1960 dodge dart.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja livinki, 19.7.2009.

  1. Juppee

    Juppee Gearhead

    Hei Repeli,
    Kyllä se dementia teki kepposet kun tää Vaasan auto ei oo vuosikausiin ollu liikenteessä... Eka muistikuva oli, kun puheeksi kerran tuli, että tää oli kullanvärinen. No näkeehen sen jo kuvista Wonderin Stiivikin, että vaalean keltainen tää on ja eikä edes mainittu Polara. Elikkäs kultainen Polara on menny ruotsiin ja tää Vaasan oma on kaiketi virallisesti Dart Phoenix. Mä oon omistajan kans sopinut alustavasti treffit, että pääsen sitä livenä katsoon ja kuvia ottaan (siis autosta)...
    Tota Vaasan Phoenixiä ulkoilutetaan sen verran harvakseltaan, että kuvia ei juurikaan löydy. Yhden bongasin kaverin albumista (otettu Vaasa Street Race parkissa `97). Ja skannauksen laatu on heikohko, mutta ku tarkoin tirkistelee, niin kyllä tosta kyljestä Phoenix tekstin erottaa..

    [​IMG]
     
  2. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Kiitti Juppee. Kuvia ja tarinaa saa ja pitää saada lisää!
     
  3. Juppee

    Juppee Gearhead

    Mä taidan ryhtyä nyt "Prince of OT" mutta ku tuut Repeli tänne pohjanmaalle kiertueelle kesällä (Banzuikit, Jokerit, Rinnewoodit ja monet muut tervehtimään), niin tokihan matka kulkee myös Vaasaan? Käydään kattoos toi `60 avo livenä ja kyyti voitais pummata `60 Diplomatilla (mulla ku on vain Fireflite)..
    Ja joo-o, tän tätä voi pitää kutsuna...

    -jupe-
     
  4. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    No totta mooses! Maalahteen käy tie missä käyn haistattamassa muut jjäljellä olevat Smedsit pappilassa.. Siitä heti ylös on Vaasa, right?
    Niin paljon on tullut kutsuja pikin Suomee että hävettää. Siis siksi koska kaikki laittaisivat tankin täyteen, mutta en toisten siivelle lähde. Vaikka sieltä asti tullu porukkaa mua moikkaa osastolle ja himaan, niin vastavierailu tulee vasta kun mulla alkuvuodesta siihen on rahaa.
    Jos kelit pysyis tälläisenä nin se olisi nou probleemou. Pakkanen tunnu yhtään missään, mutta lumi tuiskuun en Jaggella M+S renkailla lähde.
    Kiitti kutsusta. Mä tuun vielä..
     
  5. buickadi

    buickadi Gearhead

    Arkistosta kaivettuja
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  6. puu

    puu Gearhead

    Kun ei ollut muutakaan tekemistä niin kävin muutaman sivun läpi tuota autorekisteriluetteloa vuodelta 67 jossa on Helsingin ja ympäristön tuolloin rekisterissä olevat autot omistajineen.
    Etsin 60-vuosimallisia Dodgeja ja DeSotoja ja löysin seuraavat:

    AA-525 DeSoto Oy Nokia Ab
    AB-621 Dodge Dart Veljekset Kulmala oy
    AE-5 Dodge Dart Raija Niutanen
    AH-570 Dodge Doris Jokinen
    AJ-916 Dodge Olavi Jokivalli
    AK-311 Dodge Dart Jouko Talvinen
    AL-5 Dodge Dart Eino Kaasinen Phoenix 4dht
    AL-232 Desoto Savo oy
    AN-100 Dodge Tauno Itkonen
    AÖ-991 Dodge Dart Gunnar Mäntylä Seneca 4d
    AHL-32 Dodge Dart Ida Pankasalo Phoenix 4dht
    AHS-69 Dodge Dart Carl Lindqvist Seneca 4d

    Nuo Dartit ovat mitä tahansa Phoenix, Pioneer tai Seneca,
    jos ei muuten tiedä.
    Pelkät Dodget voivat olla isoja korimalleja, tosin aika monta
    löytyi noin helposti.
    Desotoissa ei mallimerkintöjä, ainakaan noissa,
    joten voi olla iso tai Diplomat.
     
    Muokattu: 16.3.2024
  7. puu

    puu Gearhead

    Osoitteessa:

    http://vaunut.org/kuva/16006?kv=1962&kv ... k=Helsinki

    on hieno kuva autosta.

    Keskusteluakin on herättänyt ja autoa veikataan Desotoksi ja
    Dodge Pioneeriksi.
    Konepellin kromikoriste näyttäisi Dodgelta mutta huonosti
    näkyvä kylkilista sitävastoin Desotolta.
    Ja tolppa näyttää kovin kapealta ja Pioneeriä ei kai
    tehty 4dht:na.
    Olen juuri lähettänyt sähköpostia kuvan ottaneelle henkilölle
    jos vaikka saisi tarkemman kuvan tai auton rekisterinumeron.
     
  8. puu

    puu Gearhead

    Tuossa lisää vuonna 67 Helsingin seudulla rekisterissä
    olleita vuoden 60 autoja.
    AY-698 Dodge Dart Matti Hämäläinen
    BD-980 Dodge Dart Väinö Hintikka
    BE-314 Dodge Dart Usko Tilanterä
    BK-641 Dodge Imatran voima oy
    BL-33 Dodge Vallilan silkkitehdas oy
    BL-746 DeSoto Mauri Hertz
    BN-14 DeSoto Toivo Oksanen
    BP-290 DeSoto Tauno Jantunen

    Jos jollain on auto joka on ollut tuolloin Helsingissä rekisterissä,
    eikä tiedä silloista omistajaa ja haluaisi sen tietää, voi
    lähettää asiasta yv:ä.
     
  9. puu

    puu Gearhead

    Muutama löytyi taas lisää:

    BÄ-8 Dodge Dart Leo Lensu Autosähköasentaja
    AIN-60 Dodge Jorma Lähde Valaja
    AKB-32 DeSoto Prestoperuna Komm,yht.Kalani & co
     
  10. puu

    puu Gearhead

    1960

    ANH-31 DeSoto Väinö Anslin autonkuljettaja
     
  11. puu

    puu Gearhead

    Re:

    Ja nyt sain vastauksen ja paremman kuvan tuosta autosta.
    Edelleen herättää kysymyksiä. Sivulistat ovat DeSoto Diplomatin mutta keula on Dodge dart-mallisarjan. Tolppa on ohut ja ainoastaan kromin väriä näkyy joten on kyllä 4d ht.
    Diplomatia ja Diplomat Deluxea ei valmistettu 4dht:na, eikä Senecaa eikä Pioneeria. Ainoastaan Phoenixia ja Diplomat Customia.
    Rekisterinumero on AJB-70. Vuonna 67 tuolla kilvellä on ollut joku Peugeot, tämän auton kuva on otettu vuonna 72.
    Johtopäätöksenä mielestäni on että auto on DeSoto Diplomat Custom 4dht johon on vaihdettu Dodgen konepelti. Koska ei ole kumpikaan 4dht Phoenixeista jotka tuolloin olivat Suomessa.
     
  12. Naxu

    Naxu Double Gearhead

    Mistäs tollaisen autorekisteriluettelon sais kaivettua. Kiinnostais 60-luvun alkupuolelta, ei 60 vaan 61 dodgen osalta. B-alkuinen rekkari, viittaisi hyvinkin Helsingin suunnalle.
     
  13. hla

    hla Gearhead

  14. puu

    puu Gearhead

    Divareista ehkä. Ei liene netissä missään.
    Ovat silloin 60-luvulla kai suunnitelleet tekevänsä muualtakin päin Suomea tuollaisia mutta Helsingin-osan Uuttamaata on ainoa jonka olen nähnyt.
    Mikä B-rekkari?
     
  15. jotu63

    jotu63 Gearhead

    Re:

    Tuo Phoenix on löytänyt tiensä takaisin Järvelän aikaiselle omistajalleen.Kunnostus on käynnissä.
     
  16. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    On nyt minulla. Lisäsin kuvia DeSoto Diplomat -60 BÄ-88 (ent. VNA-17, NLL-56, UP-878). Imatran Voiman vanha edustusauto. http://s19.photobucket.com/user/Mikaka2/library/BA88
     
  17. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Löysitkö mattoa mistään? Olis itselläkin tarvetta.
     
  18. Juppee

    Juppee Gearhead

    Mulla on `60 Fireflite ja siihen sain maton West Fixin kautta..
    http://www.westfix.fi/fi/
     
    Chevy ´53 tykkää tästä.
  19. 12345678910

    12345678910 Gearhead

    Missähän AE-5 viilettää? Muksuna sitä tuli ihasteltua. Mun mielestä se on kyl DeSoto eikä Dart.
     

Kerro tästä muillekin!