1967 mustang avo

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja timopajala, 14.12.2023.

  1. timopajala

    timopajala Gearhead

    No niin elikkä uutta projektia pukkaa.

    Hitsauksilla aloitellaan sekä tietysti hiekkapuhalluksella jne

     
    Visa, ak72, Ace66 ja 5 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  2. timopajala

    timopajala Gearhead

    Mätä hommia

     
    Vuppe, eeko, Ace66 ja 7 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  3. timopajala

    timopajala Gearhead

    Motti ja laatikko pois
     
    Isamu, Vuppe, esmi ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  4. timopajala

    timopajala Gearhead

    Mussen hitsailua. Oli onneks melkein kokonaan massalla kii noi kaukalot niin sai ne ehjänä irti

     
    Isamu, Visa, Vuppe ja 1 muu tykkäävät tästä.
  5. timopajala

    timopajala Gearhead

    Lattioiden hitsailu etenee mut vielä on puuhaa paljon..

     
    Fuselage, Vuppe ja esmi tykkäävät tästä.
  6. Cocco Bill

    Cocco Bill Gearhead

    Pitkästä aikaa jotain realistista,ei ahdeta tai ängetä hetikohta suurinta konetta minkä tuonne vaan saa sopimaan ja viritettynä eikä laatikoksi kisaprepattua pomminkestävää samantasoisen perän kera vaan kyseessä ehkä enempikin tavistasoa edustavaa touhua mutta mikäs se on tämän historia Wisconsinissa onko antaa mitään infoa?
    Iso on rojekti kun katselee videoita..kovinkin ja laskeskelee mitähän moinen kohtuu ehjä mahtaa maksaa verrattuna tämän tason lähtökohtaan mutta askaretta tässä varmaan haetaankin tuleviksi talviksi ja osiahan tuohon toki löytyy kaikkea mahdollista jopa suomesta,eiköhän noita tuon ikäisiä kovakattoisia täältäkin löydy jo elinluovutuksiin .Senverta paljon kantaa jo alunperin ja siihen tuonnit päälle varmaan satoja niitäkin joten löytynee mistä ottaa ettei tarvi ameriikasta tilata välttämäti kaikkea tullien ja lähetyskulujen tuplaamin hinnoin.
    Mielenkiintoista seurata miten tämmöistä tehdään vaihe kerrallaan kuin kärpäsenä katossa ja sujuuhan se kun pelit ja vehkeet sekä taitoa.

    Siinä oiva projekti...ostohinta kenties selittää yksilön karheuden ja autohan on nätti kun mikä sekä näppärän pieni saada sisätiloihinkin meikäläisiin perustalleihin.
    Tämä viimeinen kohta on monille jopa valintaperuste.
    Mukavaa että joku aloittaa vielä tämmöisiä vintage työmaita,peukkua.
    Nuo Gt kapselit...hmmm...onko numeroiden perusteella peräti geetee?
     
    Muokattu: 21.12.2023
    MustangGT! tykkää tästä.
  7. timopajala

    timopajala Gearhead

    Täytyy numerot tarkistella tuon gt osalta ja samalla katsoa onko tuo myllykään numbers matching vai jotain ihan muuta. Joo onhan tuo sinällään karu lähtökohta mutta ei edes niin paha mitä mun oma ht oli aikoinaan.

    Sinällään nää on mukavia rakentaa et kaiken saa uutena nykyään eli ei jää osista kiinni ja tosiaan suomesta taitaa saada jo aivan kaiken näihin. On tuo ollut kohtuu kallis ostaa projektinakin johtuen siitä että tuo on avo.

    Hinnasta sen paremmin en kommentoi, muuta kuin sen että jenkkilän päässä näistä aletaan myös pyytään aika isoja summia nykyään kun ne taitaa loppua sieltäkin kohta kun ne ostellaan sieltä ulkomaille :D
     
  8. Cocco Bill

    Cocco Bill Gearhead

    Tosiaan,vaikka yhtäkkiä luulisi ettei vanhat kuuskytluvun mustangit amerikasta lopu niin 67 avoja reilu 40 tuhatta noin 350tuhanteen tavalliseen ja fastbackit erikseen vielä niin onhan ne huomattavasti harvinaisempia luiskaperien kera kuin tavalliset hooteet.
    Toki mitä katellut niin avojakin löytyy aika kohtuuhintaankin ajokuntoisia mutta se turhaa haaveilua,niinhän tuo on kuin peiliin kattoisi kun aikoinaan kyttäsi kuukausitolkulla ellei vuosikin vaihtunut sitä just oikeaa joka olisi halpa ,hyvä ja ties mitä niin kunhan päätyi ostamaan sitten jonkun ei mennyt pitkäänkään kun olisi tullut vielä parempi,hyvä ettei halvempikin myyntiin ja tietysti mielenkiintoisempi muutenkin joko varuste tai tekniikkapuoleltaan mutta näin jälkikäteen oli hyvä kun osti edes jonkun eikä vaan aukonut leukojaan ostamatta ikään mitään..näitähän piisasi ja piisannee yhäkin.
     
    Muokattu: 23.12.2023
    timopajala ja Visa tykkäävät tästä.
  9. timopajala

    timopajala Gearhead

    Joo itse oon katsellut fast back projektia mutta ovat niin hävyttömän kalliita etten oo sellaista vielä mistään järki hintaan löytänyt..ja vm mielellään 67-68 mistä lähtis tekemään..eleanor clooni olis tulossa jos sellaisen jostain järki hintaan löytäisi vaan..No se on näitä haaveita mitkä ei välttämättä toteudu ikinä mut ehkä ajan kans sit joskus
     
  10. timopajala

    timopajala Gearhead

    Nyt olis moottori purettuna ja pestynä ja lähti koneistamolle. Se olikin vakio 289 ja sellaisena pysyy..Täysin orkkis kuntoinen kun oli fomoco laakerit vielä sisällä. Paskanen oli kuin mikä kun oli vedet ollu sisällä mut purin proput pois ja heitettiin se ultraääni pesuriin painepesun jälkeen nii tuli melko puhdasta jälkee.

    Koneistamo vaihtaa nokka laakerit ja mittaa kampuran ja nokan jne ja sen jälkeen maalia niskaan ja romut kasaan jne.

    Yllättävän hyväkuntoinen motti oli kyllä eli ei siis mitään naarmuja pytyissä eikä männissä ja laakeritkin näytti hyviltä :)

    Hitsaukset jatkuu vielä eli kaukalot olis jo hitsattu mut reikiä on vielä jokunen tikkaamatta mut tosiaan Maski hajos ja uus tuli hetki sitten nii katsotaan jos ens viikolla sais loput hitsattua
     
    Seevu, Kustom STW, Visa ja 6 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  11. jänis2

    jänis2 3rd gear

    Miltä ilmanottokaukalo tuulilasin edessä näyttää? Onko reikiä?
     
  12. timopajala

    timopajala Gearhead

    Näyttää olevan ehjä mutta tarkistan sen vielä
     
    Seevu tykkää tästä.
  13. Cocco Bill

    Cocco Bill Gearhead

    289 on hyvä kone siinä kuin 302.kin ,perusmyllyjä joissa tokko lie suurta eroa eikä perstuntumalla sitäkään vakioisina ja mustangin koppaan minusta oivan kokoinen paketti kaikinpuolin kun taas kutonen aneeminen sekä se..hmm.. ääniongelma ja isolohko janoinen sekä kovasti painavampikin keulaa myöden.
    Saahan noista pikkulohkoistakin hevosia ulos moneen makuun ken lisäpotkua haluaa kymmenistä hepoista sataankin helposti ellei ihan rakettikyytiä tarvi ja jos arvostaa nättiä tyhjäkäyntiä sekä luotettavuutta niin varmasti avomusseen kelvollinen masiina olipa 2/4bbl.
    Täällä luonnollisesti ehdotetaan turboa,stroukkia tai vähintään 390:stä(viritettynä) mutta se taas sun päätettävissä,lie tuossa rahaa ja aikaa menee muutenkin ..ja varmasti molempia jo mennytkin.

    Mielenkiinnolla seuraan joo..silloin nuorena oli viittä vaille kaupat 68 aika perusversion Cougarista 289llä,tuore haalistuneen vihreä uustuonti ja mikäpä upeampi kuin Cougarin keula ja peräpuoli mutta jotenkin se vaan luisti ohi ja ihan ok koeajonkin jälkeen en enää palannut sille jobbarille eli oisko auton sijaan vika loppupeleissä ollutkin tympeässä myyjässä koska tarjontaa nimittäin oli hurjasti mistä valita ja kun mitään mielimerkkiä tai mallia ei ollut niin ehkä lämppärin vuotokin ikkunat huurruttaen,auringon polttama maali,keskikonsoliton yksilö ja pisteenä iille myyjän asenne vaan vei muualle.Vaikea muistaa...varmaan 35v aikaa:( ... takavalot/vilkut ja luukkulamppumaski kokonaisuuksina niissä vaan on erityisen upeat vaikka autohan lähes 1-1 musseen.
     
    Muokattu: 26.1.2024
    timopajala tykkää tästä.
  14. hantta

    hantta Double Gearhead

    Noissa ei vissiin ruostesuojaus ollut paras mahdollinen; siskoni muutti ukkonsa kanssa Kanadaan 70 luvun alkupuolella ja ostivat ensimmäiseksi autokseen juuri tuollaisen 67 avon 289 koneella, oli jo silloin kattavasti ruosteessa, joten meni pian vaihtoon, mutta äijä kehui tuon Fordin koneen, heillä oli kuitenkin seuraavien vuosien aikana kosolti ameriikanrautaa pihalla. Työn puolesta hänellä oli käytössä vuotta uudempi fastback 390 cid manuaalimustangi, joka oli tosihankala käytettävä sateisilla kaduilla.
     
    timopajala tykkää tästä.
  15. timopajala

    timopajala Gearhead

    Joo pysytään tässä vakio motissa tämän auton kanssa. Saa sitten seuraava omistaja alkaa virittelemään jos siltä tuntuu :)

    Tää 289 on ihan hyvä peruskone kyllä ja mut tuntien jos sinne jotain oltais vaihdettu nii olis menny sit jo joku coyote motti suorilta :D
     
    kuula tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!