* 1966-67 CORONET 4 DOOR

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Mopar B-Bodyt', aloittaja superB, 31.1.2009.

  1. MJF

    MJF Double Gearhead

    Aika moni 66-67 Coronet (ja Belvedere) koki saman kohtalon. Uudelleensynnyttiin Chargerina ja Challengereina. Uudemmatkin, mutta näitä 66-67 malleja tuotiin yli kymmenkertainen määrä uudempiin verrattuna.
     
  2. litres

    litres Gearhead

    Tuota, näin tehtiin siinä korinvaihto kiimassa...o_O
     
  3. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    Tämä ns korinvaihto on ilmeisesti aloitettu jo sata vuotta sitten ja viety sitten karvaaseen loppuun koska 1994 olisi saanut -69 kilpiin ilman mitään Only in Finland pelleilyjä.
     
  4. MJF

    MJF Double Gearhead

    Mikähän lie homman nimi ollut kun on viety siitäkin kilvet pois jo vuonna 1998.

    https://astia.narc.fi/uusiastia/viewer/?fileId=5567118801&aineistoId=2897481214
     
  5. En tiedä , mutta sitä olen itsekin ihmetellyt. Charger rekisteröitiin 22.08.1994 ( NCK-16) tekniikalla, muutosprosentti 47 ,rekisterinumerolla NXT-17 . Nekin kilvet tosiaan palautettiin 26.11.1998. Sen jälkeen tuota sarjanumeroa tai vin numero ei ole suomeen rekisteröity, koska tilasin koko auton historian suomessa ja tuolla päivällä viimeinen rekisteri merkintä.
     
  6. -71 MoPar

    -71 MoPar Gearhead

    Löytyykö keneltäkään kuvaa kys. Chargerista ?
     
  7. Kähmy 545

    Kähmy 545 Gearhead

    Se on mulla.
     
    esmi ja MJF tykkäävät tästä.
  8. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead


    Oletko alkuperäinen korinvaihtaja ?
     
  9. Kähmy 545

    Kähmy 545 Gearhead

    Olen, autot tuli mulle 1990.
    Chargeri on mulla tallessa, jos mahoton tuuri käy,
    niin menossa leimalle 2025.
     
  10. Kähmy 545

    Kähmy 545 Gearhead

    Tuota minä olen syyllinen NCK-16 Coronetin katoamiseen.
    Mulla on valokuvia Coronetista.
    Ja tarinan kerron jos kiinostaa.
     
    dart -66, Kalu, esmi ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  11. KohtalainenPaja

    KohtalainenPaja 3rd gear

    No tarinat kiinnostaa aina:)
     
    dart -66 ja esmi tykkäävät tästä.
  12. MJF

    MJF Double Gearhead

    Kuten kuvatkin :)
     
    dart -66 ja esmi tykkäävät tästä.
  13. Kähmy 545

    Kähmy 545 Gearhead

    Ongelma yksi, kuvista 99% on paperikuvia ( en omista skanneria ). Ongelma kaksi en osaa lisätä kuvia tänne.
     
  14. -71 MoPar

    -71 MoPar Gearhead

    Laita se paperikuva pöydälle hyvään valoon ja ota kännykällä siitä kuva, minkä lähetät jollekin kuka osaa laittaa näkyviin .
     
  15. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    Käytän ylläolevasta menetelmästä nimitystä ameebamenetelmä. Mutta jos väripaperikuva on tasokas ja hyvä kamera puhelimessa ja valaistus kohdallaan ja vähän keskittyy tekemiseensä niin hyvä tulee.Oheistan tähän kuvan millaista tulee kun ei oikein mikään nappaa. Charger NP-71 on siis kuvassa.

    [​IMG]
     
    juhi71, kerkko, SARKERI-71 ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  16. Kähmy 545

    Kähmy 545 Gearhead

    Koitin tänään soittaa MJF:lle, huomenna uudestaan.
     
    MJF tykkää tästä.
  17. Hei taas, mahtava juttu, että NCK-16 kohtalo selvisi. Laitoin sen "jahtaamisen" alulle lähes tasan 5 vuotta sitten. Odotan KÄHMY 545:n tarinaa Coronetista ja kuvia , jotka toivottavasti saat näkyviin.
    Kaivoin esiin omat valokuva albumit noin 35 vuoden takaa ja löysin useita kuvia NCK-16: sta. Eräs vuoden 1987 Forssan Pick-Nick:stä. Löytyi myös kuva kaverin 1967 Coronetista 2 D HT:sta ,Suomi auto. Olen käyttänyt BRAKE DRUM:in ameebamenetelmää, toimii hyvin, tuo nimi vaan on uusi ,mutta kuvaa hyvin menetelmää.
    Ajoin Coronetilla kesät -87 ja - 88. Ainut vika oli oikea etupyörän laakeri. JenkkiSoinilta Pirkkalasta haettiin hyllystä uusi. Kilometrejä tuli paljon. Kirjoitin ylioppilaaksi 1987 Viialan lukiosta ja olin kesän töissä Koff:lla Porin olut tehtaalla. Ajoin lähes joka viikonloppu Viialaan ja sitten siellä Coronet liikkui Viiala-Toijala-Valkeakoski akselilla. Juhannusreissut tehtiin Coronetilla Yyteriin ja Hankoon.
    Myin Coronetin heinäkuussa 1988 Pirkkalaan ja mun jäljet loppuvat siihen. Elämä 1967 Coronettien kanssa ei kuitenkaan loppunut siihen. ..
     
    MJF ja eeko tykkäävät tästä.
  18. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    Tuo yläpuolella oleva Charger 500 1971 NP-71 on ollut väitetysti NyrkkiPosti nimisen lehden päätoimittajan auto. Siis väitetysti, totuushan voi olla jotain ihan muuta
     
  19. cdv70

    cdv70 Double Gearhead


    Ei ole myöskään minun vahvinta osaamista nämä tietsikka hommat, mutta....... Koitan laittaa linkin missä yritän kertoa miten kuvan saa tänne aijaa.com kuvapalvelun kautta. Kuvahan pitää ensin tallentaa aijaa.com palveluun
     

Kerro tästä muillekin!