1965 Rambler American suurin vertailumoottori?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja bbford, 21.10.2013.

  1. bbford

    bbford Gearhead

    Eli kuinka ison ja tehokkaan koneen saa tommoseen leimattua?
     
  2. renttu81

    renttu81 Gearhead

  3. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    290 skidi veeåtta tuli vissiin vasta -66 malliin jotenka se 232 taitaa olla se vertailukikkara.
     
  4. bbford

    bbford Gearhead

    Eli ei onnistu se että ne uudemmat mallit luettaisiin samaan mallisarjaan? Eikö noita oo niin joskus katottu että jos vanhemmassa mallissa on ollut esim. isolohko niin sais uudempaankin semmoisen leimattua?
     
  5. renttu81

    renttu81 Gearhead

    Joskus on kyllä katsottu. Veikkaan, ettei enää nykyisin.. :(
     
  6. Keränen

    Keränen Gearhead

    -69 Rambler SC:n 390cid pitäisi käydä vertailumoottoriksi. Sama autohan tuo on. Suomessa on ainakin muutama letukan 350cid koneella rekisteröity rämpylä.
     
  7. nova 76

    nova 76 2nd gear

    Voihan letukan 350stä sanoa konttorilla 4.2 litraseksi, jos vaan omatunto antaa periks inssille se on ihan se ja sama.
     
  8. bbford

    bbford Gearhead

    No tuo 390 mulla mielessä oli, , kysyä konttorilta tarkemmin.
     
  9. nova 76

    nova 76 2nd gear

    Joo tarkotin et pikkulohkot on sen kokosia kun nitte sanoo olevan, miksei myös isolohkot.
     
  10. juhapih

    juhapih Double Gearhead

    AMC kerholta saatte pyydettässä paperia tuosta 390 cid / 315 hp koneesta...

    Jos eivät muuten usko... Uuden ja vanhan Americanin ero on vain maskissa ja takalampuissa. Jarrut pitää päivittää isommiksi konemuutoksessa. SC/Rambleria sai kylläkin pikkurummuilla...
     
  11. bbford

    bbford Gearhead

    Eli ihan tänäkin päivänä sais leimattua americanin tollasella konekoolla?
     
  12. sportcoupe

    sportcoupe 3rd gear

    aika äkkiä tulee raimossa vastaan teho/painosuhde, mut joku saastemallin isolohko vois onnistua.
     
  13. bbford

    bbford Gearhead

    Katoin että american painais vain 1140kg? Voiko se olla noin kevyt? Eihän konees voi olla sit kuin 162kw eli n.220hv No toki fordin 429 saastemalli menis aikalailla tohon. ;)

    Ja tarkoitin siis että oon tollasta 390 koneista americania kattonut että olis hyvä vertailumalli,mahdollisimman iso ja tehokas kone niin olis enemmän optioita mitä tollaseen vois tunkea.
     
  14. talonmiehen vapaapäivä

    talonmiehen vapaapäivä Double Gearhead

    pienellä kuuklauksella sc rambler painaa 1430kg. Toi 1140 on varmaan joku kutoskoneinen pikkulaatikolla ja pikku perällä/jarruilla.
    Tosin ht-versio on kyllä vähän painavampi kuin tolppamallit
     
  15. faikku66

    faikku66 Double Gearhead

    -67 American STW painaapi 1310 kg kutvosella,manuaalilla ja pikkuperällä.Tossa äsken otteesta kahtelin.
     
  16. C-barge

    C-barge Gearhead

    Noi Shipping weightit mitä yleisimmin teidoissa esiintyy on "kuivana", eli rahtipaino. Otteessa taas paino on tankki täynnä ja pakollisin katsastusvarustein kuljettajan kanssa.
     
  17. Ebody and irony

    Ebody and irony Gearhead

    [​IMG]

    ja onhan suomen ainoassa ? ht 1965 mallisessa ollut 455 :wink:
     
  18. juhapih

    juhapih Double Gearhead

Kerro tästä muillekin!