1959 Lincoln

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja nuc-64, 31.1.2017.

  1. nuc-64

    nuc-64 3rd gear

    Nyt en ala omasta edistymättömästä autoprojektistani mitään kirjoittamaan, vaan perustin topicin kaverin auton takia, joka ei täällä kirjoittele. Aihio on siis tämä, joku saattaa auton tunteakin ja mukava olisi tietysti kuulla esimerkiksi kuka ja koska auton on rakentanut. Nyt olisi tarkoitus entisöidä auto alkuperäistä vastaavaan kuntoon. Tällä hetkellä linkku ei ole enää täydessä loistossaan, eikä oikeastaan edes käyntikuntoinenkaan ja kaverini olisi tarkoitus aloittaa mittava entisöintiprojekti. Koppa pitäisi hiekkapuhaltaa, lattiat pitäisi tehdä uusiksi, kone ja vaihdelaatikko pitäisi käydä läpi, verhoilu uusia, maalata, sähköjä korjailla ym. Oikeastaan nyt olisi tarkoitus aloittaa projekti osien kartoituksella. Lattiapeltejä näkyy saavan valmiina melko edullisesti, mutta onko valmistajakohtaisia suosituksia asiasta? Kromit ovat auton yksi ongelma, periaatteessa melkeinpä kaikki ulkopuolen kromiosat pitäisi kromata uudelleen tai hommata uusia. Kannattaako kromit kiikuttaa Puolaan tai Ruotsiin, vai löytyykö Suomesta hinta/laatusuhteeltaan päteviä tekijöitä?
    Myös hyvä hiekkapuhaltaja Tampereen lähistöltä kiinnostaisi saada selville jne. jne.
    Jatketaan kertomusta tähän kunhan jotain auton ympärillä alkaa tapahtua, tai kunnes tulee lisää kysyttävää.
     
  2. Kalikali

    Kalikali Gearhead

    Pitääpäs kaivaa arkistoja, saisinko kaivettua Heinolan miehen nimen, keneltä auton ostin 2006. Hänellä oli kuvia maalaushommista ym. kun auton väriä vaihdettiin harmaasta vaalean keltaiseen. Muistelisin, että katon valkoinen oli Chryslerin värikartasta.

    Vai että lattiat happamat ja kromit himmenneet? Ne oli kyllä hyvässä kunnossa, kun auto lähti 2007 Tampereen suuntaan. Onkohan kärry ollut ulkosäilytyksessä?

    Onkohan jouset vaihdettu vai vieläkö on matala? Käytiin 4 hengen porukalla Kouvolan Swapissa ja jokaisessa uraisen valtatien töyssyssä pohjapanssari otti asfaltiin kiinni. Kyllä oli autossa hieno tunnelma ja mahtavaa painaa menemään "vaalealla valaalla".
     

Kerro tästä muillekin!