1960 BelAir kirjoittelua.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja zero, 29.1.2019.

  1. zero

    zero 2nd gear

    Siinä setissä olis strömperin kaasuttimet, en kattonut sen tarkempaa. Katotaan josko saisin linkin äkki... "Center carb is a primary carb that you run-idle and choke and the front and rear carbs are secondary carbs that the linkage brings in at approx 70% throttle. The total CFM on this setup is about 750"

    https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https://www.ebay.com/ulk/itm/352395004861
     
  2. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Oishan tuo ihan erinäköne pellin alla ku se perustylsä performer/rpm imari kromisel 14" putsaril. Että peukkua siitä.

    Tuos linkis o muute rochester 2G:t.
     
  3. zero

    zero 2nd gear

    Niin näemmä olikin, menee pää ihan sekaisin kun tohkeissaan tutkii noita :odeek: :odbiggrin:

    Sepä siinä just olisikin että tommonen sopii niin hyvin ajan tyyliin. Tää bel air on "survivor" niinku ne jenkeissä sanoo, tehtaalaisessa maalissa(mitä siitä nyt on jäljellä) eikä oo pahemmin korissa mätä vikaa, ajattelin että teen sisustan ja konehuoneen viimeiseen päälle kuntoon ja jätän ulkokuoren tollaiseksi.
     
    wilburi ja Inlinee tykkäävät tästä.
  4. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Tuo kuulostaa tosi hyvältä. Milläs ajattelit muuten suojata sen mitä siitä on jäljellä? Maalipinnasta siis. Aina kyllä piristävää nähä joku hyväkuntonen alkuperäsellä maalipinnalla oleva, vaikkei niissä vastamaalatuissakaan toki yhtään mitään vikaa ole, mutta vaihtelu virkistää.
     
  5. zero

    zero 2nd gear

    Tuskin sitä sen enempää suojailla tarvii, pesee vaan usein eikä aja keväällä heti lumien sulettua kun on suolaa viellä tiellä. Toi on nyt 59 vuotta vanha ja se ei ole viellä mädäntynyt eikä sitä ole viellä hitsattu niin kai se toisen 59 vuotta viellä menee :odbiggrin: jossain kohtaa kumminkin loppuu tekeminen kesken ja sit se täytyy maalata ja alkaa pussihousuksi :odeek: :odroll:
     
    Inlinee tykkää tästä.
  6. zero

    zero 2nd gear

    Tuli testailtua uusia vanteita alle. Ei oikein viellä miellytä omaa silmää, tarvii eteen laittaa tuuman spacer ja alustaa alaspäin.
    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Jm-vallin, Herje, Latvis ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  7. zero

    zero 2nd gear

    [​IMG]

    Kyllä niissä pieni ero on, vanhat kuraiset kuvassa niin vähän hämää mutta toiset on 15x7 ja toiset on 18x10 :odsmile:
     
  8. rb

    rb Gearhead

    :odeek:

    Naisen viisysissä on 8 tuuman vanteella 255 / 60 - 15 ja pyöränkotelo on melkoisen täysi...
     
  9. 1320

    1320 Gearhead

    Hieno Bel Air, X-Runkoisia ei liikaa näy! Rengas/vanneosastosta senverran, että noi vanhat sopi erittäin hyvin tähän alle. Uudet kuminauharenkailla olevat taas voisi sijoittaa johonkin muualle, ei sovi klassikkoautoon mun mielestä ollenkaan...:odwink: Makuasia toki, mutta...

    Mä laitoin kuuskymppiseen 255/70/15 kumit taakse, nekin 8" peltivanteella. Täytti juuri sopivasti pyöräkotelon. Leveempihän sinne olisi vielä mahtunut, mutta sitten olis pitänyt tinkiä kumin korkeudesta ja sitä en halunnut tehdä.
     
    Jussi289, isalmela ja esmi tykkäävät tästä.
  10. zero

    zero 2nd gear

    Kuulostaa oudolta, jenkeissä ne käyttää todella yleisesti 20x10 vannetta takana. Tossahan on ihan järkyttävän suuret pyöräkotelot, 305 leveä rengas mahtuu 18" vanteella pyörimään vaikka auto on madallettu ja pakoputket kulkee alkuperäistä reittiä, jos putket toisi helmasta ulos niin mahtuisi viellä tuuman leveempi rengas :odroll:
     
  11. zero

    zero 2nd gear

    No tää on itsellekkin vähän uutta, aina ennen mulla on ollut 15" vanteita ja nytkin alunperin tarkoituksena oli laittaa reversed supreme vanteet 15"... Mutta mutta, sitten ajattelin että täytyy välillä irroittautua tavoistaa ja koittaa jotain uutta. Jenkeissä ne puhuu "pro touring" tyylistä ja ne alkoi näyttää hyviltä omaan silmään.

    [​IMG]

    Tämä netistä löytynyt kuva oikeastaan antoi viimeisen silauksen tähän hullutukseen. En kuitenkaan ostanut 20" vanteita kuten tuossa autossa eli pysyin välimaastossa :odbiggrin:
     
    -kk- ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  12. Visa

    Visa 3rd gear

    Vanteet oikein hyvä valinta. Itteäni vähän harmittaa kun aikoinaan ostin nuo torqthrust 2 vanteet 17" kokoisena.. näyttää vaan tollasessa isossa lossissa hieman snadille. Mulle myös harrastuksessa tärkeänä osana tehdä auto ajoltaan orginaalia paremmaksi ja siinä nuo muiden mainitsemat kuminauharenkaat vie vaan pullakumeja 100-0.. kunhan joku järki päässä tässäkin. Ja onhan ne näyttävän näköisetkin. Museoautot sitte erikseen.
     
  13. zero

    zero 2nd gear

    Joo mää puntaroin kaksi viikkoa vanteiden kokoa, rupes jo yöunet kärsimään :odeek: :odbiggrin: ajattelin alkuun tosiaan 15" reversed supreme vanteita(ihka aitoa lowrider tyyliä siinä missä pinnavanteet), sitten aloin miettimään eteen 18x8 ja taakse 20x10 mutta se 20 vaam tuntui liian radikaalilta. Loppu viimeksi tuo 17x8 ja 18x10 valikoitui vähän kaverin takia(hänellä rengasfirma) kun se ilmoitti että tommoset saadaan huomiseksi, sovitetaan alle ja jos et tykkää niin vaihdetaan toisiin.

    Ja itsekkin tykkään että auto on semmonen että sillä on kiva ajaa, levyjarrut, alusta kuntoon, ohjaus nykypäivään jne mutta pidetään auto silti koriltaan klassisena.
    Oon oikeastaan aika repaleinen harrastaja, välillä tykkään pitää kaikken orkkiksena, välillä lähtee ihan kaikki hommat keulimaan, rodit tykkään hot rodeina enkä street rodeina, välillä tekee mieli rakentaa turbo LS vaikka yleensä allekirjoitan että vain rautalohkot ja kaasutin :odroll: :odbiggrin: mutta se tekee välillä ihan hyvää vähän irtautua vakioistaan ja koittaa jotain erilaista, se laajentaa näkökulmaa moneen asiaa.
     
    isalmela ja Inlinee tykkäävät tästä.
  14. cdv 77

    cdv 77 3rd gear

    Auton ollessa minulla takarenkaina oli 295/50/15 , ja silloin oli ahdasta..
     
  15. zero

    zero 2nd gear

    Juu se kuulostaa jo järkevältä, korkeampi profiili vähän tekee leveyttä kun rengas pullistaa kyljistään. Ja tosiaan pakoputket muuttamalla saisi lisää tilaa viellä hiukan verran.
     
  16. cdv 77

    cdv 77 3rd gear

    Jatkeetaas lisää aiheesta, Jenkeistä tullessaan autossa oli edessä 235/35/19 ja takana 275/30/19 . hel.......n rumilla bemarivanteilla, oli päivän alla...
     
    zero tykkää tästä.
  17. zero

    zero 2nd gear

    Toiseen asiaan, mää sain eilen vihdosta viimein muutettua vilkut alk.per viiksellä toimiviksi ja sain sen kamalan aftermarket viiksipaketin poies siitä. 8h otti aikaa kun piti lähes kaikki sähköt tehdä uusiksi mikä vilkkuihin liittyi. Nyt on toimii niinkuin uutena ja jopa palauttaa viiksen.
     
    isalmela, Camino'79 ja Gary Grand tykkäävät tästä.
  18. zero

    zero 2nd gear

    Tuli eilen illalla vaihdettua takapyörän laakerit, pitivät jo pientä jurinaa viime kesänä ja paheni syksyä kohti. Luonnollisesti peräöljyt jarruissa, ja se vasta on komeeta kun jarrupöly ja peräöljy sekoittuu... Tarttuu joka paikkaan kiinni niinkuin tauti. Huomasi laakereista että auto on jossain elämän vaiheessa seissyt aika hyvän tovin, oli syöpynyt neljä kuulan koloa.
    [​IMG]
     
    FuryIII '71 tykkää tästä.
  19. zero

    zero 2nd gear

    Alkaa olla akselin jäähdytys materiaali vähissä täällä etelä satakunnassa :odbiggrin:
    [​IMG]
     
    LPV, isalmela, Vuokralainen ja 1 muu tykkäävät tästä.
  20. zero

    zero 2nd gear

    Sain Ebaysta huudettua suht järkevään hintaan alk.per tyyliset antennit, autossa oli jotkut tarvikekaupan antennit eikä ne oikein istunut omaan silmään. Lopulta viime kesänä lintu lensi toisen poikki ja toisen kaveri katkaisi kännispäiten niin sain syyn ostaa nuo orkkis antennit... Ei ne kyllä halvat vieläkään ollut mutta halvemmat mitä yleensä :odsmile:
    Tuo omasta mielestä hyvän silauksen muutenkin koristeelliseen autoon.
    [​IMG]

    [​IMG]

    Toinen jo paikoillaan. Tarkkaa työtä kun pelataan porakoneen, puukkosahan ja viilan kans, antennit vaatii tosi ison reiän ja jos vähän lipsauttaa isoksi niin antenni ei enää peitä sitä :odbiggrin:
     
    Gary Grand, Vuokralainen, Jussi289 ja 1 muu tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!