1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla sivuston käyttöä hyväksyt evästekäyttömme. Lue lisää.

1963 Imperial "Kerttu"

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja VintageSpeed, 15.2.2015.

  1. VintageSpeed

    VintageSpeed 2nd gear

    Lämmityslaitteen kenno tuli viimein pajalta uudelleenkennotuksesta. Työnjälki on hyvää ja hintaa kertyi 215€. Kenno on nyt noin tuuman paksumpi joten saattaa lämmittää entistä paremmin, eipä sillä vanhallakaan kennolla tosin kylmä ollut. Työn suoritti Jäähdytinkorjaamo Vuorinen Hämeenlinnassa.

    [​IMG]

    Lämppärin koppaa jouduin hieman kuiduttamaan sillä ilmeisesti siihen on isketty kertaalleen jollakin työkalulla reikä. Onneksi koko koppa on lasikuitua. Samalla vedin päälle uuden maalin.

    [​IMG]
    [​IMG]

    Tiivisteaineeksi valitsin sitten butyylimassan kuten täällä neuvottiin ja kun tutkin tarkemmin orggis tiivistemateriaalia niin mahdollisesti se myös on ollut samaa tavaraa, mutta kuivettunut kopruksi 50 vuoden aikana.

    [​IMG]

    Hieman kummallisesti tuo kenno oli kopassa alunperin vain kahdella ruuvilla kiinni joten laitoin kunnolla massaa ja pari peltiruuvia lisäpidikkeeksi.

    [​IMG]

    Ja nätti tuli.

    [​IMG]

    Nyt tekee mieli osallistua Keuruun talviajoihin. :p
     
  2. VintageSpeed

    VintageSpeed 2nd gear

    Jaahast. Pikku päivitystä tähänkin prokkikseen näin kevään kunniaksi. Paljoa ei ole tapahtunut kun muut projektit painaa päälle, mutta jotain sentään.

    Ovipahvit verhoilutin Pulkkisella Hämeenlinnassa. Laitettiin vähän pulleempaa fylliä niin näyttää ja tuntuu paremmalta. Aivan orggistyyppiset ei tulleet kysymykseen enää vanhoilla pahveille jotka jäi tuonne alle kuitenkin suunnitelmista huolimatta.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Tuli myös päiviteltyä keulan kaikki puslat ja nivelet uusiksi sekä KYBin iskarit. Tiedoksi muillekin niin KYBiltä sopii näihin vanhempiin Imperialeihin KG 4507 malli kun iskarin alapään läpi menevää vahviketta hieman leikkaa kapeammaksi laikalla.

    [​IMG]

    Samalla päivittyi myös jarrupääsylinteri kaksipiiriseen turvallisuuden takia.

    [​IMG]

    Sitten vielä pyöränkulmien suuntaus ja kesäksi ajoon.
     
    tinareki, hevimies, 12345678910 ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  3. VintageSpeed

    VintageSpeed 2nd gear

    Täälle ei paljoo tapahtu muuta kuin ajoa. Kulmat on suunnattu ja uudet valkosivuiset kinkkirenkaat alla. Upeesti kulkee. Kallistuksenvakaajan puslat jotka tilasin Andy Bernbaumilta oli aivan roksaa ja ne kumit suli suorastaan sinne alustaan. Noh täytyy sovitella C-bodyn puslat ja linkit jossain vaiheessa keulille.

    Tuli heitettyä yksi hääkeikkakkin. Kuvat on kyllä upeita ammattikuvaajalla. #Saku Metsärinne.
    Viimenen on ihan itse otettu. Tulipa sattumalta upea kuva kännykkäkameralla.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    12345678910, tinareki, Camino'79 ja 8 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  4. VintageSpeed

    VintageSpeed 2nd gear

    Lähti Kertusta tuulilasin listat lentoon kun rekka pyyhälsi 10-tietä kovaa vastaan. Eipä tunnu löytyvän tuota yhtä kilkettä enää mistään joten piti hieroa alumiinista korvike siksi aikaa että aito rosteripalikka löytyy.

    Saa tarjota jos jollakulla löytyy vaikka koko sarja noita listoja.

    [​IMG]
     
  5. VintageSpeed

    VintageSpeed 2nd gear

    Two years later.... Pieni teaser tulevasta.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    DD6, LPV, Visa ja 6 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  6. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Gearhead

    Näyttää erittäin kiinnostavalta :odrazz:
     
    Camino'79 ja Gary Grand tykkäävät tästä.
  7. Gary Grand

    Gary Grand Gearhead

    X2 :cool::p
     
    Camino'79 tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!