1965 Dodge Dart 2d sedan

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Finnish Dart & Valiant Association ry', aloittaja Forwardlook, 11.3.2011.

  1. Forwardlook

    Forwardlook Gearhead

    Onko Suomessa koskaan ollut yhtaan 65 Dart 2d sedania? 66 mallisiahan on ollut paljonkin mutten koskaan muista nahneeni 65 mallista?
     
  2. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Olen joskus nähnyt Tampereen swapin parkkipaikalla siistin metallinhohtosinisen Dart 2d Sedanin jossa oli ainakin -65 keulapellit mutta se kyllä voi tietysti olla -66 vanhemmalla keulalla. Jotenkin on jäänyt mieleen että siinä olisi ollut myös 270-mallin listat?

    Sivukommenttina sanottakoon että veljeni kävi joskus aika monta vuotta sitten katsomassa muistaakseni Hankasalmella -66 Dart 270 2d Sedania, enpä ole ikinä itse moista nähnyt. Se oli projektina ja kuulemma omistajat olivat kovia aloittamaan mutta valmista ei yleensä meinannut tulla.
     
  3. a-bodyman

    a-bodyman 1st gear

    Kyllä se sininen on aito 65 ja 270mallia.missä lie nykyään?
     
  4. Forwardlook

    Forwardlook Gearhead

    Onko tekniikasta tietoa? Ei kai sentaan nelivaihteinen? Olisikohan rekisterikilpi jaanyt jollain muistiin...?
     
  5. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Mielenkiintoista. Maahantuojan auto tuo ei ollut. 1966 tuli 2D tolppia mitä valiantteina oli tullut jo paljon parina vuotena. Ne oli perus 170 malleja.
    Siitä taas menen ekan autooni mikä oli 65 Dart 270 4d slantilla ja four-on-the-floor Hurstin kepillä. Ei montaa tehty. Muistaakseni alle 20kpl. Ja Ruskeasuon romiksella oli identtinen. Kilpifriikkinä muistan kilven IH-280
     
  6. Forwardlook

    Forwardlook Gearhead

    Ei sinulla albumien katkoissa sattuisi kuvaa Dartista olemaan? Oma eka auto 1965 Dodge Dart 170 4d 170 3-sp...tuo 4-sp on todella erikoinen auto.
     
  7. iikka-

    iikka- 3rd gear

    Mun auto on orkkis -66 2d tolppa, kasilla ja 4 spd manuaali. Lukkoperä myöskin löytynyt. Ja mikäli nyt en aivan väärin oo käsittäny niin se on tuo 270 malli kun sellainen merkintä vilahtaa LTJ tyyppikoodissa. Auton tänhetkinen tila on kuitenkin vähän erinäkönen.
     
  8. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Mulla oli joskus hallussani -65 2D HT Dart 273sella ja 4- vaiht manuaalilla. Tosin silloin purin sen osiin, kun tommosista Darteista sai paremmin rahaa osina myytyinä. Möin sen rullaavana Espooseen, muistaakseni Matinkylään. Mutta -65 se oli. Siitä olen varma 8)

    Nykyään vähän jo hävettää tommonen purkutoiminta :oops:
     
  9. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Kävin juuri katsomassa valokuviani mutten valitettavasti löytänyt, nimittäin kyllä se oli niin kummallinen auto että kuvasin. Kun en ole varma vuodestakaan, sekin auttaisi etsintää - tai sitten kuva on Suomessa, semmoinenkin mahdollisuus on. Veljelläni muuten oli aikoinaan tasan samanvärisen metallinhohtosininen -65 Dart 170 4d Sedan V8+3-speed, ei niitäkään ole kauhean montaa tehty. Siksipä tuo jäikin mieleen, kun oli ensimmäinen näkemäni -65 2d Sedan sekä ensimmäinen näkemäni -65 270 - ja vielä samassa autossa.
     
  10. Forwardlook

    Forwardlook Gearhead

    Loytyypa mielenkiintoisia peleja, ikavaa ettei tuo -66 270 2d sedan V8/4-sp ole enaa alkuperaiskuosissa, valmistusmaara kaiketi lasketaan kymmenissa? Ja eipa tana paivana ole montaa 4-sp GT:takaan jaljella kun se oli joskus "vain Dart"....

    Toivottavasti tietoa tuosta 65 2d sedanista viela loytyisi....
     
  11. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Täytyy myöntää, että vähän korvia kuumottaa ja hävettää tuolloinen toiminta :oops:
     
  12. Forwardlook

    Forwardlook Gearhead

    Kaikilla meilla on opittavaa....
     
  13. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Niinpä. Noina aikoina vaan tommosista GT Darteista, varsinkin kun ne oli projekteja ei saanut mitään. Se meni kyllä pitkäaikaiselle Mopar harrastajalle, jonka se piti duunata kuntoon. Tiedä sitten mihin toi häneltä on joutunut. . Silloinen ostaja kun on Niuvanniemessä potilaana tapettuaan molemmat lapsensa. Kaikkien perkeleen tyyppien kanssa sitä tulee kaupaa tehtyäkkin :mad:
     
  14. Forwardlook

    Forwardlook Gearhead

    Omaa kokemusta aiheesta on. Pelastin joskus 64 Signetin ja kerailin siihen pikkuhiljaa jotakuinkin kaikki puuttuvat osat "mahdotonta" konepellin listaa myoten. Omia projekteja oli liiankin kanssa mutta en halunnut sita myyda jottei sita raiskattaisi, auto oli kovin alkuperainen vaikka osia oli kadonnut matkan varrelle. Myin sen sitten "kaverille" koska han halusi entisoida sen pojalleen. Annoin sen menna alle pelkastaan niiden osien hinnan mita olisin itse tarvinnut omiin projekteihin mutta paaasia oli etta auto saisi hyvan kodin. No, "kaveri" kauppasi auton kohta eteenpain...en tieda mita sille tapahtui.

    Omistin myos totaalisesti puretun 66 Dart GT:n jonka myin eteenpain paljon alle osien hinnan...toivottavasti se entisoitiin...

    Mita tuohon surkeaan rikokseen tulee niin ihmisista ei koskaan tieda...
     
  15. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Siis mun 65 270 oli 4D. Kuvia siitä ei ole. Ruskeasuon romiksessa täysin identtinen valkoinen. Molemmista löyty reikää katosta ja kojelaudasta. Kyttäautoja tai takseja uutena olleet? 4speed Hurstilla ja sohvalla. Pengerkadulla faijan firmaa vastapäätä divarin omistajalla oli sininen 66 270 4D V8 4speed, tehostajat ja bucketit. Oli tosi hieno. 66 oli silloin vasta 9 vuotta vanha, kun mun ja romiksessa oleva jo 10 vuotiaita aikas loppuun ajettuja. Joskus täällä oli juttua tuosta 65 270 4d slantti+4speed ja joku kirjoitti että niitä tehtiin vain 13kpl? Ainakin 2 oli Suomessa.
    Tuota 65 2d 270 Darttia en ikinä ole nähnyt.
     
  16. Forwardlook

    Forwardlook Gearhead

    Kiitos muisteloista...onpa erikoisia peleja. Bucketit 4 ovisessa? Lieko maaantuojan asentamat...oliko keskikonsoli myos? Naista pitaisi nahda kuvia! Olisipa hienoa kun joku saisi aikaan historiikin Suomi-MoPareista samaan tyyliin kun Mobilistin Pelle Ceder-artikkeli.
     
  17. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Hei, Kuopion vanhemman polven harrastajat kertoivat josku purkaneensa mädän -66 Dart 270 4d Sedanin, siinä oli ollut kasi ja bucketit. En valitettavasti muista lootaa.
     
  18. Forwardlook

    Forwardlook Gearhead

    :(

    Entas tama mainos, maaantuojan asentama lattiashifteri 3-vaihteiseen manuaaliin? Onko kukaan nahnyt moista? Minkahan valmistajan tuo oli?

    http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img56837.jpg
     
  19. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    70 luvulla GT Dart ei ollut "vain" Dart. V8 ja HT. Se oli kova juttu. Ei niitä liikaa vilissyt. Mustangeja oli paljon enemmän. Ja joku iso full size HT oli tietty aina ainoa Suomessa. Maksoivat sen mukaan ja avot vielä enemmän. Ei mulla ekaa autoa ostaessa ollut kymmeniä tuhansia tai jopa yli sataa tonnia mitä jostain avoista pyydettiin.
    Divarin 66 oli varmasti org bucketeilla. Bucketteja oon nähny 67-68 4D Signeteissä mitkä oli suurin osa euroopassa kasattu. Rattiautomaatteja eikä keppiä lattialla. Mun Darttia ei ollut koskaan muutoskatsastettu. Sohva ja tehtaan lattiakeppi ja se oli rek kuudelle joista kaksi kuljettajan vieressä. Laitettiin yhteen Valluun 3 vaihteiseen keppi lattialle niin sohvasta huolimatta leimassa putosi paikkaluku kuudesta viiteen.
     
  20. Forwardlook

    Forwardlook Gearhead

    Totta, olen kyllin vanha muistamaan nuo ajat. Niissa oli paljon hyvaakin, autoja osattiin arvostaa mutta uustuonnin myota kaikki meni vahan paalaelleen. Yhtakkia Suomi-autot eivat olleet mitaan, varsinkaan pienempikoriset. Onneksi arvostus on palaamassa...

    Muistan Ruotsissa nahneeni tuollaisen uudemman neliovisen Signetin tai Dartin bucketeilla mutta en koskaan 63-66 mallista.
     

Kerro tästä muillekin!