1959 Torguefliten pakki???

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Anonymous, 20.2.2005.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Hellou! Oliskos langoilla vaihteisto guruja? MoParin ´59 torgueflitessa ei mene pakki päälle kun kone on käynnissä... Pakin painonappi on aivan jumissa kun kone käy, sit kun sammuttaa niin vivusto liikkuu vaijerin välityksellä oikein nätisti ja pakin saa hyvin päälle. Viittaisko tämä venttiilikoneistoon vai mikä helevetti... (Vaijerin säätö vaikuttais olevan kohdallaan.) vaihteisto toimii muuten ok, vain tämä pakin päälle kytkeminen rassaa kun pitää aina motti sammuttaa ennen peruuttelua...
     
  2. rt68

    rt68 1st gear

    Joissain venttiilipöydissä on venttiili/mäntä joka estää pakin menon päälle jos auto liikkuu eteenpäin eli se ottaa paineen nopeustunnistimelta (governor).
    Tulisiko nyt jostain paine tälle venttiilille jolloin vika olisi venttiilipöydässä.
    Toinen mikä tulee mieleen, onko nappivalitsimessa mitään "estoa" joka estäisi pakkinapin painumisen koneen käydessä esim sähköisesti, tämä on nyt tälläinen arvaus vaan, ei ole tullut perehdyttyä tuohon nappihässäkkään tarkemmin, niissä joita olen nähnyt ei mitään estoa ole mutta mistä sitä tietää mitä viisaat Mopar inssit on keksineet joten kannattaa tutkia nappihässäkkä ensin.
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kaikkihan lähtee siitä, että ventiloinnin tiheytyessä moottorin suorituskyky voi herpaantua. Asentamalla suulasahtimen kahden ylimännän väliselle eksterriotorionaallille, voi männän ellipsirata kääntyä negatiiviseksi. Tämä tuo moottorillesi ennennäkemättämän suorituskyvyn, ja vaiheiston välitykset muuttuvat tiuhemmiksi.

    -Vaihteisto Guru
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    voi vinetto, on tainnu tuo guru ottaa laittomia savuja ku noin hyvin neuvot irtoo.
     
  5. Adventurer

    Adventurer Gearhead

    Mites sinä saat koneen käyntiin pakki päällä?
    Ei pitäis ynähtääkkään mikään vaihde päällä, ellei ole tehty ohitusleikkausta starttireleelle. Jos ei niin n/s witchissäkin on häikkää.

    Veikkaan kuitenkin viaksi vaijerin säätöä! itselläni ei menny pakki päälle ilman että käytti ensin vapaalla. eli vaijerin/nappulakoneiston liikerata ei sitä yhtä puuttuvaa millimetriä saanut kuin tulemalla driveltä ensin ykköselle tai vapaalle, mutta vaijerin säädöllä pakki alkoi mennä päälle suoraan kaikilta vaihteilta.
     

Kerro tästä muillekin!