1960 Suomi-Impala/Bel Air/Biscayne

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Petri R., 15.2.2018.

  1. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Onko kenelläkään tietoa (esim. jostain kirjasta), montako otsikon mukaista autoa on tullut Suomeen uutena? Mobilian sivujen tuontitilastot ei yllä noin vanhoihin, muuta kuin pelkän merkin tarkkuudella.
     
  2. Pande_K

    Pande_K Double Gearhead

    En valitettavasti tiedä tuontimääriä, mutta hintatiedot löysin Autokäsikirja 1960:sta joten pistän ne tähän jos jotakin kiinnostavat.

    Chevrolet 1960

    Biscayne 1119 myyntihinta 1 444 000 markkaa, josta autoveroa noin 193 000 markkaa.

    Bel Air 1519 myyntihinta 1 499 000 markkaa, josta autoveroa noin 201 000 markkaa.

    Impala 1719 myyntihinta 1 571 000 markkaa, josta autoveroa noin 211 000 markkaa.
     
  3. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Kävin tänään ihmettelemässä 1960 Impala flat toppia joka on ajettu talliin kesällä 1988 ja leimattu viimeksi 1982. Blue Flame kutonen ja 3-vaihteinen manuaali. Omistaja sanoi sen olleen "Oulun kilvillä" ostettaessa 1973 joten joko suomiauto, merimiesauto tai varhainen muuttoauto. Lähinnä se kiinnostaa, kuinka monta lippakattoa on myyty Suomeen uutena 1960 kun tiedän niitä samasta kunnasta kaksikin jotka on ollu suomessa hyvin pitkään, todennäköisesti uudesta asti.
     
    12345678910 tykkää tästä.
  4. Tero59

    Tero59 3rd gear

    Muistan jostain lukeneeni että 2 kpl coupeja olis tullut uutena mutta lippakatoista ei hajua. Montaa ei varmasti ole. Jos kunto vielä hyvä niin mielenkiintoinen auto kyseessä. Itseänikin kiinnostaisi.
     
  5. GM60

    GM60 Gearhead

    Olishan se hyvä jos sekin Impala näkis joskus vielä maantietä.Ei varmaan nykyisen om.puolesta.Näin auton ensimmäisen kerran vuonna-85 ollessani armeijan leirillä sielläpäin.No se on kyllä vähän siinä ja siinä kannattaako enäään ruveta tekeen täysin tänä päivänä siitä autoa enään(museomielessä).Kun on parempikuntoisiakin tarjolla.Sellainen muisti kuva olis että ois Ruotsinpuolelta aikanaan tuotu.Rannikolta kulkeutunut Oulun seudulle.
     
  6. 12345678910

    12345678910 Gearhead

    Nythän jos koskaan juuri kannattaa ku osia ja tietoa saa yllinkyllin niin Suomesta kuin maailmaltakin. Ei ne Jenkkilän 59 aihioitkaan hyviä oo ja jos ostaa "valmiin" ni saa valmistautua tekemään peltihommaa ku Bondot alkaa poksahtelemaan.
     
  7. gougar8

    gougar8 3rd gear

     
  8. gougar8

    gougar8 3rd gear

    Tallissa Impala 2 d vm 1960 rek MA-901 katsastettu viimeksi .1993 en tiedä onko tuontiauto , olisi tarkoitus saada joskus liikenteeseenkin,muutamia osapuutteita mutta ajokunnossa
     
    12345678910 tykkää tästä.
  9. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Tiedän mitä yksilöä tarkoitat, mutta tämä on eri auto. Se yksilö mihin viittaat, sitä en ole itsekään sitten 90-luvun nähnyt, mutta tiedän missä tallissa se majailee, kenellä ja on kuulemma nykyään enemmän tai vähemmän jo läpikäyty. Peltityöt siihen on teetetty ammattimiehellä joskus vuosituhannen vaihteessa, noin suunnilleen.

    edit: Mutta toki mielenkiintoista on tuokin uusi tieto, että mahdollisesti muuttoauto kyseessä sen toisen yksilön osalta... :)
     
    Muokattu: 5.3.2018
  10. GM60

    GM60 Gearhead

    Se toinen sininen Impala oli noin 10-15 vuotta sitten pitkälle entisöity ja maalattu.Yhdessä sähköalanlehdessä oli juttua siitä.
     
    Petri R. tykkää tästä.
  11. paja1

    paja1 Gearhead

    80-luvun lopulla Haminassa oli turkoosin sininen 4d biscayne rattimanuaalilla ja pontiac v8:lla. Isäukko maalas sen kaverilleen punaiseks ja teki ne pitkät kylkilistat konesaumapellistä :odeek: sen jälkeen kun se näiltäkulmilta lähti niin ei ole vastaan tullu. Sen muistan että keulassa oli vaan kahdet umpiot ja putkimaski. Kilpikään ei ole muistissa
     
  12. junkyard dog

    junkyard dog Gearhead

    Sedälläni on myös tuollainen -60 flatroof ollu tallissa -90 luvun taitteesta asti. Cossu's Kustomin Koskinen muistaakseni toi sen maahan. Hitsasivat ruosteet ja muuttivat kaks oviseksi( joo, se oli sitä aikaa), jonka jälkeen on edennyt vähän hitaammin :)
     
    12345678910 tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!