1960 BelAir kirjoittelua.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja zero, 29.1.2019.

  1. zero

    zero 3rd gear

    No nyt on kahvat kunnossa. Ai että mää vihaan tota hiontapölyä kun sitä on sit joka paikassa.
    Tuloksesta tuli hyvä, meni vähän liiankin tarkaksi toi homma mutta ei päälle päin moni huomaa että kahva on tehty kuidusta :odcool:
    [​IMG]

    [​IMG]

    Hiukan arka väri tuo valkoinen, mutta sisusta on pääväriltä ruskea ja koristeet valkoisella niin ei ollut paljoa vaihtoehtoja.
     
    Seevu, sleepercooler, NorthElite ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  2. zero

    zero 3rd gear

    Talvi on tullut ja on päästy taas auton kimppuun, kesä meni taas liiankin hyvin, ei ollut muuta murhetta oikein kuin ohjaustehostin mikä vestersoossissa putosi mutta jäi roikkumaan hihnan ja letkujen varaan ja jatkoi työtään orjallisesti :odbiggrin:

    Tänään on meneillään operaatio "suutarin lapselle kengät", noita 605 konversio palikoita on tullut myytyä ympäri Suomen mutta tähän omaan kuuskymppiseen en oo kerennyt laittamaan, NYT LAITETAAN! :odbiggrin:

    Piti tähän laittaa pari kuvaa mutta on näemmä toi sivu lakkautettu millä oon kuvia ladannut tänne, tarvii siis illalla perehtyä asiaan.
     
  3. zero

    zero 3rd gear

    Kötöstys valmiina[​IMG]

    Alhaalta päin
    [​IMG]

    Rattiakseli ratkaisu
    [​IMG]

    Control valve on viellä paikoillaan, sinne tarvii viellä heittää delete palikka.

    Jos jollain on tarvetta noille orkkis Slave cylinder osille niin voisin niistä luopua.
     
    Impala76 tykkää tästä.
  4. Carpenter

    Carpenter Double Gearhead

    [​IMG]
    [​IMG]
    :)
     
    eilhik, wilburi, sleepercooler ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  5. zero

    zero 3rd gear

    Jaa morjesta vaan! Kiitti kuvista, erittäin hieno oli sunkin kuuskymppinen ja oli mukava poiketa kesällä :odcool:
     
    wilburi ja Carpenter tykkäävät tästä.
  6. zero

    zero 3rd gear

    Tänään tuli laitettua control valven tilalle adapteri, jos joku muu tekee tätä vastaavaa hommaa niin on borgesonin osa ja numero:990007
    Olikin toi kääntövarren ja control valven välinen pallonivel lujassa, ei oo ennen tarvinnut montaa tuntia tapella mutta lämpö teki taas komiaa ja lopulta kartio paukahti auki.

    [​IMG]
     
    Gary Grand, isalmela, Impala76 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  7. LPV

    LPV 3rd gear

    Mikä tuo "605" -konversio on? Joku ohjaukseen liittyväkö? Jäi epäsrlväksi mitä siinä muutettiin...
     
  8. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Taitaa vaihtua alkuperäisen "polkupyöränpumppu" -tehostin/avustimen tilalle ihan oikea tehostettu simpukka.
     
  9. generalo

    generalo Gearhead

    Mitteehän kaikkee vaatis että miun kuuskolomoseen sais tuommosen ohjaustehostuksen, se kun on nyt kokonaan tehostamaton.

    Näppärän näköinen rakennelma, kuten koko autokin!
     
    isalmela tykkää tästä.
  10. Visa

    Visa Gearhead

    Tää vähän kiinnostaa itteäkin, kun tossa omassa about 5kierrosta laidasta laitaan.
     
  11. Joukojs

    Joukojs 3rd gear

    Muokattu: 26.12.2019
    generalo tykkää tästä.
  12. cdv 77

    cdv 77 Gearhead

    Joko olet sähköihin perehtynyt ?
     
  13. zero

    zero 3rd gear

    Joo siis alkuperäinen systeemi oli juuri tuo ns orja sylinteri tehostus ja ratissa kierroksia 7. Nyt heitin ne kaikki helvettiin ja tilalle tuli 80 lukulainen Saginawin 605 simpukka, joka on tehostettu. Nyt kierroksia on noin kolme kierrosta laidasta laitaan ja ohjaustuntuma "nykyaikainen".
     
    Camino'79 ja isalmela tykkäävät tästä.
  14. zero

    zero 3rd gear

    Oon mä niihin sen verran että takapään sähköt on kaikki uutta sulaketaululta ja tossa joulun välipäivänä tein 80% kojelaudan sisältä uusiksi. Tarvii ennen kevättä viellä käyttää kone pois kun vuotaa öpohja ja akselin stefa solkenaan öljyä, teen konehuoneen sähköt sit siinä samalla kun on tilaa paremmin.
     
  15. zero

    zero 3rd gear

    No se vaatii:
    -605 simpukan
    -Pätkän rattiakselia(esim toi joukojs linkkaama tai sitten jostain purkuautosta)
    -ton control valve deleten, BORGESON 990007
    -sit adapteri palikan millä simpukka saadaan kiinni runkoon, mää oon niitä myynyt ympäri Suomen mutta vastaavia saa myös ebaysta.
    -pumppu ja letkut

    Mulla tää homma tuli maksamaan noin 400e kaikkineen, kaikki osat oli uutta mitä laitoin. Jos esim simpukan ja ratriakselin löytää käytettynä niin siinähän sitä taas säästää.
     
    generalo tykkää tästä.
  16. rodhot

    rodhot Gearhead

    Siirtyykö rattiakseli kuinka paljon kohti moottoria? Nyt jo ahdasta bbc moottorin kanssa.
     
  17. zero

    zero 3rd gear

    En osaa sulle nyt tarkkaa mittaa sanoa, kun ei tullut mittailtua, mutta kyllä se vähän siirtyy, tuolla ylempänä on kuva ylhäältäpäin ja siinä näkee että rattiakselin rättiniveleen tulee pientä kulmaa. Mutta puhutaan milleistä, ei senteistä. Kyllä mää sen pystyn sulle mittaamaan jos tieto tarpeellinen on.
     
  18. rodhot

    rodhot Gearhead

    Nyt jo rattiakselille tehty kolo ykköspytyn rosteri pakosarjaan. Pitää varata viellä muutama putkikurvi varoiksi.
     
  19. 240163

    240163 Gearhead

    Oletko tehny noita adapterita varastoon? Mulla olis sama operaatio edessä. Ton rattiakselin jatkopalan taidan itte tehä. Tullu metalli hommia tehtyä työnsäpuolesta niin se kyllä taittuu.
     
  20. zero

    zero 3rd gear

    Juu niin oon ymmärtänyt että isolohkon kanssa on aika tiukkaa X-rungossa.
     

Kerro tästä muillekin!