1958 Chevy Brookwood custom

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Seevu, 30.8.2020.

  1. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Lokarit olis seuraavaksi vuorossa. Ulkopinnat on mattausta vailla ja sisäpintoihin ajattelin vetää vaan Temadurin päälle, mutta taas lähti lapasesta:
    [​IMG]

    Irtotörky pois ja fosforihappoa perään..
    [​IMG]

    Ei mitään mieluisinta hommaa.

    -Jake-
     
    sleepercooler, JouniK, Väpsy ja 6 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  2. Ftw-

    Ftw- Gearhead

    Jää kuitenkin harmittamaan jos tossakohti oikoo niin pitää koittaa vaan ajatella että on se nyt helpompi tehä kun jälkikäteen :D
     
    Seevu tykkää tästä.
  3. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Pikku vaiva kyllä kannattaa. Ajattelin, että jos vaan sitten sen Temadurin tuohon epoksin päälle. Joku massa välissä voisi vähentää meteliä, mutta onko se sen väärtti..

    [​IMG]

    -J-
     
    Gary Grand, JouniK, Ftw- ja 1 muu tykkäävät tästä.
  4. NickeR

    NickeR 3rd gear

    Raptor pinnoite ja se on valmis.
     
  5. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Noku mää sitte siitä Raptorista.. Varmasti kestää, mutta tarviiko tonne niin kallista? Sisälokarit kumminki tulee, ei talviajoa ja hiekkateitäkin aion välttää. Impalassa mulla ei oo ku maalit ja hyvin on kestänyt monta kesää.

    -J-
     
  6. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Eilen käytiin kaverin kanssa kaupoilla. Serkku oli bongannut FBsta 1957 DeSoton puskurin ja vinkkasi siitä mulle. Kuvien perusteella ei oikein innostanut, mutta pienen yllyttämisen ja miettimisen jälkeen päätin ostaa pois.

    Ihan suora ei ollut kumminkaan ja kiillottamallakaan ei siistiä tule, mutta on ainakin joku aihio, millä mallailla. Hinta ei ollut mahdoton.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Tästä lähdin kokeilemaan. Rälläkkä ja huopalaikka + vahaa.
    [​IMG]

    Tämän kummallisemmaksi ei muutu:
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Puskuri sietää aika nuijimista, mutta tää voi olla hankala paikka:
    [​IMG]

    -Jake-
     
  7. Ftw-

    Ftw- Gearhead

    Mites toi istuis ylösalaisin keulaan? :D
     
    Seevu tykkää tästä.
  8. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Paremmin ku pystyyn :D:D
     
    Gary Grand, 63S88 ja Ftw- tykkäävät tästä.
  9. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Muokattu: 19.2.2024
  10. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Noi parkkien pohjat möin omat pois. En ole ruotsin tarjontaa katsonut, mutta Suomesta ja USAsta jonkin verran.
     
  11. jänis2

    jänis2 3rd gear

    Luulis ettei ole melutasoon mitään vaikutusta.
     
    Seevu tykkää tästä.
  12. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Ja kun konepellissäkin pari reikää..

    Eilen sain vihdoin tehtyä tuulilasin muotin. Hepattu omassa tallissa ja lopullinen hitsaus ja tarkistus vielä pajalla.
    [​IMG]

    -J-
     
    Ftw-, JouniK, Kustom STW ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  13. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Lasimuotti valmis. Pitää molemmat vielä hyväksyttää 100% Kuttilassa, ettei tule (taas) susikappaleita.

    FBssa kanssaharrastaja kauppasi ketjurattia, ni minähän ostin pois!
    [​IMG]
    Samaan syssyyn tilasin US-Partsilta sovitesarjan. Pitää miettiä saanko jotenkin sorvattua tööttipainikkeen vai pitääkö kaupantekoisesta koittaa muokata mukavamman näköinen.

    Kävin ruiskuttamassa epoksit toisen etulokarin sisäpintaan ja samalla tuli hiukan hiottua alkuperäistä puskurinpäätä. Kuparin alta paljastui melkoiset hiomajäljet. Itse olen tuosta hionut ainoastaan epäkeskolla.
    [​IMG]

    -J-
     
    eeko, Gary Grand ja Kustom STW tykkäävät tästä.
  14. Tossa voi leikkiä sillä 3D tulostimella ja tehdä jonkilaista prototyyppiä, millainen olisi hyvä. Ja voihan sitä tulostettakin käyttää, jos sen saa pinnoitettua mieleiseksi.
     
    Seevu tykkää tästä.
  15. Rautamäki

    Rautamäki 3rd gear

    Onnistuuko noin käyrä lasi yhdellä tai siis tuollaisella jäykällä muotilla? No kai Kuttila olisi neuvonut, jos ei. Siellä käydessäni näin sellaisen muotin missä tuo jyrkästi kaartuva reunaosa oli saranoitu keskiosaan ja tasapainotettu niin että lasin alkaessa taipua muotin osat kääntyvät ja asettuvat oikeaan asentoon.
     
  16. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    On noita yksiosaisella tehty. Epäonnista takalasiakin juuri katselin, niin mukavasti on kaarevuutta eri suuntiin.
     
  17. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Mietin ihan samaa. Pitänee vaan yhdistää muovi ja metalli, että saa kiinnityksen tukevaksi. Kahtellaan..
     
  18. Jos tarvitset siihen kierrettä, niin kannattaa tehdä semmoinen mutterikaivo (tai mikä vattu se on nimeltään..):

    [​IMG]
    Eli semmoinen mutterille sopiva kolo. Itse printtasin joskus tollasia, kuin tuossa Aliexpressin kuvassa. Hyvin onnistu. Tarvittaessa siihen voi laittaa liimaakin tukemaan, mutta mulla oli just sopiva ahdistus.
     
    Seevu tykkää tästä.
  19. Visa

    Visa Gearhead

  20. Hukka86

    Hukka86 2nd gear

    Voihan tulostimeen laittaa pysäytyksen kun on mutterin kolot muovissa, puottaa mutterit koloon ja jatkaa niin on kierteet muovin sisällä
     

Kerro tästä muillekin!