1958 Chevy Brookwood custom

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Seevu, 30.8.2020.

  1. Seevu tykkää tästä.
  2. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Varmaan voisi toimia, koska Plastic Padding ja kaljatölkin kylkikin oli toiminu

    -J-
     
  3. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Kappas. Siksihän tuo puhki olikin. Saakohan kaasarinlaipat tiiviiksi. Edellisen toimesta oli aika railakkaasti tiivistetty silikonilla.
     
  4. max

    max Double Gearhead

    Jos kaasarinlaippa on suora,niin ei siihen tarvita silikonia vaan ehjä ja kunnollinen tiiviste.
    Jotkut vielä änkee silikonia joka väliin vaikka ei siihen ole mitään syytä.
     
    Seevu tykkää tästä.
  5. Kannattaa varmaan metalliviivaimella katsella, että onko toi imusarjan tasopinta suora.
     
    Seevu tykkää tästä.
  6. Tosta imusarjasta vielä, että millaista kaasutinta sen päälle on tarkoitus asentaa?
     
  7. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Pari niin pientä, ku löytyy. 600cfm on toi Edelbrock, mikä on olemassa. Pohdittiin veljen kanssa, että jos laittais ainoastaan ekoilla kurkuilla toimimaan.

    Eero tossa kävi sarjaa katsomassa ja oli sitä mieltä, että ei lähdetä hitsaamaan. Sen verran hankala paikka. Epoksia vois koittaa ehkä. Varmaan kuitenkin palautuu takaisin myyjälle. Harmi, kun ois saanu jotain muuta, ku tylsän 4bbl. imusarjan.

    -J-
     
  8. Tuota samaa mietin, että tuossa on vähän turhan paljon kaasutinta melkein vakioon 283:een.

    Mä taas mietin, että kun tuosta imusarjasta on ajettu noi kurkkujen välit pois, niin siihen voisi istuttaa esim. adabterit jollekin 2 -kurkkuisille. esim. jotain tämmöistä:

    [​IMG]
    Tai sitten adabteri TBI-läppärungolle tai..:rolleyes:
     
    Seevu ja Gary Grand tykkäävät tästä.
  9. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Tai sit vaan se EPS.. :rolleyes:
     
  10. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Imusarja paikattu JB-Weldillä. Löyty tosta paikallisesta, ni kokeilin.
    [​IMG]

    Pieniä nelikurkkuisia lienee ainakin Suomesta mahdoton löytää käytettynä ja uusien hinnalla saisi jo ruiskun. Kaksi kaksikurkkuista pystyimua voisi olla hauska. Tosin uudet Weberitkin on kalliita, mutta jotain muuta voisi löytyä. Pohditaan..

    Veljen lasimuottia pääsin pällistelemään livenä, kun oli matkalla Kuttilaan.
    [​IMG]

    Aloin jatkamaan sitten omaanikin. Ensin 6mm. pyörötangosta muoto tiivisteen sisään.
    [​IMG]

    Sitten 3x20 lattarautaa vahvikkeeksi.
    [​IMG]

    Kulmat takomalla.
    [​IMG]

    Tämäkin olisi tietty ollut järkevä tehdä ennen maalausta, mutta kun ei tullut taas ajateltua. Hitsausta pitää suunnitella tarkemmin ja varsinkin maalin ja tiivisteen suojausta.
    [​IMG]

    Tilipäivän kunniaksi kävin ProVärissä ja harjoittelin maalaamista. Taisi olla ainakin kolmas Harrikan musta tankki, kun onnistuu ekalla. Kummallista. Pölyä toki on, mutta tuo vielä myöhemmin matataan ja kuvioidaan.
    [​IMG]

    Takavanteet oli vielä mustat ja vaikka fenderit tuleekin, niin vaihdoin silti värin.
    [​IMG]

    -J-
     
    OldwarHorse300, teippi-mikko, Ilel83 ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  11. FAJS:it ei ole kalliita:

    https://tt-motors.com/tuote/fajs-38-38dges/

    Tossa (Weberin) DGES mallissa aukeaa molemmat kurkut yhtäaikaa.
     
    Seevu tykkää tästä.
  12. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Takalasin muotti ehkä valmis. Pitää käydä hyväksyttämässä Kuttilassa.

    6mm. tanko olikin yllättävän tukevaa. Toivottavasti kelpaa.

    Tässä kehikko irroitettuna luukusta ja tiivisteestä.
    [​IMG]

    "Valmis". Saumat hiottu ja jäykisteitä lisätty.
    [​IMG]

    Jalustasta vielä kysyn, että haluavatko vai annetaanko olla ilman.

    [​IMG]

    -J-
     
    Kustom STW, Väpsy, Ace66 ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  13. Kustom STW

    Kustom STW Gearhead

    Kerro toki miten kävi. Tässä jossain vaiheessa pitää ittelle tehdä myös muotti ja laittaa se Kuttilaan. Chopattu, levennetty ja kaikella tavoin muokatusta pick up tuulilasista kyse.
     
    teippi-mikko, Gary Grand, Seevu ja 1 muu tykkäävät tästä.
  14. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Takalasin chopattu lista sovitettu ja kiillotettu. Liitospalat syntyi näppärästi yli jääneestä listasta. Hifistelevämpi kaveri naputtelisi ja hioisi noita vähän, mutta ihan hyvähköt nytkin.

    Listat nostettu paikoilleen, joten irvistelee kuvassa.
    [​IMG]

    Jatkopätkä
    [​IMG]

    Tähän pieneen nykertelyyn aika kuluu, mutta eipä tässä kiire.

    -J-
     
    JouniK, LehtinenA, OldwarHorse300 ja 11 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  15. NickeR

    NickeR 3rd gear

    Hyvältä näyttää
     
    Seevu tykkää tästä.
  16. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Vihdoin sain aikaiseksi kasata jarruja. Laitoin sitten itsestään säätyvät. Poistetaan säätömekanismi, jollei toimi.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Kasailin osia paikoilleen ja aloin ihmettelemään, kun kaasupolkimen vivustolle ei ollut reikää tulipellissä. Olin sen sitten siistinyt pois.

    [​IMG]

    Ohjauskaan ei kääntynyt tarpeeksi. Nivelen lukkoruuvi (kuvassa ylin) otti runkoon kiinni. Asennusvaiheessa piti tietty uusi maalikin murjoa rungosta.
    [​IMG]

    -J-
     
    Visa, teippi-mikko, JouniK ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  17. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Jarrut kasattu. Piti laittaa vanteet alle ja silmäillä korkeuksia. Yksi vanne olikin jonkun muun vehkeen!? Jako ilmeisesti 5x5" ja keskireikä erilainen, kuin muissa. Noidenkin löytäminen oli aika tuskaa ja nyt pitää taas aloittaa vannehaku. Jos jollain on 7"x15" tai 8"x15" 4.75" jaolla oleva chevyn peltivanne, niin viestiä!

    Tässä etujouset tyhjä ja takana täynnä:
    [​IMG]

    Molemmissa päissä tyhjänä:
    [​IMG]

    Täysien etupalkeiden kanssa tukivarret jää tähän asentoon:
    [​IMG]

    Kun löytäisi vielä jostain halvat renkaat, niin tosissaan pääisisi ihmettelemään korkeuksia. Voi olla, että ilmapussien kiinnikkeitä pitää vielä jatkaa. Mua mataluus ei tietenkään haittaa, mutta katsuria varmaan..

    Molempien etupalkeiden kanssa oli vielä lisäjumppaa, kun ensin vuosi toinen ja kun se oli ähelletty pariin kertaan, niin alkoi toinen pihisemään. Onneksi vaan liittimestä. Purkaa piti kuitenkin, että pääsee käsiksi.

    -J-
     
    Vuppe, JouniK, Kalu ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  18. Minkäs kokoisia renkaita olet suunnitellut. Noin vertailuna alkuperäiset koot, josta tässä milliversio:

    TIRE RIM
    205/70R15 6Jx15 ET10
     
  19. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Kaverilta sain halvalla 7x15" Rallyet. Yksi 225/70 kumi tuli mukaan. 205/70 olen suunnitellut, mutta katsotaan mitä halvalla löytyy..

    -J-
     
  20. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Pakko oli yhellä renkaalla kokeilla. Ei se ainakaan liian matalaksi mene.

    Takana ilmat. Sellainen outo homma tossa, että mutterit ei menneet tuon syvemmälle. Eikä vetarin pään olake ylety vanteelle (jos siinä olaketta oli..). Pitää tutkia.
    [​IMG]

    Takaa ilmat veke:
    [​IMG]
    Edestä ei tullu kuva, kuin tyhjänä, mutta kyllä sen maastokorkeuteen saa!
    [​IMG]

    Vanteille jaksanut soviterenkaita alkaa tilaileen. Löytyi pajalta 90mm. rosterikanki, ni sorvasin siitä.
    [​IMG]

    -J-
     
    Gary Grand, Lemmu, Vuppe ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!