1960 Cadillac Coupe DeVille

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja 1purehell, 7.12.2012.

  1. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Muutaman vuoden takainen kunnostusprojekti. On ollut jo 3 kesää ajossa ja pienistä vastoinkäymisistä huolimatta, Cadillac on toiminut hienosti.

    Ostin 2006 syksyllä "helpon projektin", eli pikkuvikaisen 1960 Cadillacin. Moottorissa oli jotain pientä, ilmeisesti kansipahvi palanut... Kori oli suora ja ruosteeton. Niin aina.

    [​IMG]

    Joku oli ehtinyt pestä korin takaosan puhtaaksi maalinpoistoaineella.

    [​IMG]

    Kone kävi hienosti, mutta vedet ja öljyt meni sekaisin. :odroll:

    Konehan oli sitten ihan totaalisen paskana. Lohko halki ainakin 7-8 kohtaa, öljypumpun käyttöakseli poikki jne. Uutta tilalle siis.

    [​IMG]

    No, uusia kun ei saa, niin pitää tehdä. "Uusi" käytetty lohko löytyi Kajaanista. Kolmesta romumoottorista yhdistelemällä, sekä 4000€:n edestä uutta palikkaa, niin saa toimivan koneen.

    [​IMG]

    Sitte vähän aikaa ajelua...

    [​IMG]

    [​IMG]

    Korin kimppuun seuraavaksi:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Ei se nyt niin kovin mätä ollut, jos ei nyt ruosteetonkaan. Viikon peltitöillä tuli hyvä.
    [​IMG]

    Oho, nyt on jo pohjatyöt menossa:
    [​IMG]
    [​IMG]
    Pohjamaalattuna:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Pintamaalattuna:
    [​IMG]
    [​IMG]

    Kromit lähdössä Puolaan:

    [​IMG]

    Vähitellen menossa nippuun:

    [​IMG]

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Ja valmistuihan se!

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Pikku juttu. :rotfl: Ei menny kuin 3,5 vuotta ja varmaan 20000€ osiin ja tarvikkeisiin. Sisusta on vielä vuodelta 1988 ja ilmastointi on tallin hyllyllä. Laitetaan, kunhan ehditään. Takana on jo noin 7000 mailia mukavaa Cadillacin kyytiä.
     
  2. herrakani

    herrakani 1st gear

    Oijoj! Onpa se hieno!
     
  3. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Huhhuh, onpa upea ilmestys.
     
  4. starcraft

    starcraft Gearhead

    Komeaksi on cadi muuttunut. Mistä kautta olet pinnavanteet hommannut ja oletko ollut tyytyväinen laatuun?
     
  5. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Noi vanteet tuli jostain, mutta en muista enää firman nimeä. On ne jonkunlaiset, mutta takavanteista alkaa kromi meneen huonoksi. Fendereiden alla käy vissiin melkoinen hiekkapuhallus. Ei noita mun käsittääkseni tehdä kuin yhdessä paikassa. Kaikki samanlaisia.
     
  6. tombo

    tombo 1st gear

    Magee ON!!! Ja sitä paitsi hieno juttu muutenkin.
     
  7. Porsas

    Porsas 3rd gear

    Nostaa hattua :)
     
  8. aric-z

    aric-z Gearhead

    mukava katsella muiden projekteja, näistä voi saada itsekin inspiraation ja raahautua tallille. komia käkkylä.
     
  9. Visa

    Visa Gearhead

    Komea prokkis ja hienoa jälkeä oot saanu aikaseks. thumbs up! :)
     
  10. herrakani

    herrakani 1st gear

    Pinnavanteita on olemassa 3 laatua.
    Dayton, väittää olevansa "Made in usa"
    Brittifirma jonka nimeä en just nyt muista, esim ekolme käyttää tätä lafkaa ja sit "Kiinankopiot" jotka on about samaa laatua kevytmetallisten kanssa.
    Painaa 25kg/vanne, menee kieroks sudenkuoppaosumissa tai saattaa olla valmiiksi jo ja kromit häviää ajatuksen voimalla.

    Eikä tämä ole dissailua, itsellä on "Showtime hydraulics"-brändillä ostetut kiinanpinnat joiden laatikossa oli jonkun toisen yhtiön logot.
     

Kerro tästä muillekin!