1963 Impalan Cadillac 500 vaihtuu Chevyyn.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Seevu, 26.6.2020.

  1. Seevu

    Seevu Double Gearhead

  2. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    ATF on sen verran notkeaa, että sen saa tynnyristä laatikkoon lappoamalla. Oon tainnut joskus niin tehdäkin.
     
    Seevu tykkää tästä.
  3. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Siellä on pohja ja öljyt sisässä. Pistin käymään ja ihmettelin uutta ääntä. Kaikki samalla tavalla kuin aiemmin.. paitsi turbiinin suojakoppaan laitoin uuden pultin. Koppa on muovia ja oli kiristynyt väärään asentoon, kun kiinnitysreikä soikhio. Pärinä lakkasi, kun pultin löysäsi ja kiristi uusiksi.

    Nyt on kaikki sujunut niin helpolla, että mahtaako kohta kosahtaa kunnolla..
     
    LPV ja Ftw- tykkäävät tästä.
  4. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Mitäs raati täällä on mieltä, jos vaihtaisin TH400 tilalle TH700n? Ylivaihde kiinnostaisi, kun maantienopeuksissa kierrokset on aika korkealla. Olisi tiedossa yksi 500€ hintaan. Myyjän mukaan pitäisi aika kivuttomasti mennä heittämällä paikalleen. Toki se pitäisi läpikäydä ensin ja varmaan turbiini teettää.
    TH400:n olen saanut säädettyä tosi mukavaksi ja moitteetta se toimii. Mutta 80km/h. vauhdissa 2500rpm..

    -J-
     
  5. Concarne

    Concarne Gearhead

    Osta multa 4L60E niin pääset askartelemaan elektroniikan kanssa jos ei Sniperissä ole ollut tarpeeksi.
     
    Seevu tykkää tästä.
  6. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Ei he**etti! :D:D
     
  7. vwg4

    vwg4 1st gear

    Mites fitech kanssa saa 'tv'-vaijerin TH700:lle. Loota tais olla tarkka siittä
     
  8. Seevulla on Sniper. ei Fitech.

    Sniperiin saa ainakin tämmöisen:

    Transmission Cable Bracket

    Transmission Cable Bracket For TH-700R4 Transmission
     
    Seevu tykkää tästä.
  9. Concarne

    Concarne Gearhead

    Seevu tykkää tästä.
  10. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Selvennös vielä: tiedossa olisi siis TH700 ei TH700R4. Minä edes tiedä mitkä noissa on perustavanlaatuiset erot..

    -J-
     
  11. Concarne

    Concarne Gearhead

    Viisaammat voi kertoa enemmän mutta eikö tuo ole sama asia. Ei vain ole viitsitty kirjoittaa tuota R4:ää TH700:n perään. Jossain vaiheessa sitä on alettu nimittämään myös 4L60:ksi, ilman E:tä kun ei ole sitä elektroniikkaa.

    Silloin kun piti tuohon omaan etsiä osia niin selvisi ainakin, etttä aikojen saatossa on kehitystä tapahtunut. Jossain oli hyvä listakin mitä on vuosien varrella tehty mutta en nyt heti löytänyt. Vaihteiston kyljessä olevista numeroista näkee mikä se on ja mitä vuosimallia. Sen opin, että sellainen missä on oikeassa kyljessä näkyvä kaareva valusauma on "parempi" mutta sitäkään en jaksa muistaa mikä se ero lopulta oli. Vuosimallista -90 eteenpäin oli ne halutuimmat missä on suunnilleen kaikki parannukset. Niin ja onhan niitä 27 ja 30 uraisella turbiiniakselilla ja tuo ensimmäinen on varhainen malli.
     
    Seevu tykkää tästä.
  12. Riku Rotten

    Riku Rotten Gearhead

    Seevu tykkää tästä.
  13. Tuossa ainakin jotain:

    GM’s 700R4 Transmission: Everything You Need to Know About a True Original

    Ja tässä:

    History of the TH700
     
    Muokattu: 27.9.2024
    Seevu tykkää tästä.
  14. Concarne

    Concarne Gearhead

    Sitten jos alkaa tekemään mieli Corvetten servoa niin minulta löytyy yksi uusi. Ei ole alkuperäinen Corvetten vaan tarvike viriosa. Ei kylläkään löydy aivan pikaisella aikataululla kun on arkistoituna talliin jonnekin.
     
    Seevu tykkää tästä.
  15. Isamu

    Isamu Gearhead

    Mulla on monte carlossa 7-satku vaihteistona ja siinä toimii todella hyvin. 90-100 vauhdissa turbiinilukko päällä kierroksia noin 2000, lukkoa varten mulla kojelaudassa erillinen kytkin ja kiihtyvyys pikkulohkollakin ihan hyvä kun perävälitys on ilmeisesti 3.55 tai 3.73 luokkaa.
     
    Seevu tykkää tästä.
  16. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Mnää tulin nyt (vielä) sellaiseen tulokseen, että en lähde vaihtamaan. Tuttu laatikkoropari jutteli, että fiksaaminen 454n perään maksaa n. 1700€ turbiineineen. Siihen päälle vielä omat asennusähellykset.

    Vaihtoehdot kulutuksen vähentämiseksi olisivat: harvempi välitys (hyllyssä, mutta remppaamaton ja ilman lukkoa), imusarjan vaihto(?), kapeammat takanakit.
     
  17. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Kesällä hommasin 64:n ovet, kun tuli edullisesti vastaan ja kuvien perusteella oli ihan hyvät aihiot.

    Hain ne puhalluksesta parisen viikkoa sitten ja aloin tarkemmin tutkimaan. Virheettömät ne ei tietenkään ole, mutta paaaaljon paremmat, kuin nykyiset.

    Kuskin ovessa hyvin maltillisesti kolhuja, ruoste samassa paikassa, kuin alkuperäisessä ovessa, mutta sitä on huomattavasti vähemmän.
    [​IMG]

    Paikallaan olevassa ovessa tämä kohta on tilkitty säilyketölkillä ja pakkelilla.
    [​IMG]

    Muhjua varmaan kertynyt vuosien saatossa peltien väliin ja mädättänyt pintapellin. Kuvassa hiukan puhdisteltu mekaanisesti ja ekat käsittelyt fosforihapolla.
    [​IMG]

    Mankelilla ja kanttikoneella tein korjauspalaa.
    [​IMG]

    Ehjän reunan jätin tarkoituksella leikkaamatta, kun tuo kantin teko ei niin kivaa ole. toivottavasti onnistuu näin.
    [​IMG]

    Painumat on suurinpiirtein oiottu nyppäämällä ja vasaroimalla.

    Oikean puolen ovessa on pari riviä jenkkien pakkelitartuntareikiä ja laaja painauma pokkauksen kohdalla. Tälle en ole vielä tehnyt enempää. Molemmista ovista tietysti tilkittävä 64:n ylälistan reiät. Josta tulikin mieleeni, että listoja voisi kysellä oikojalta. Onhan ne parisen vuotta siellä olleet..
    [​IMG]

    -J-
     
    Vuppe, LPV, JouniK ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  18. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Kuskin oven sisäpuoli vaatii onneksi vaan yhden paikan sekin. Tein yhdestä palasta, mutta taisi mennä liian ohueksi muokatessa. Teen uuden.
    [​IMG]

    -J-
     
  19. Voiko tästä ennustaa, että kuuskolmonen saa maalia enemmänkin niskaan?
     

Kerro tästä muillekin!