1963 Imperial "Kerttu"

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja VintageSpeed, 15.2.2015.

  1. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Tässä on TPS, jäähdytysneste, kierrosluku ja MAP. Tää mun malli ei sovi ahdoille. Se isompi malli on ahtamiseen soveltuva.

    Noita läppärunkoja voi käännellä erikseen. Kyllähän se laihalle menee jos aukaisee jotain läppää ilman että TPS liikkuu. Tässä mun ongelmassa liikkuu tosin se TPS ennen kuin tuo toisen rungon läpät joissa ei ole TPS anturia.
     
  2. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Voisinpa tänne vielä päivitellä kokemukset yhden kesän ajalta tästä Fitech ruiskusta samalla kun odotan saunan lämpeämistä,

    Kesän ajot sujui tosi hyvin ja ongelmitta. Yhden ainoan kerran tuli ongelmia ja se oli linncruisingin letkan jälkeen. Jonottelussa syntyi mekaaniselle pumpulle ilmalukko ja fuel command center tyhjeni jolloin laitos ei lähtenyt enää käymään. Tämän ongelman ratkaisuksi riitti mekaanisen pumpun ilmaus paikallisen Lidlin parkkipaikalla.

    Aiemmin mainittua tip in pätkäisyä en ole saanut ohjelmoitua pois. Rakensin uudet vivustot, säädin läpät, mutta edelleenkin moottorijarrutuksen jälkeen kaasun painallus aiheuttaa noin sekunnin mittaisen laihan nykäisyn. Fitechin asiakaspalvelu ei osannut auttaa kuinka transition fuel säätöjä muutetaan. Ainoa ohje mitä he antavat on dumpata lisää accel fuelia, mutta sen tekeminen tukehduttaa koneen yläkierroksilla eikä auta tip in nykäisyyn.

    Käynnistyvyys vaati todella paljon säätöä. Kuumana lähtee nätistä avainta näyttämällä käyntiin, samoin täysin kylmänä, mutta keskialueen säädöt on todella hankala asettaa ja kaikki on vain arvaa ja erehdy menetelmällä toteutettu, Jos auto seisoo tunnin parkissa sen käyntiin saaminen vaatii noin 2-3 minuuttia.

    Positiivista on se että kone todella hengittää ja kulkee hyvin. Ohitin jonkun geeämmäläisen tiheästi välitetyn matelevan muskelin kaverin tallin kohdalla ja kaveri soitti perään. "Jumalauta oli paskat housussa kun Moparin isolohko rupes ottaan happea". :rotfl:

    Samoin kulutus on tippunut inhimillisiin lukemiin. Nyt paras laskettu lukema on noin 13 litrua satasella vs kaasutinaikanen 18-19 litrua. Ajelin tällä aika paljon kesän arkiajoja, eikä tullut kukkaroon lovea.

    Ehkä loppupäätelmänä voi todeta sen ettei tänä nyt ole lähellekkään bolt on juttu, mutta toisaalta ei ole universaali kaasutinkaan. Fitechin asiakaspalvelusta aina vastattiin kysymyksiin vaikka ei ne mistään mitään siellä tienneet. Laatu on ihan ok. Pari juttua vähän ihmetytti muunmuassa väärää lukemaa antanut lämpötila-anturi ja läppien palautusjousten huonous. (Tiukat, mutta ei palauta kunnolla).

    Sanoisin että järkevin ratkaisu olisi ollut ottaa tuo halvin 800-900€ purkki. Siihen hintaan tämä olis maksanut jo itsensä takaisin kesän ajeluissa. Nyt sain tuhlattua vähän yli 3000€ käytännössä samaan lopputulokseen. Tehoa tarvitsevat voi suoraan katsella Hollikkaa tai Edeliä.

    Seuraavaksi odottelen josko Edelitä tulisi 2x4 monipisteruisku. Tai sitten siirryn remmiahtimeen ja kaasuttimiin. Harrastus elää nääs.
     
    tooke, FuryIII '71, isalmela ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!