1957-61 MOPAR SIIPI KUSTOMIT

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja MOtorPARts, 23.3.2004.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Asiaa!

    Terveisin Eero
     
  2. eastwood

    eastwood 3rd gear

    siipimopari? eiköhän käytännössä -59 ja -60 chevy ole ainoat autot mitkä täyttää siipiauton määritelmän,vai meneekö saivarteluksi?eväauto olisi oikea termi.evät pystyssä,siivet vaakasuorassa eikö?
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest


    Katsoppa Clint mistä alkaa 60-61 mopar/ soto siivet. Oven/etuoven
    puolivälistä!!!!!!!!!! 59 caddy/chevy takalasin/kontin kohdalta.

    Thats it!
    Jimi
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Aivan, nimeenomaan puhun 2d kupeesta ja kustomoinnilla tarkoitan juuri tällaista radikaalia muuttamista shoppaamisineen. Se että autossa on joku "kiva" väritys ja erilaiset pyörät menee vielä ihan normaalin nakertelun piikkiin.
    Tämä shoppaaminen han on lähtöisin niistä 20-30 luvun A-fordin majakkamallin katoista, niiden tolpistahan voi ottaa puolet ja silti ne näyttää ok, Etsikää vaikka netistä kuvia A-ford kupeesta ja ihmetelkää! Kantti ja joitain sämpyläautoja lätyskäkatto pukee muttei kyllä virtaviivaista siipiautoa jonka katto on muutenkin matala.

    No olen kuitenkin vapaamielinen ja hyväksyn kyllä jos joku haluaa siipimoparinsa katon lätystää. Lopputuloksestahan saa olla montaa eri mieltä
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    Eipä taida ketään kiinnostaa hyväksytkö vai vastustatko.
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest



    Aivan oikein, toiset tekevät mitä itse haluavat!
    mutta eerot, eskot ja laurit miettivät ensin mitä muut ajattalevat,
    soppaisinkö vai enkö vai mitähän mie tekisin vai
    tekisinkö mittää?

    Jimi
     
  7. Adventurer

    Adventurer Gearhead

    Kyseinen kommentti oli minun (unohtui kirjautua)
    Kyllä varmasti kiinnostaa! Jos nimittäin olisin umpimielinen ja vastustaisin siipi moparin kattojen shoppausta äänekkäästi, saisin aivan varmaan siitä kommenttia kuulla, keskisormea ym. kivaa.
     
  8. eastwood

    eastwood 3rd gear

    sitä vaan tarkoiti että siipi nimikettä ei voi oikeasti käyttää edes tuon caddyn kohdalla.eihän lentokonekaan ilmassa pysy jos siinä on siivet pystyasennossa.ps.ei herneitä :wink:
     
  9. Adventurer

    Adventurer Gearhead

    Jos aivan tarkkoja ollaan niin pitäisi puhua evistä! Eli alkuperämaassa puhutaan tail fin:istä siipihän on wing ja sitä sanaa ei käytetä alkuperäiskielessä.
    Puhuminen taas "siipiautosta" suomeksi on sinänsä oikein koska se on vakiintunut termi suomen kielessä sieltä 50-luvulta lähtien. Näin siis voisi kielitoimistonkin suosittavan.

    Suomalaisena tuo "fin" on sinänsä ihan mukavaa koska se lausutaan kuten "finn" ja Finland saa taas harrastepiireissä mielleyhtymän maasta jossa näitä eväautoja on. Netissä törmäsin kerran siipimopari saittiin jossa oli kuvakansio nimeltä Finland gazette. :)
     
  10. dust3r

    dust3r 3rd gear

    ja taas pilkun persettä särkee,kun sitä on nussittu liikaa :rotfl:
     
  11. Kustom STW

    Kustom STW Gearhead

    Onkos näitä? Ittellä `57 DeSoto ja `58 Chrysler työn alla...
     
  12. MansenJamppa

    MansenJamppa Gearhead

    Onhan näitä, -58 Dodge Custom Royal, ajossa! :D
     
  13. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Enpä sittenlöytäny uudempaa topikkia.
    Sain just A466 laatikon 61 Chrysleriin asennettua.
    Olihan oma hommansa. Vähän yllätyin, että nappijutska toimi niinku pitikin ja öljyt pysy sisällä. Erikoinen asia on, että kävelyvauhdissa alta kuului kolkotusta. Selvisi, että laatikossa oleva käsijarru-rumpu oli liian tiukaksi säädetty, joten soikea kässärirumpu ikäänkuin kolkotti perävälystä kävelyvauhdissa. (Tiedoksi YM laatikon omistajalle)

    Alkaa olemaan vähän tietoja tosta TF A466 laatikosta, Että ei heikkohermoisille, teknistä tukea tarjotaan asiallisille uhreille.
    Pitää vielä sanoa. että halvalla ei selviä. Jotain stefoja , tiivisteitä ja korjaus-sleevejä on hyllyssä.

    Niijoo, piti sanomani, että jos omistat ko laatikolla TF A466 tai 2 vaihteisen automaatin, ni noissahan turbiini ja kytkinkoppa jäävät moottoriin kiinni. 60 ja 61 ainaskin,, ehkä 57 alkaen.
    Elä helvetissä irrota kytkinkoppaa moottorista, ellet omista heittokelloa, jolla sihdataan kykinkoppa turbiiniin. Näissähän siis kaaveli ja turbiini jää kiinni moottoriin.
     
    Muokattu: 25.9.2024
  14. Jos saan jatkaa tuosta niin loppujen lopuksi tuo ei onneksi ole mitään rakettitekniikkaa, minun mielestä helpoimpien päästä korjata muuten mutta toki osia vähän hankalammin enää saatavana mutta niitä saa kuitenkin jos ei muuta niin rahalla maailmalta sekä jopa Suomesta.

    Muutama erikoistyökalu tarvitaan esimerkiksi spragin kasaukseen ja yksi erikoispuristin, ne voi tehdä itse, ohjeet löytyy netistä kun vähän kaivelee, voi muuten mennä häsläykseksi kasausvaiheessa tai ainakin ne helpottaa kasaamista kummasti.

    Öljypumput saattaa tulla ongelmaksi löytää ehjiä jos niissä on liikaa välystä ja turbiineja ei saa kuin käytettyjä mutta ne turbiinit pystytään korjaaman Suomessa. Muuten laatikko on aika vankkaa tekoa nykyvehkeisiin nähden että harvemmin niissä mitään suurempaa ikävää on ellei ole rikottu väärinkäytöllä tms.

    Service manual kannattaa ihan vaan vinkkinä hankkia jossa tuota operaatiota pääpiirteittäin aika seikkakohtaisesti käsitellään laatikon osalta. Tämä tiedoksi jos joku toimeen ryhtyy itse, kokemusta muista laatikoista on aina plussaa. Suosittelen lukea kirjallisuutta aiheesta ensin jos ekaa kertaa sellaiseen ryhtyy.
     
  15. Kustom STW

    Kustom STW Gearhead

    57 ' valmistui ' vuonna 2011 ja 58 myyty ajat sitte TRE lähistölle.
    Siis siinäpä pieni tilannepäivitys.
     

Kerro tästä muillekin!