1959 Cadillac Coupe DeVille

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja PetriN, 22.6.2016.

  1. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Oho :eek:

    Eikös noin haluttuun koriin luulis löytyvän amerikanjoelta korjauspalaa? Ja toki täältäkin varmaan joltain löytyy vastaava pirssi ni siitähän saa kyllä mittoja/mallia jos ei tosiaan korjauspalaa löydy mutta ite kyllä tommoseen kohtaan kattelisin jo valmista palasta.

    Vaikka muuten kyllä itsekin pyrin tekemään kaiken ite mutta tosta on kyllä hävinny jo kiintopisteet niin hyvin että on hankala hahmottaa/mitata muotoja jne. o_O
     
    palontie ja PetriN tykkäävät tästä.
  2. -71 MoPar

    -71 MoPar Gearhead

    Jos et ole kaukana Lahdesta niin poikkea mun tallilla katsomassa mallia kyseisistä kulmista, luulis olevan samanlaiset 4dHT mallissakin . Jokunen kuvakin löytyy mut ne on vain omassa läppärissä , enkä osaa tänne niitä nyt laittaa. Omaan olen tehnyt myös periaatteessa koko pohjan ja ovien kulmat , samoin noi taka loksujen alaosat listanreistä alaspäin . Ja valmiit pellithän löytyy starkilta hyllytavarana , tosin ne pitää itse muotoilla. On näissä oma askarteleminen.
     
    isalmela, palontie, Gary Grand ja 1 muu tykkäävät tästä.
  3. PetriN

    PetriN 3rd gear

    Olen mittaillut 4dHT Fleetwoodista tuota nurkkaa ja samahan se on. Valmiin "nurkan" sisälle ei vaan näe ja juuri se mitä ei näe, pitää tehdä ensin. Muutta kyyllä se hahmottuu, kun katselee tehdessä joka suunnasta.
    Heh, juu, pitääkin taas mennä Cadillacin alkuperäisosia ostamaan starkilta. Varastot ovat huvenneet.
     
    Visa, palontie, Gary Grand ja 1 muu tykkäävät tästä.
  4. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Nimim. EvoX:llä vois olla.
     
  5. PetriN

    PetriN 3rd gear

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Moottori on perusosiltaan kasattu ja otinkin siitä pari kuvaa.
    Virityksiä ei ole tehty. Teho riittää.
    Kas kun väri näyttääkin tuossa valaistuksessa ihan liikennemerkkisiniseltä! Todellisuudessa se on hieman tummempi, tai hitusen violetimpi, kuten alkuperäisväri on. Viimeinen pintamaalaus vielä sitten, kun on lisää kasattu.
     
    rekkamies, tinareki, hevimies ja 5 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  6. Jopas_jotakin

    Jopas_jotakin 3rd gear

    Kerrankin joku tekee koneremontin ihan perinteisesti.

    Ilman turhia kannen porttauksia tai virinokkia tms tms.

    Tää onkin kunnon cruisingauto, ei tarvii vakiota enempää. Paitsi:
    (minä olisin nostanut puristussuhdetta, se pienentäisi kulutustakin.
    Sitten laittaisin vääntönokan siihen.)

    Mutta kunnioitan ratkaisua.
     
    PetriN tykkää tästä.
  7. 401

    401 2nd gear

    Olko värikoodia tuosta moottorin maalista?
     
    PetriN tykkää tästä.
  8. 401

    401 2nd gear

    Paljokos noissa on puristussuhde?
     
  9. Jopas_jotakin

    Jopas_jotakin 3rd gear

    390sessä ainakin on 10.5.
     
  10. PetriN

    PetriN 3rd gear

    Värikoodi on RAL 5013.
    Ja puristussuhde tosiaan 10.5 seisoo Shop manualissa
     
  11. palontie

    palontie Double Gearhead

    Oisko speksejä nokasta ja kuvia?vitsivitsivitsivitsivitsi.............................................................................................
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  12. exchevelle

    exchevelle Gearhead

    No kuinka korkeaksi sä nostaisit tässä sitten puristussuhteen?
     
  13. 401

    401 2nd gear

    Ol mullai joku käsitys
    Sattupas hyvin tuo sinun moottorin maalaus niin löytää sävyn itekkii helposti ehtimätä.näyttää aika liki alkuperäseltä väriltä kuvissa ainakii.joku haju ol siitä purkasta itelläi ois vaan mielenkiintonen ollu tietää mihinkä asti sitä voi nostaa vielä.
     
    PetriN tykkää tästä.
  14. PetriN

    PetriN 3rd gear

    [QUOTE="401 9pm

    Sattupas hyvin tuo sinun moottorin maalaus niin löytää sävyn itekkii helposti ehtimätä.näyttää aika liki alkuperäseltä väriltä kuvissa ainakii.[/QUOTE]

    Joo, väri on haettu nimenomaan alkuperäistä ajatellen. Kahdessa eri moottorissa nähty juuri tuo väri ja toinen niistä oli vähän ajettu ja avaamaton kone.
    Spräy pulloissa kaupan hyllyissä on ollut kaikenlaista erilaista väärääkin sinistä tuohon koneeseen.
     
    Muokattu: 15.12.2018
  15. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Vertailin aikoinani, niin yksi Ladan värisävy osui aika justiinsa kohdalleen... :odoops:
     
  16. PetriN

    PetriN 3rd gear

    Ai hi**o.
    No mutta jos RAL kartasta väri osuu kohdalleen, niin sen saatavuus on aina parempi. Tulevaisuudessa.
     
  17. 401

    401 2nd gear

    No kun otit puheeks niin se moottorikin vaikuttaa vähä niinku se ois sillä suunnalla tehty.
     
    LPV tykkää tästä.
  18. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    Hieno ja vaativa projekti.
     
    isalmela tykkää tästä.
  19. -JJH-

    -JJH- Gearhead

    Ehkä ensin pitäs tietää, mikä on oikee puristussuhde. Tehtaan ittensä ilmoittama kun voi olla "jotain sinnepäin" l. rajustikin yläkanttiin.

    -JJ-
     
    exchevelle tykkää tästä.
  20. Jopas_jotakin

    Jopas_jotakin 3rd gear

    Ei kai 9.5-10 oo käyttöpelissäkään liikaa ole, tulee vääntävä kun laittaa jonkun vääntönokan, vakionokat harvoin on hyviä siinä, verrattuna uudempaa suunnittelua oleviin vääntönokiksi tehtyihin.
     

Kerro tästä muillekin!