1964 Lincoln Continental

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja MiguT, 20.10.2014.

  1. MiguT

    MiguT 1st gear

    Hyviä ideoita. Tämä on ensimmäinen auto kaasutinmoottorilla, niin täytyy tutkia. Kaasutin on ihan uusi Edelbrockin 4106, mutta eihän sitä koskaan tiedä vaikka olisi uutuuttaan ollut hämminkiä. Puretaan ja tutkitaan. Kiitos!
     
  2. pagi

    pagi Gearhead

    Mulla oli joskus uudessa edelissä yks ylimääräinen torx ruuvi jääny amerikan joella koho pesään ja aiheutti tulvinnan ensi startilla.
     
  3. ls1978

    ls1978 Gearhead

    Olipas hieno projektitopic, stetson nousee täältäkin! Upeaa työtä ja viitseliäisyyttä. Toivottavasti vastoinkäymiset tästä vähenee
     
  4. aip911

    aip911 1st gear

    Hieno ja varmaan melko työläs projekti ollut. Minulla -61 ja ohjaustehostimen pumppu ujeltaa. Laitoin jo kerran uuden pumpun stefoineen ja tiivisteineen. Tilasin USA:sta korjatun pumpun. Tein ilmeisesti väärin, kun kiristin pultit ilman momenttia. Nyt näyttää siltä, että tehostimen öljyä menee moottoriöljytilaan..:(
     
  5. JoRkKiS

    JoRkKiS Gearhead

    Itsellekkin on kerran käynyt niin, että lykkäs tehostimen öljyt moottoriöljyn joukkoon...
    Mallilla haettu ja mitattu stefa olikin aavistuksen väärä..
    Ja lincoln landin pirulaiset tykkäävät sotata sen valmistenumeron stefasta :mad:
    Konerempan jälkeen vanhoilla stefoilla eka kerta omassa historiassa kun kyseinen pumppu ei vuoda... Vähän ääntelee toki.
    Ja jos stefa pettänyt niin hirttää aika hätäseen kampuran päähän..
    Pitäis itsekkin saada aikaseks et käyttäis ison veden takana "korjauksessa" pumppu kun itsellä onnellinen tilanne kun niitä on kaksi :)
    Kerran olen hölmönä pistänyt vesipumpun tehtaan momenteilla ja vuosi kuin seula. Et en usko, että siitä on kiinni ? o_O

    Ja jos vuotaa säiliöstä yli niin kannattaa katsoa sieltä säiliön sisältä se suodin et on ehjä eikä tukossa... Kyllä on ollut joskus uusi vääränlainen suodinkin siellä... ei päästänyt läpi vaan hienosti ruuttas öljyt pihalle...
     
    isalmela tykkää tästä.
  6. jariha

    jariha Double Gearhead

    Miten on mahdollista mennä mottiin ohjaustehostimesta öljyt.... pitäs olla siis pelkkää motti kuraa kaiken ja joo en noista foordeista niin paljo tiiä eli mutuiluhan tää??
     
  7. JoRkKiS

    JoRkKiS Gearhead

    Siten kun pumpun stefa erottaa moottorin öljytilan ja pumpun öljytilan toisistaan. Kun se antaa peräksi niin pumpun puolella on huomattavasti isompi paine niin lykkää tehostajan öljyt sinne moottoriöljyn joukkoon.
    En tie onko millään muulla valmistajalla ollut autoissa näitä kampuran päähän tulevia pumppuja.
     

Kerro tästä muillekin!