1960 Suomi-Buickit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Vilkuna, 14.4.2003.

  1. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Valitettavasti tuosta T-birdistä ei ole enempää tietoa, itse olen ko. laitteen nähnyt vain kerran, seisoo sisäpihalla joten ei kehtaa mennä tutkimaan tarkemmin/valokuvaamaan... Tuulilasissa oli vielä vuoden -95 verotarra, joten tuolloin laite on ilmeisesti liikkunut. Sen verran likaa on auton päällä että on ainakin muutaman vuoden seissyt. Väriltään vaalean sininen valkoisella katolla, alla pinnavanteet.
     
  2. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Olikos se hieman kulahtanut, kuskin ovi kääntynyt joskus yli yms. pientä? Etulokarissa straippaus "Blue Hawaii"??
     
  3. Fleetline

    Fleetline Gearhead

    Sama peli,kukahan sen oli keksinyt korinvaihtoauton raato...kyllä mä ostin/tai melkein sain vain paperittomana autona ja kuvittelin sen olevan Suomi-auto??
     
  4. Impala71

    Impala71 1st gear

    Vuonna 98 kävin parikertaa oulussa erään hallin pihan nurkassa tutkaileen yhtä buick invictaa väri oli kullanruskea, ruskea tai jotain sinnepäin.. silloinen malli/merkki tietoisuus oli aika heikko arvelisin sen olleen juur tota 60 tai 59 vuosimallia. Auto näytti päällisin puolin suht ehjältä, sisusta vähän repaleinen ja hardtop. rekkari muistaakseen nv-? mustat kilvet.
    Ei kellään satu oleen enempää tietoo onko auto "pelastettu" tai edes otettu talteen taivaan alta??
     
  5. impala67

    impala67 Double Gearhead

    näin samaisen buikin oulussa samoilla renkaansijoilla. järkyttävä näky. ihan kuin mikätahansa takapihan taunus, olikos siitä vielä takarenkaat nyysitty vai muuten vain makoili perä maassa? mun mielestä sen perusväri oli valkoinen, mutta lohkeilleen maalin takia ruosteenväristä valumaa täynnä.
     
  6. Vilkuna

    Vilkuna Gearhead

    Toi auto on kait lähteny etelään. KPS tietää tarkemmin.
     
  7. KPS

    KPS 3rd gear

  8. KPS

    KPS 3rd gear

    Tarkemmasta tiedosta en ole varma, mutta kuulin kyseisen 60´2d ht Buickin menneen Iisalmen seutuville samalle kaverille, joka pelasti Oulussa aikoinaan palaneen 59´Buickin. Kyseinen 60´valko/ruskea Buick Invicta oli viety huoltoon laatikko ongelmien takia, mutta omistaja oli "kadonnut" ja auto oli yli kymmenen vuotta ilman omistajaa. Itse yritin ostaa autosta sisustan ikkunankehyslistoja, mutta henkilö kenellä auto oli "huollossa" ei voinut myydä osia, ennenkuin saisi auton omille nimilleen. Vuosien saatossa ehjästä autosta tuli aikamoinen varaosa-auto vandaalien särjettyä ikkunoita ja pisteosien kadotessa pikkuhiljaa. Olisi mielenkiintoista tietää, mitä Kyseiselle Buickille kuuluu nykyisin, tekeekö joku siitä auton vai menikö varaosiksi. Auto lähti Oulusta vuonna 2001?
     
  9. Mr.Speed

    Mr.Speed Gearhead

    Ei mitään tietoa, mutta täytyy kysellä :???:
     
  10. timoknihti

    timoknihti 1st gear

    minä ostin sen oulussa seisoneen 60:sen tekniikan omaan 59:siin joka meni myöhemmin myyntiin
     
  11. late

    late Gearhead

    Se punainen avo on kuopiosta.
     
  12. Vilkuna

    Vilkuna Gearhead

    Eipäs ollutkaan musta Invicta Nesteen, kuten luultiin.

    Seuraavassa auton historiaa:

    1. Rekisteröidään 18.5.60 tunnuksin IF-178 Tampereen Pellava- ja Rauta-Teollisuus Oy:n nimiin.
    2. Omistaja 8.6.68 lähtien, tunnuksin IUR-38 Hautalan Kone ja Moottori, Tampere
    3. Ensimmäinen yksityinen omistaja 25.8.69
    4. Saa tunnuksen IHY-71 22.9.71 ja poistuu rekisteristä vuoden 1973 poistumiserässä 31.12. Pirkkalassa

      Mitä tapahtuu tässä välissä?
    5. Rekisteröidään seitsemän vuoden tauon jälkeen 12.8.80 tunnuksin NU-3 ja vaiheet tästä eteenpäin on tiedossa.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Vilkuna 2003-05-25 15:23 ]</font>
     
  13. Anonymous

    Anonymous Guest

    oulussa liikkuu 4d tolppa le sabre-60, ilmeisesti uustuontia (suomi/eu-kilvet, ja jenkkikilpi suomikilven alla)
     
  14. artsi

    artsi 1st gear

    Kyseinen ei-kenenkään-buick on ilmeisesti purettu osiksi. Itse ostin itä-suomesta Buick-harrastajalta osia, jotka ovat peräisin ko. autosta. Myytävänä oli runko ym. osaa mitä vandaalit ei olleet onnistuneet rikkomaan.
     
  15. Anonymous

    Anonymous Guest

    Joo purin kuuskymmppisen osiksi ja jotain on vielä jäljellä. Jos joku tarvitsee.
    Kimmo Vainionpää Nurmes
     
  16. Japi

    Japi 1st gear

    Luuleeko nämä ihmiset että näitä autoja kasvaa puussa? Näin ne tuhotaan toinen toisensa jälkeen. Jos ei näin, niin lauluauto muodossa. VOI PYHÄ SYLVI! Anna mun kaikki kestää...
     
  17. Anonymous

    Anonymous Guest

    Vantaan Hakunilassa lojuu (vielä pari vuotta sitten lojui) tallissa -60 4D sedan Buick. Kokolailla kokonaisen oloinen auto, pl. moottorin puuttuminen. Tämän auton näin ekan kerran ko. tallissa n. -82. Ja kävin paikalla viimeksi kai -01 kesällä, ja buick oli niillä sijoillaan varmaan 10cm. pölykerroksen alla...
     
  18. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Hakunilan Buick on Electra. 4d sedan mikä uutena ollu Singerin auto,(ompelukone firma?) seissyt seiskytluvun alusta jolloin motti oli lauennut.Tehtaalta oli tullu uusi ja se kuulemma puulatikossa josaain. Ruosteeton kori. Pöly lähtee pesemällä! Sähkö ikkunoilla ym ja muutenkin LOADED eli suomiautoks harvinaisia varusteita. EI OLE MYYTÄVÄNÄ! Kuivassa tallissa odottaa (odottanu yli 30v!) omistajan inspistä. 5v sitten näin sen viimeks, mut nyt kuullu kauheita huhuja....
     
  19. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Hakunilan Buickista vielä.. Musta Electra niiku edustusautoilla oli 99% tapana. Etu sohva puuttuu, muuten osat kiinni ja tallessa. Hiiret varmasti syöny sähköt muuten säilyny mielestäni hyvin kuivassa tallissa. Sitä uutta moottoria ei taida löytyä enää.
     
  20. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mitenkä muuten 60-luvun alun Speciaaleja on liikkeellä?
     

Kerro tästä muillekin!