1966 Fairlane GT:t

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GT66, 1.3.2005.

  1. GT66

    GT66 Gearhead

    Haluaisin tietoja/kokemuksia/huhuja kahteen omistamaani -66 GT Ford Fairlaneen liittyen. Coupe on ollut mulla vuodesta 1984, jolloin hankin sen BreVir-autosta sinisenä ja NCR-93 rekisteritunnuksella varustettuna. BreViriin se oli tullut Salosta, jossa se on ollut Pasi Ruotsalaisen(?) omistuksessa ja punainen. Tätä ennen se on ollut Ahvenanmaalla rekisteröitynä. Auto on Suomi-auto ja ollut alunperin tummanvihreä 390+manualilla+9-tuumaisella lukkoperällä varustettuna.
    Convertiblen (rekkari BJ-197) olen omistanut syksystä 2003 lähtien. Ostin auton hämeenlinnasta Timo Bäckiltä, joka oli ostanut auton loviisalaiselta John Antasilta. Ennen Loviisan keikkaa Avo on viettänyt pitkän ajan Kouvolassa, jossa sillä lienee ollut useampiakin omistajia. Auton entisöi ja punaiseksi maalasi 90-luvun alussa kouvolalainen Jukka Kankainen, joka lienee omistanut auton aina 80-luvun aivan alusta asti. Uutena tämä 390+manuaalilla+9-tuumaisella lukkoperällä varustettu Suomi-auto on myyty Helsingissä. Kaikki tiedot/kommentit ao. autoista kiinnostaa.
     
  2. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Tosta avosta on täällä ollut ennekin puhetta. 70 alusta mulla ekat havainnot vihreestä avosta millä yks sanoisinko persoona ajoi stetson päässä hesassa. Sen lempihommaa tais olla kruisata ravintoloiden edustoilla sulkemisaikaan. Se ei siis ollut piirakkarallia kun sille ois kyllä naispuoleisia kyytiläisiä tullut, mutta hänen lempihommaansa oli huutaa kohteliaisuuksia nuorille neitsyeille ja sudittaa tiehensä just ku ois neitoo noussu kyytiin.. Malmin suunnalla se tais asua. Metallivihree missä joku kultainen ornamennttikoristeraita. Perä vähän pydessä ja susikisavanteet alla. Ostotarjouksiin sillä oli kanssa aina "kohteliaat" vastaukset valmiina jos joku erehty kysymään oisko myynnissä? Ei ollut montaa avo jenkkiä siihen aikaan hesassa.
    Tuleva presidenttimme Fiskis eli Suomihotrottingin kävelevä lyseo (ei mun keksimä ilmaus) varmaan tietää tosta enemmän ja voisi jotain "asiallista" siitä kirjoittaa, pliis?
     
  3. GT66

    GT66 Gearhead

    1966 Fairlane GT

    Kyllä me puhutaan samasta autosta. Ollut tosiaan ennen entisöintiään vihreä valkoisilla koristeteipeillä + kromivanteilla. Sen jälkeen tietääkseni vielä Candy-punainen yhdessä välissä ennen kuin nykyinen alkuperäistä lähellä oleva punainen ruiskattiin pintaan.
     
  4. 0800-Pontiac

    0800-Pontiac 3rd gear

    Maunulassa oli seiskytluvun lopussa ja kaheskytluvun alussa räikeen metallihohtovihreä avo gt Fairlane, erään farkkukauppiaan "omistuksessa" ja samaa vessaa käytettiin sen yhen tötterötukkabändin kuvissa ja kansissa. 8)
     
  5. GT66

    GT66 Gearhead

    Fairlane GT 1966

    Tuopa mielenkiintoista. Olisipa kiva saada/nähdä ko. levy ja etenkin sen kansi, kun Avo on ollut siinä mukana.
     
  6. Sreet Hemi

    Sreet Hemi 1st gear

  7. Futurage

    Futurage Gearhead

    Yks punainen avo majaili täällä Tampereella kuutisen vuotta sitten vähän aikaa.Asuin silloin vähän aikaa Veisussa, Sidoste sukan vieressä ja auto oli jonkin aikaa samassa pihapiirissä parkissa.Punainen 66 avo, en muista mikä oli varustetaso.
     
  8. GT66

    GT66 Gearhead

    Tämä mun Avo se ei todennäköisesti ole, sillä tämä auto on ollut viitsen vuotta sitten Loviisan suunnalla. Olen nähnyt Ford Freak-kerhon kerholehden kannessa minulle mystisen -66 Avon, joka saattaisi olla tämä kyseinen "tampereen avo", koska se on ainoa Avo, jonka oman Avoni lisäksi olen nähnyt Suomessa. Tämä toinen Avo oli kuvan perusteella Fairlane 500 tai Fairlane 500 XL -versio.
     
  9. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Muistelen nähneeni noin -98 Helsingissä sinisen (??) -66-67 avo-Fairlanen, seisoi rautatieaseman tienoilla parkissa. Mutta en kyllä muista laisinkaan rekisterinumeroa tms.
     

Kerro tästä muillekin!