1955 y-block+merc o matic vetolevy

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja F-Superduty, 11.12.2013.

  1. F-Superduty

    F-Superduty 1st gear

    Helou!

    Voisko joku kertoa minkätakia mulla on mercuryssa tällainen vetolevy? ks. linkki http://www.ebay.com/itm/1954-FLEXPLATE- ... 71&vxp=mtr

    Ei vissiin ihan yleisin?

    Noi "jousilevyt" missä turbiini on kiinni, on menny halki ja yhestä puuttuu palanen. näin ollen turbiini pääsee heilumaan, ja tyhjäkäynnillä kolahtelee...

    Jos joku on moiseen joutunu perehtymään, niin miten on paras korjata? Uutta en ole löytäny...
     
  2. pinemankustom

    pinemankustom 3rd gear

    Kyllä tuo on melko yleinen ainakin 55-56,mulla oli sama ongelma ,nakutti tyhjäkäynnillä ,muutama jousilevy oli poikki ja nehän voi katketa lopunkin niin että veto loppuu siihen.Hyvä käytetty löytyi IMOA:n foorumilta.Kannattaa ostaa tuo ebayltä.Mun mielestä näitä vetolevyjä on paljolti yhdistettynä nimenomaan alumiini turbiinin kanssa.Jos vaihtaa ns.normi vetolevyn joutuu tietääkseni vaihtaa myös turbiinin.Asentaessa tuota ''jousilevy'' vetolevyä kannattaa kiristää ruuvit tasaisesti ,pyörittää konetta ja tarkastaa että ne jousilevyt asettuu oikein.Turbiinissä on se kantti jonka päälle levyt helposti jää ja näin ollen kiristäesä vääntyvät.
    Munkin mielestä aika outo keksintö mutta on toiminut sen jälkeen.
    Suosittelen myös että jos otat turbiinin pöydälle niin vaihda siihen tiivisteet,uudet löytyy MAC:lta ja maksaa muutaman taalan,turbiinistä voi irroittaa vetolevyn jonka alla iso kuminen o-rengas joka on tod.näköisesti kovettunut kivenkovaksi.Mulla vuoti sieltä öljyä.
     
  3. teros292

    teros292 Gearhead

  4. F-Superduty

    F-Superduty 1st gear

    Onko toi muka sopiva? Kattelin tota jo, mut eipäilin sopivuutta. MACilta oon tilaamassa isoa kasaa, joten tulis samalla...
     
  5. teros292

    teros292 Gearhead

    Jos tekniikka on 55 vuoden niin pitäisi sopia. Tuossa uustuotantomallissa on poistettu ne niitatut korvat ja on kokonaan kiinteä. Siinä ebay linkissä oleva on ilmeisesti 54 vuoden malli joka on erilainen. Fordin varaosakirja, joka on 49-59 välille sanoo 54 on oma ja sitten 55-57 käy sama. Mercuryn varaosakirjat sanovat että 54 oma, 55 oma ja 56-57 on sama. Mercuryn kirjat minulla on tosin 54-55 ja 56-59, joten 55 vuoden osa on saattanut korvaantua myöhemmän mallin osalla.

    Saattaa olla että on ollut erilaisia samaan aikaan liikkeellä. Joten en nyt ole aivan varma sopivuudesta.

    Tässä kaksi esimerkkiä 55 vuosimallista "tulleille" vetolevyille.

    http://www.ebay.com/itm/1955-56-For...D&orig_cvip=true&rt=nc&_trksid=p2047675.l2557

    http://www.ebay.com/itm/1955-1956-1...D&orig_cvip=true&rt=nc&_trksid=p2047675.l2557
    Itsellä on kanssa jossain 56 mallin vetolevy, mutta en aivan pian pääse siihen käsiksi, jotta voisi vielä vertailla.
     
  6. lärpäke

    lärpäke 3rd gear

    Tyhmä kysymys mutta missä tuossa on hammaskehä startille? Minulla onneksi 57 mercuryssä "ihan tavallinen" pyöreä vetolevy hammaskehällä.
     
  7. teros292

    teros292 Gearhead

    Tässä vielä lisää juttua vetolevystä, jonka mukaan tuo Macsin osa kävisi.
    http://forums.y-blocksforever.com/Topic42942.aspx

    Ja Lärpäkkeelle, hammaskehä on turbiinissa. 58 tuli ainakin Fordin puolella vasta hammaskehällinen vetolevy.
     
  8. F-Superduty

    F-Superduty 1st gear

    No voihan sitä kokkeilla! Tilaan ja totean miten käy :)
     

Kerro tästä muillekin!