1963 Imperial "Kerttu"

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja VintageSpeed, 15.2.2015.

  1. nuc-64

    nuc-64 3rd gear

    Komeet on penkit, tarttis itekkin viedä nuo auton mukana mulle tulleet materiaalit verhoilijalle, kun vaan joskus olis sitä rahaa :D Omassa autossa oon luullut pumpun kiinnitysraudan olevan originaali, mutta ei taida olla, kun on samanlainen kuin tuo uusi asentamasi rauta. Omassa on vaan ongelmia edelleen tehostimen pumpun kanssa vuotaa tuossa kuvassasi näkyvän taemman letkun kummastakin päästä öljyä, vaikka vaihdoin letkun, klemmarit ym.
     
  2. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Noilla penkeillä viihtyy "Kerttu" kummasti. Koeajolle...;)
     
  3. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    [​IMG]

    Päivitystä tähänkin loppumattomaan saagaan.

    Kertulle ei ole kesän aikan juurikaan tapahtunut. Maileja on kertynyt luotettavasti noin pari tuhatta ja kyyti on ollut mukavaa. Kyllä tämmöinen rungollinen vääntösauvajousitettu Mopar on aivan omassa luokassaan vakaa kulkija.

    Tässä lähiaikoina on tosin alkanut ilmetä ylimääräisiä mysteerisiä värinöitä ja ohjauksen poukkoilua.
    Kangasalle ajaettaessa viikko sitten tuntui että vehjas ei millään pysy omalla kaistallaan. Silloin tosin tuuli kovasti, mutta jokatapauksessa meno oli poukkoilevaa ja värinä tuntui koko korissa.

    Sunnuntaina katselin hieman alustaa ja päätin kiskaista kallistuksenvakaajan irti sillä toinen sen kiinnikkeitä on ollut vääntyneenä jo pidempään. Tämän päivän koeajolla oli huomattava ero. Auto ei enää poukkoillut laidasta laitaan. Vakaaja on siis joko niin pahasti vaurioitunut tai otettu väärästä autosta ja se aiheutti ns. bump steeriä.
    Olisiko jollain C-body miehellä mittoja C-korin etuvakaajasta jotta voisin verrata näiden yhteensopivuutta.

    Firmfeeliltä saisi tuuriilla siis tilattua uuden vakaajan joka kiinnitetään itse tukivarsiin nykyisten reaktiotankojen sijaan.

    Mysteeristä värinää vakaajan irroitus ei poistanut, mutta epäilen nykyisten alle asennettujen renkaiden olevan jotakin B-luokan "outlet" laatua sillä lähes kaikissa tuntuu olevan kudosvaurion merkkejä kyljissä. Toinen vaihtoehto on epätasapainossa oleva kardaani, jonka tosin jo remontoin viime kesänä...

    Lisäksi hiljattaen on moottorin takaosaan ilmestynyt jäähdytinnestevuoto. Epäilin sen ensin tulevan pakosarjojen pinnapulteista sillä asensin apparin puolelle tiivisteen samalla poistaen pakosarjasta sen typerän ja jumiutuneet saunanmittariläppäsysteemin. Pulttien kiristys ei auttanut vuotoon. Oliko näissä RB koneissa lohkon takaosassa vesiproppua josta vuoto voisi tulla?
     
  4. nuc-64

    nuc-64 3rd gear

    Vastausta en osaa kertoa, mutta mikä tuo "saunanmittariläppä" oikein on. En ole moottoreista täysoppinut ja olen ihmetellyt tota lärpäkettä omassani monta kertaa. Sen osaan ajettavuudesta sanoa, että jotain on vialla, kun itse taas ihmettelin tuon 64:n kanssa viikko sitten myterissä, että on yllättävänkin vakaa ajolleen tuon ikäiseksi autoksi. Moni tuoreempi auto tuntuu mielestäni paljon huonommalta suuntavakavuuden suhteen.
     
  5. Herje

    Herje Double Gearhead

    Mitä mittoja tarviit vakaajasta?
    Voisin huomenna -65 c kopasta käydä mittaamassa.
     
  6. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Heat riser, eli nostaa lämmöt nopeammin kun tukkii toisen pakoputken, niin pakokaasut menee imusarjan läpi.
     
  7. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Kokonaisleveys, pitkän sivun ja niiden lyhyempien sivujen pituus. \_/ .
    Imperial on mitoiltaan C-koppaa isompi joten se leveys saattaa jäädä pieneksi.

    Otan tänään kardaanin uudestaan irti, vaihdan sinne uudelleen vulkanoidun tukilaakerin kumin ja rasvaan uudelleen ristinivelet . Katsotaan auttaako värinään.
     
  8. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Ja selvennyksenä vielä näitä mittoja kaipaan:

    [​IMG]

    Hyvin saman näköinen tuo orggis on, jopa kiinnikkeet on samat.
     
  9. Herje

    Herje Double Gearhead

    Tuo lyhyt sivu 27 cm
    Etu osa 82-84cm
    Kiinnikkeiten väli noin 113cm.
    itellä on syvä ö-pohja ja etupalkki vaikeuttamassa mittaamista.
    Mutta tuosta saa jotain suuntia.:)
     
  10. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Oukkidoukki, kiitos tästä tiedosta. Ei ole sama vakaaja. Imperialin vakaaja on 120cm leveä ja siinä on kapeampi tuo etuosa (noin 75cm). Täytyy hankkia uudet puslat sekä takoa suoraksi ne kiinniketangot. En ymmärrä miten sellainenkin on pystynyt vääntymään mutkalle.

    Laitoin kardaaniin uuden tukikumin ja tsekkasin ristinivelet. Huomenna täytyy ajella duuniin niin selviää häipyikö värinä.
     
  11. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Onks tää se auto mikä oli siel vesivehmaalla lappu ikkunassa 17 kiloeuroa.
     
  12. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    En oo käyny Vesivehmaalla ja jos olisinkin niin kiloeurot taitais olla lähempänä 3-4 kun puhutaan tän ikäluokan mopareista.
     
  13. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Jaa. Oli ainakin mun silmään samankorinen ja samanvärinen ja sisustakin näytti just tehdyltä. Mahtuuhan noita tietysti tähän maahan.
     
  14. Jymy70

    Jymy70 Gearhead

    Kyllä on mageet värit! Itselle pitäisi tehdä sama homma ja annatko hieman suuntamerkkejä, mistä hommasit tuon uuden muuntajan?
     
  15. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Tsau. Mä menin tän kaavion kanssa Hämeenlinnan Elektro-Linnaan. Lykkäsi mulle käteen nykyisen palikan ja hyvin on toiminut. Harmi etten ottanut kuvaa siitä varaosanumerosta.
    Voin jossain vaiheessa irroittaa kuskin kick paneelin ja ottaa kuvan siitä. Piilotin sen paneelin taakse sillä toi mötti pitää hiljaista ulinaa ja vaimensin sen piilottamalla koko laitteen.
     
  16. Jymy70

    Jymy70 Gearhead

    ^jeps, kiitokset tiedosta, eiköhän se tuolta löydy noilla tiedoilla.
     
  17. Jymy70

    Jymy70 Gearhead

    Noi turvavyöt näyttää hyviltä... mikä pituus sulle tuli... onko 75" eteen ja 60" taakse?
     
  18. Jymy70, Jos haluat niin autossasi olleet "alkuperäiset" Klippanin vyöt löytyy meiltä, tarvitsevat vain perusteellisen pesun. Jotain löysit varmaan takapenkin takaa? ;)
     
  19. Jymy70

    Jymy70 Gearhead

    ^loistavaa, täytyy tulla hakemaan... laitan sulle yv:n! Enpä ole ehtinyt vielä takapenkin taakse kurkkimaan, mutta hyvä jos sieltä löytyy jotain kivaa :). Täytyy tehdä noi pesut turvavöille ja katsoa miltä näyttää. Sisusta menee kohta kokonaan uusiksi orggismateriaaleilla, joten jos ne kovin roisissa kunnossa on, niin sitten voi tulla ajankohtaiseksi noi reprot.
     
  20. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Joo edessä 75 ja takana 60. Edessä jää silti aika lyhyeksi varsinkin se lyhyt pätkä jota ei voi säätää. Itseäni ei haittaa, mutta jos on mahakkaita kuskeja niin turha haaveilla että mahtuisi noihin. Parempi pituus eteen voisi olla jokusen tuuman pidempi.
     

Kerro tästä muillekin!