paljasta mahdollisesti tulevasta tekniikasta sen enempää, mutta kiinnostaisi nyt tietää kuinka väärin olen laskenut uuden lainsäädännön mukaisen maksimitehon moottorille..

    -Hudsonin paino otteessa 1644 Kg
    -Vertailuajonevona esim. Hudson Super Wasp Twin-H Power, jossa 170 hp ( SAE ) ( brutto ??? )

    Trafi antaa SAE (brutto) hepalle kertoimen 0,7

    170 hp = 126.77 kW x 0,7 = 88,74 kW DIN

    Paino / Teho -suhde olisi siis 1644 Kg / 88,74 kW eli 18,52 Kg / kW.

    Näin ollen pudotaan kategoriaan, jossa suhdetta saa muuttaa 10 Kg / kW eli 1644/10 = 164,4 kW

    Menikö matemaattinen yhtälöni väärin vai väärin?

    (Dealer optiona on saanut 7-X moottoria, jossa 210 hp. Sitä ei voi varmaan käyttää vertailuun..)


    Ja lisää pakkaa sekaisin..

    Autossa on nyt muutosprosentti 34% ( Moottori apulaitteineen ja vaihteisto )

    Jos ( hypoteettisesti ajatellen alkaa mopo keulimaan ) vaihdan:

    Moottorin apulaitteineen 26%
    Vaihteiston ja kardaanin 8%
    Akselistot etu ja taka 8%
    Tankki 2%
    Jäähdytin 2%
    Penkit 2%

    Yhteensä 48%


    Tuleeko lisäprossia ohjauslaitteista? Jos siis etuakseliston mukana tulee raidetanko-ohjaus?


    Kunhan tässä aprikoin:rotfl:
     
    Slant Sickness tykkää tästä.
  9. Taisin kesällä saada melkein samat lukemat nettitietojen perusteella. Laskin myös Super Waspin perusteella. Myöhemmin olen miettinyt, että onkohan se eri mallisarja ja vertailukelpoinen?

    [​IMG]
     
  10. Make500

    Make500 Gearhead

    Eikös nuo ole kaikki, Pacemakerista Hornetiin vertailuautoja
     
  11. Mä en tiedä..Se Trafin logiikka on ollut välillä vähintääkin omanlaatuista. Esim. BMW M3 ei käy vertailumalleiksi perusmalleille jne.

    Tosin eipä sillä välttämättä ole edes merkitystä, jos se tippuu silti silti samaan 10 Kg / kW.
     
  12. Siinä uudessa laissa on määritelty vertailuajoneuvo näin:

    Vertailuajoneuvoksi käy ainoastaan mallisarjaltaan ja mallisukupolveltaan samanlainen ajoneuvo, jota on valmistettu vähintään 500 kappaletta ja jonka valmistusmäärästä on valmistajan todistus. Selvityksenä samaan mallisarjaan ja mallisukupolveen kuulumisesta hyväksytään valmistajan todistus taikka ennen 1 päivää tammikuuta 1978 käyttöönotetulle ajoneuvolle myös kirjallisuudesta löytyvä selvitys.

    Toi kun on sen verran vanha, niin varmaan joku kirjallinen selvitys riittää, että Wasp ja Suoer Wasp on sama auto?
     
  13. Make500

    Make500 Gearhead

    Kun Pacemaker loppui niin se nimettiin Waspiksi ja vanha Wasp nimettiin Super Waspiksi. Tiedä sitten mikä logiikka niissä on. Luulis silti kaikkien kelpaavan verrokeiksi kun eihän noissa muutu kuin koristeet…
     
  14. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    Mites jos ois ihan hissunkissun konttorilla ja tekis perus katsastuksen?
     
  15. Make500

    Make500 Gearhead

    No kun kerran sai niin halvalla...

    [​IMG]


    [​IMG]

    [​IMG]

    :poff:
     
    AVRO, hevimies, rekkamies ja 10 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  16. Hah, mä arvelin omassa mielessäni tuota ratkaisua sen jälkeen, kun mietit niitä prosenttilukemia.

    Hieno tekniikka ja sopii vanhuksen tyyliin. Kerros hiukan, että onko tekniikka toimivaa vai joutuuko remppaamaan?
     
    Make500 tykkää tästä.
  17. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    No nyt! Kissa-autosta löytyy kokonainen voimalinja mukaan lukien erillisjousitettu taka-akseli. Maltatko olla käyttämättä?
     
    Make500 tykkää tästä.
  18. Make500

    Make500 Gearhead

    Jaa että arvasit jotain:D

    No, tekniikka pyörii ja kyllä sen kuulemma piti käyntiinkin lähteä mutta ei se vuosien seisonnan jälkeen heikolla akulla sitä tehnyt. Joten apukonevoimaa tarvittiin kyytiin saattamiseen.
    Tarvis koittaa herättää sitä henkiin ennen purkua.

    Kieltämättä mielessä on käynyt ainakin se taka-akselisto ja ehkä jopa etuakselistokin.
    Riippuu niin paljon siitä kuinka ahdasta Hudsonin ulkopuolisten runkoaisojen välissä on ja onnistuuko esim. renkaan vaihto laisinkaan.
     
    Seevu ja Slant Sickness tykkäävät tästä.
  19. Tässä on Jaggen akselin mittoja ja muuta tietoa:

    http://blog.phrog.org/2011/09/13/jaguar-rear-end-irs-specifications/comment-page-1/

    Näyttää, että noi akselit on kovin leveitä Hudsoniin. Hudsoniin sopiva leveys on jotain 57" ja noi on jotain 4" liian leveitä. Toki sitä akselia voi kaventaa..;)
     
  20. ElReino

    ElReino 1st gear

    Moro!

    Komeen näköinen peli tulossa.
    En tiiä kuinka modernia "tykkiä" sulla aikomus rakentaa Hudsonista.
    Mutta sen osaan sanoa notta tuo auton alkuperäinen suunnittelu on bueno..eli kun ei erillisrunkoa tms..painopiste kohillaan.
    Niinpä Hudsoni liikkuu aika ketterän sulavasta..ihan Jeepin 4.0 kutosella..TH-700 laatikolla ja Fordin 9" perällä. Moottoritiellä kun vauhtiin saa niin olo kuin lentoon lähdössä.
    Hieno auto sulla rakenteilla...eikä toi Jaggen kone oikein--ööö-makuasia:)
     

Kerro tästä muillekin!