1958 Chevy Brookwood custom

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Seevu, 30.8.2020.

  1. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Tällä vauhdilla kiire tulee ensi vuoden KKS:nkin :D:D

    Vaikka sainkin rattiin toisen värin..
    [​IMG]

    En tiedä mistä nuo kraaterit ilmaantuivat, kun pinnan kuitenkin mattasin, enkä mitään huomannut:(
    [​IMG]

    -J-
     
    Isamu, aric-z ja Kähmy 545 tykkäävät tästä.
  2. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Vesi kompurasta?
     
  3. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Ei kyllä noi on halkeamien paikkauksesta jääneet. Olisko niihin sitten pakkautunut pehmeää materiaalia hioessa, enkä putsannut tarpeeksi tarkasti. Katsotaan nyt pystyykö niiden kanssa elämään.

    -J-
     
  4. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Lakka vielä ja keskiöön joku "juttu". Impalan kuva ei oo sovelias. Kehään on uudet kromit, kun tuli aikanaan 63n tilattua.
    [​IMG]

    Putsarissa aika appelsiini, mut olkoon. Haitariputkien kumit pitää rauhassa lämmittää ja venyttää paikoilleen.
    [​IMG]

    -J-
     
    Visa, Isamu, falcon1 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  5. Printtaat siihen vaikka Avengersin logon:

    [​IMG]
    Tai sitten klassisen kirkkoveneen. Se on monelle pojalle se "juttu..":D
     
    Seevu ja LPV tykkäävät tästä.
  6. Pikku-Kalle

    Pikku-Kalle Gearhead

    Perinteinen bulletti?
     
  7. Riku Rotten

    Riku Rotten Gearhead

    Saisko noi kraaterit jemmattua tipalla lakkaa? Jos tulee 2 kerrosta lakkaa, niin siinä välissä olisi aika turvallista kikkailla.
     
    Gary Grand ja Seevu tykkäävät tästä.
  8. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Tommone sattu tulemaan. Uudet kromit kehältä puuttuu vielä. Kuvaus vanhoilla.
    [​IMG]

    Keskiöön pyydettiin bullettia. Ei tullu, tuli kartio. Istutettu muovilevykasan keskelle.
    [​IMG]

    -J-
     
    Gary Grand, 4d sedan, LPV ja 9 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  9. 5759

    5759 1st gear

    Eihän tästä projektista ole originaali rautajousia jäänyt ylimääräiseksi?
     
  10. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Ei jäänyt. Ajattelin, että sisäkkäinhitsattuja ei kukaan kaipaa :D Suosittelen uusia kaupasta. RokkiAutokin möi ainakin 63n. ihan Ruåtsalaiset jouset halvalla.

    -J-
     
  11. 5759

    5759 1st gear

    Tuntuvat olevan kiven alla farmarin takajouset, myyvät sedanin jousia farmariin sopivina mutta farmariin kuuluisi oikeasti jäykemmät. Etujousia kyllä löytyy.
     
  12. Peter Ashington

    Peter Ashington 2nd gear

    Vallilan takomo?
     
  13. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    FB:n 58-ryhmissä on tyyppejä, joilla tuntuu olevan hyvin roipetta. Kannattaa kysellä.

    -j-
     
  14. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Inspis iski. Nyt kun tuli muutama viikko sitten muokattua sitä vaihdevivustoa, niin aattelin "heittää" paikoilleen. Heitinkin, mutta en saanu toimimaan. Aina joku vipusuhde keturallaan. Netistä löysin tällaiset kuvat siitä "saranasta". Toki näitä on sitten eri kulmilla ja 1958 kuvaa ei löytyny.
    [​IMG]
    [​IMG]
    Ja mullahan on nyt tämmöne:
    [​IMG]

    Aattelin, että teen tuohon ihan pyöreän kiekon, jonka rei`itän ja lähen siitä sitten hakemaan säätöjä. Ja 10mm. kierretangolla haeskelen pituudet valmiiksi. Uniballithan on uroksia, mutta sovittelen ensin jatkomuttereiden kanssa ja kun oikea pituus joskus ehkä löytyy, niin teen sitten putkilla.

    Vaihdeakselin päähän on joku kötöstänyt tallaisen:
    [​IMG]

    Kyllähän tuohon jotain kiinni saa, mutta toimiskohan paremmin, jos kiinnityspisteen saisi lähemmäs akselia. Liikekin olisi lyhempi.

    Ehkä tuli jotain valmistakin. Bilteman töötit paikoillaan. Rumat, mutta pakolliset. Ne kyllä töröttää niin pitkällä tuossa, että saa nähdä joutuuko vielä muuttamaan. Jos, niin törkkään johonkin sisälokarin alle tms.
    [​IMG]

    -J-
     
    Muokattu: 16.2.2025
    Kustom STW, teippi-mikko, JouniK ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  15. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Tällä jollei saa vivustoa säätöihin, ni on kumma! :D:D
    [​IMG]

    Ostin myös pari metriä kierretankoa ja jatkomuttereita. Sitten tarttis jaksaa könytä auton alle..

    -J-
     
    Muokattu: 16.2.2025
    AVRO, Gary Grand, Kustom STW ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  16. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Löytyihän ne pykälät sieltä, kun hetken venkoili! "Muutama" kerta testausta ja tossa on!
    [​IMG]

    Löin pistepuikolla merkit, etten hukkaa kohtia :D Nyt leikkailen kiekon hiukan pienemmäksi ja teen ylätangosta oikeanmittaisen version. Alatankoja oli kaksi ja pidempi meni heittämällä. Uniballit ovat lilluneet yön öljyssä, kun liikkuivat niin kankeasti. Hajen kaupasta vielä pienen rasvaprässin ja tuuttaan molyrasvat sisälle. Tarvikerattiputkessa joku sisällä kahnaa, kun vaihdetta vaihtaa, mutta en tiedä saako sitä mitenkään helpolla voideltua tms. Purkamaan en lähe. Kepin vastajousen voisi vaihtaa pidemmäksi/jäykemmäksi, kun nyt on aika lutku.

    Lattiaan piirsin muistiksi tarkat mitat.
    [​IMG]

    -Jake-
     
    teippi-mikko, ASaari, AVRO ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  17. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Huh. Vaihdevivusto muokattu ja maalattu eilen ja tänään pääsin laittamaan paikoilleen.
    Mitat täsmää.
    [​IMG]

    Neutral safetya varten jätin levyyn pari kohoumaa. Jos vaikka löytäisi sopivan kytkimen, jolla saisi P ja N kohdilla virran solenoidille kulkemaan. Jollei toimi, niin keksitään muuta.
    [​IMG]

    Asennus ei meinannut sujua sitten millään! Tankojen mitat kohdillaan, paikat merkitty, osat oikein päin, mutta en saanut kaaviota pelittämään! Purin ja sähläsin useampaan kertaan. Viimein tajusin vaihtaa ylätangon paikkaa rattikarahkan vipuun etupuolelle! Pienestä se oli kiinni!
    [​IMG]

    Nivelien liitoksia kiristäessä tuli toinen jumitusongelma, mutta onneksi olin sorvannut kasan erilevyisiä holkkeja ja leveämmällä holkilla yhdessä liitoksessa asia korjaantui.

    Teknisen näköinenkin :D Pultit ja mutterit tietty rättilaikalla kiillotettu :p
    [​IMG]

    Vauhdissa kun olin, niin aloin hiukan blokkaamaan takakylkiä. Seuraavaa maalaussessiota varten siivoan tallin yhtä huonosti. Roskaa ei meinaan ollut nimeksikään! Teipin paloilla merkitty virhekohtia, joihin pitää tipauttaa pisara maalia.
    [​IMG]

    Tuulipukukansalle olisi varmaan riittänyt jo perus suorakiilto.
    [​IMG]

    Aamupäivän ehdin Impalan oveakin taputella. Siitä lisää omassa topicissa huomenna (ihan vaan sen takia, että kuvaaminen unohtui, kun Motörsportti-Eeron kanssa puuhattiin niin vauhdikkaasti :D).

    -Jake-
     
    JYR, teippi-mikko, Isamu ja 8 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  18. Pikku-Kalle

    Pikku-Kalle Gearhead

    [​IMG]

    Mietin onnistuuko se parkkikytkin tuon tyylisellä kytkimellä, googlella löytyy "roller switch". Noita on työkaluissa paineilmaversioita töissä, eli tuotantotyökalussa esim luukun turvakytkimenä.

    Esim tuohon putkeen/holkkiin mistä kiinnityspultti menee niin siihen tommosen pienemmän kyllä sais jos tekee siihen hampaat. Vois tuurilla olla jopa liikerata suht helppo suunnitella tehä noin pienelle säteelle ja pienelle kytkimelle.

    TH350:ssä on näköjään lootan kylessä, ehkä semmonen? Tuossa on joku kuva plus alhaalla enemmän kuvia kytkimestä.
    https://www.google.com/imgres?q=neu...d=2ahUKEwjIxsnAhtSLAxU8IBAIHZY1EukQM3oECDYQAA


    Lokarilla ja muilla oli kans tämmösiä missä pitenee tanko ja kuula päässä, tässä joku traktoripuolen malli.

    https://loimihuolto.fi/fin/turvakatkaisija_neutral_safety_switch-p-3601
     
    Muokattu: 21.2.2025
    Seevu tykkää tästä.
  19. Concarne

    Concarne Gearhead

    Tuo on hienompi malli näistä millä laitoin B&M:n Quicksilver -shifterin turvakytkennän ja peruutusvalot toimimaan: https://www.ebay.com/itm/265197992459
     
    Seevu tykkää tästä.
  20. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Käväsin IKH:lla ja tilasin pari kytkintä testiksi. Katsotaan saako kummastakaan rakennettua. Pakkivaloja mulla ei ole, niin ei tarvitse sitä pohtia.

    Olen tossa jo pidemmän aikaa manaillut, kun pitkään hiomatallaan ei löydy tarpeeksi hienoa hioma-arkkia. Googlettelin tuossa yksi päivä (jälleen kerran) ja yllätyksekseni löysin! Ja vielä omalta paikkakunnalta! Käväsin tänään laatikollisen hakemassa ja kivahan sillä oli hioa.
    [​IMG]

    Toinen kylki kokonaan matattu. Muutamasta kohdasta toki puhki ja helmasta ihan pellille perkele saakka :mad: Ajattelin sumutella kynäruiskulla suorakiiltoa (peltipaljaaseen toki epoksi alle) ja hioa sen sitten kevyesti. Laiskuuttani kynäruiskulla, kun en vielä jaksa alkaa tallia putsailemaan ja muovittamaan. Enkä autoa peittämään kokonaan. Kevväämmällä sitten lakkausta varten.
    [​IMG]

    Pienet valumat olin toki saanut aikaiseksi ja tietty hankalaan paikkaan. Kyllä ne partaterällä lähti.
    [​IMG]

    Toista puolta hiukan. Hyvin näkyy matalat kohdat appelsiinipinnalla. Sen verran on väriä päällä, että hiomalla oikenee.
    [​IMG]

    Johtohommiakin tein. Valojen ja tööttien johdotukset. Vielä pitäisi löytää kivat parkit/vilkut.
    [​IMG]

    Ajovalojen liittimet tuli Nippeli-Tepolta, mutta aavistuksen pitkät lukkiutuakseen muovikuoriin. Piti lyhentää.
    [​IMG]

    Lähivalot ulommaisissa ja pitkät molemmissa.
    [​IMG]

    Sulake vielä akun piuhaan.
    [​IMG]

    -Jake-
     
    Ftw-, ASaari, JouniK ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!