1959 Cadillac Coupe DeVille

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja PetriN, 22.6.2016.

  1. 401

    401 2nd gear

    Varmaan oot jostain löytäny jotkii luotettavat momentit ko moottorin kasaukseen?arvelin ku tuo väriasia selvis helposti niin löytysköhän momentitkin ilman googlen rämppäystä ja hakutulosten vertailua?
    Niin ja mistee otit nuo linssimallin klommit vai saiko jostain jopa ko moottoriin semmosen all inclusive kitin?
     
  2. PetriN

    PetriN 3rd gear

    [​IMG]

    Tuossa on jalkapaunoja Shop Manualista näytille.

    Ne pakkasproput on ostettu sarjana jostain iipein kaupasta, juuri tuohon koneeseen, mutta on se sama sarja tarkoitettu johonkin toiseenkin koneeseen, koska sellaisiakin tulppia siinä on, mitä ei tuossa koneessa tarvi ja toisaalta taasen puuttui ainakin se , joka tulee lohkon takapuoleen, muistaakseni vasemman pitkittäisöljykanavan (nostajille) taakse suojatulpaksi.
    Onneksi sellaisen puuttuvan sai täällä Kotka-Hamina seudulla erinomaisesta Trade Parts -lähikaupasta!
    :)DMainos:D)
     
    VilleTre, cdv70 ja isalmela tykkäävät tästä.
  3. Carpenter

    Carpenter Double Gearhead

    Tämä nyt aika ohuesti tähän, mutta mulla oli joskus -66 Buick Electra 4d johon joku oli
    vaihtanut "ränttätänttä" nokan ja se oli ihan hemmetin tyhmä, ei sopinut vakio näköiseen
    autoon ei sitten lainkaan, hävetti ajaa sillä. Sen muistan kun siinä oli toinen moottorin
    kumityyny sökö niin aina kun reippaammin kiihdytti niin irtosi tehostimesta letku jonka
    johdosta jarrut kaput.
     
  4. PetriN

    PetriN 3rd gear

    [​IMG]
    [​IMG]
    Pistän todistukseksi kuvaa siitä, että työt eivät ole keskeytyneet, pitkäksi aikaa. Kuskin puolen quarter panelin ajattelin korjata tekemällä isohkon pintapalan kerralla, ottaa sen välillä pois ja rakentaa tukipellit, sisälokarit jne. alle ja viimiseksi pintapelti takaisin paikoilleen. Sisäosia ei osannu oikein hahmottaa ilman pinta osaa. Entinen pinta kun oli kasattu pakkelista.

    [​IMG]

    Lisäsin toisen kuvan kokeeksi, että miten toimii nyt kuvapalvelu.
     
    Muokattu: 26.2.2019
    rekkamies, cdv70, toyopet ja 6 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  5. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    En jostain syystä näe kuvaa. o_O
     
    palontie, jariha ja isalmela tykkäävät tästä.
  6. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Onko simmut auki. :D
     
  7. PetriN

    PetriN 3rd gear

    Miksi minäkään en näe, enää?
    Äsken näin tämän kuvan, mutta vanhoja en. Nyt ei näy tätäkään.
     
  8. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Pitäisi olla.
     
    palontie tykkää tästä.
  9. esmi

    esmi Gearhead

    Näkyy kun avaa uudessa välilehdessä!
     
  10. karhu01

    karhu01 2nd gear

    ^ näköjään.
    Voi perkele. Siinä on pitäny naputtaa koko puolikylkeä uusiksi.:rolleyes:
     
  11. EVO X

    EVO X Gearhead

    Juu ei näy kuvaa, mutta kuulostaa työläältä o_O
     
  12. f34

    f34 Double Gearhead

    Kuva ois kiva...
     
  13. Se vois johtua, että kuva ei ole varsinaisessa kuvapankissa vaan tiedostejen jakopalvelussa. Tein tällä viikolla ohjeet Imguriin. Se toimii hyvin Overdrivessa, kuten muutkin kuvapankit.
     
  14. PetriN

    PetriN 3rd gear

    Kiitos ohjeista. Laitankin kuvia sinne, niin saadaan ehkä jatkossa ainakin uudet kuvat näkyviin.
     
    isalmela tykkää tästä.
  15. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    Hienoa jälkeä, saakos tuohon kovin edes korjauspaloja? Tai yleensä caddyyn? "ehkä joskus haaveissa " ... :D
     
  16. EVO X

    EVO X Gearhead

    Hyvältä näyttää!
     
  17. EVO X

    EVO X Gearhead

    Nykyään, eli tässä viimeisen parin vuoden aikana on tullut useampikin tekijä joka tarjoaa valmiita korjauspaloja. Myös takasiiven alaosiin, takakaariin ym. Lattiapeltejä, helmapeltejä ja takaluukun peltejä on ja on ollut saatavilla jo vuosia. Itse kun tein omaani 2008-2015 ei noita korin ulkopuolisia peltejä ollut tarjolla. Itse kun en ole mikään peltiseppä niin teetin nuo tarvittavat osat sellaisella.

    Mun autossa on joku ongelma noissa fenderien ylä/etukulmissa. Joko sieltä puskee joku korroosio läpi, tai sitten kori on elänyt kun sitä on tunkkailtu/ajettu/tungettu rengasta sisälle. Se on muuten hanurista, että orkkiskoko 8.20-15 rätti ei mene tuonne taakse kun potkimalla vaikka tunkki on 3t/500mm nostolla. Nyt tulee vyöt peltivanteilla ainakin kokeeksi tälle kesää, niin nehän on varmaan 5-10cm matalemmat.
    Mutta joo, ärsyttää maalailla moneen kertaan valmista autoa. Toivottavasti pääset saumaamaan tuon takapuolen kunnolla vaikka 2k koriliimalla. Mun autoihin ei enää tinaa tule yhteenkään.
     
  18. PetriN

    PetriN 3rd gear

    Silloin kun aloittelin tätä, niin etsin korjauspaloja, mutta muistaakseni löysin vain sellaisia helmapaloja, jotka eivät olisi kattaneet minun kohteita kunnolla, tai sitten ne olivat minun mielestä vain aihioita, sen näköisiä ainakin kuvissa. Nurkat puuttui jne. En viitsinyt tilailla lähes suoria pelti paloja, koska sujuvammin saa rautakaupasta.

    Joo, se fenderin etunurkka on varmaan otollinen kohde ruosteelle, kun siinä on neljä eri peltiä päällekkäin samaan saumaan pistehitsattuna: Pintapelti, sisävahvike 2-ovisissa, sisälokari, sekä kolmiovahvike sisimmäisenä. Ne nurkat olivat minulla pehmenneet varmaan jo 70-luvulla. Sen näköisiä pop-niitit olivat. Heh, no en minä oikeastaan tiedä. Onhan ne niitit samannäköisiä tänäpäivänäkin.

    Tinaaminen on minunkin kohdalla jäänyt toistaiseksi. Hudsonissa tinasin kaikki pitkät saumat ovien alaosissa ja lokareissa, eli koko auton ympäri vaakatasossa kulkeva sauma. Parista kohtaa tuli maalauksessa jotain möhnää läpi ja maalarivelipoika kielsi minua tinaamasta enää yhtään mitään. En varmaan osannut huolellisesti sitä hommaa. Onneksi oltiin vielä pohjamaalivaiheessa.
     
    Muokattu: 5.3.2019
  19. EVO X

    EVO X Gearhead

    Nää on yksityisiä tai pieniä pajoja mitkä niitä peltejä tekee, niin on kyllä hankala löytää jos ei saa vihiä tai törmää vahingossa. Kaksi näistä on tullut vastaan Facebookin ryhmissä ja yhteen törmäsin sattumalta Googlen avulla. Tuolta Ranskalaiselta kysyinkin tarjouksen kesällä takakaarista. Jälki oli mielestäni ensiluokkaista ja hinta vielä siedettävä. Ruotsissa oli toinen paikka, jälki oli mielestäni keskeneräisempää ja hinnat kalliimmat.
     
  20. PetriN

    PetriN 3rd gear

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Laitetaan tähän hiljaiseen väliin kuva kun runko valmistuu. Jarrujen putket ja bensaputki,, hmmmm, käsijarruvaijerit vielä ja voihan osan pakoputkistakin jo laittaa. Kohta kone vielä siihen, kunhan maalaan sen ensin kokonaan.
     
    Muokattu: 20.10.2021
    rekkamies, FuryIII '71, teippi-mikko ja 7 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!