1967 Plymouth VIP 4d HT 392 Poly stroker

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Shit-O-matic, 10.1.2013.

  1. herrakani

    herrakani 1st gear

    Re: 1967 Plymouth VIP 4d HT 326 Poly

    Mä väittäisin et helpoin säätää olis kiintee synkattu.
     
  2. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Re: 1967 Plymouth VIP 4d HT 326 Poly

    Toi on R Ä L E E!!!

    Kyllä kelpaa kruisata.
     
  3. C-barge

    C-barge Gearhead

    Re: 1967 Plymouth VIP 4d HT 326 Poly

    Nois on yhteinen plenumi, ni ei oo synkalla niin välii. Perinteiseti noissa on progressiivinen vivusto, eli takakaasarin ensiöt toimittaa pienellä läppäavauksella kaasunvaihtoa, ja sit ku tallatan syvemmälle tulee muut mukaan. Se lienee käytössä miellyttävin vaihtoehto, eli ei oo liian äkkinäinen pienellä kaasunpainalluksella.
     
  4. MH

    MH 3rd gear

    Re: 1967 Plymouth VIP 4d HT 326 Poly

    Korotuspalat joutuu sitten laittamaan kaasarien alle, jos et halua imusarjaa kairata. Progressiivinen vivusto on varmaan polttoainetaloudellisesti järkevää, sit kun painaa lapun lattiaan se on ihan sama minkälainen vivusto on?
     
  5. Shit-O-matic

    Shit-O-matic 1st gear

    Re: 1967 Plymouth VIP 4d HT 326 Poly

    Juu ne korokepalat mulla onkin jo. Täytyy varmaan hankkia edelin oma proge vivusto. Jenkkilän päässä neuvottiin, että eteen 500cfm kaasari ja taakse 600cfm niin hyvä tulee.
    Täytyy kattella sitten tarkemmin kun nuo koneenpalikat tulee. Sain niin hyvän tarjouksen 4" tuuman kampurasta että stroukkerin rakentamiseksihan tää kummiskin meni... Onneksi en lyöny tilausta vielä lukkoon.
     
  6. Shit-O-matic

    Shit-O-matic 1st gear

    [​IMG]

    Noniin. Eli nytten varmistui koneen rakentelusuuntaus ja strokkeri siitä sitten tulee ihan kunnolla.

    Moparshopista tilattu eaglen 4 iskunen kampura saapui juuri tallille. Californiasta 0,4 ylikoon takomännät tilaukseen ja 392 strokeria rakentamaan.

    Samalla setupilla saatu irti lukemat 412HP@5600rpm ja 438ft.lbs.torque@3700rpm dynossa ja mulle riittää kyllä vähempikin.
     
  7. Herje

    Herje Double Gearhead

    Nam nam :D
     
  8. Shit-O-matic

    Shit-O-matic 1st gear

    [​IMG]

    Pikkasen edistytty projektissa. Nyt on ajeltu jo kuukauden päivät ja hyvin pelittää. 8) Bensatankki tuli vaihdettua kun vanha alkoi saumasta vuotamaan. Samalla laitoin 6-lehtiset HD jouset alle. Kulkee meinaan ihan eri tavalla nyt. Stroker projekti edistyy. Nokka-akseli lähti hiontaan toissaviikolla ja männät on nyt tilattu. Pitäisi osien tulla kesän aikana niin pääsee irrotteleen mosaa ennen syksyä.
     
  9. RNC

    RNC 1st gear

    Tämä topikki on pornoa ryppyreunan ystäville.
     
  10. C-barge

    C-barge Gearhead

    Tos sitte venakopat, joku orkkistyylinen kahen nelirekäsen ilmanputsari ja ku räväyttää pellin auki ni on aika moni hoomoilasena, et mikä helvetti toi on?

    [​IMG]
     
  11. Shit-O-matic

    Shit-O-matic 1st gear

    Juu kaikki aikanaan sitte. Ite en noista rivotetuista koskaan oo välittäny, mutta aattelin että orggiskopat vois puhaltaa ja vaikka nikkelöidä.
     
  12. Shit-O-matic

    Shit-O-matic 1st gear

    Hiljaa hyvä tulee. 2.02, 1.60 kokoset kustomi venttiilit on valmiit. Alakerran palikat on jo kasassa ja matkaavat pian suomeen. Seuraavaksi lähtee kannet ja peltisarjat tulemaan.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Ja tuosta vielä kuva pienestä perheautokokoontumisesta. 8)

    [​IMG]
     
  13. Shit-O-matic

    Shit-O-matic 1st gear

    Ja männät suoraan paketista. Kohta rupee oleen kaikki osat keräilty.


    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  14. Shit-O-matic

    Shit-O-matic 1st gear

    Tuosta ryppyreunaa. Nyt ne tarvis enää saada suomeen ja maksaa verot :mad:

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  15. Shit-O-matic

    Shit-O-matic 1st gear

    Ajokausi päättyi renkaan puhkeamiseen. Joku älypää oli rikkonut kaljapullon bensikselle ja siitä vattuuntuneena laitoin VIPin seisontaan ja nostin koneen pois keulilta.

    [​IMG]


    [​IMG]

    [​IMG]

    Sitten päästiinkin purkamaan jo konetta. Harmi ettei voi viedä lohko koneistukseen ennen kun laakerit ja muut kilkkeet saapuu.. :(

    Teinpä myös jäätävän löydyn. Yhdestä kiertokangesta puuttui puolet laakerista!!! :eek: Ja ei, en tiputtanut sitä minnekkään purkuvaiheessa vaan se todellakin puuttui. :eek: :eek: :eek: Ei ihme jos öljyä kului litra per 100km.

    [​IMG]


    [​IMG]

    Ja ensimmäinen koesovitus. Ahdasta on, mutta vapaasti se siellä pyörii, tuo Eaglen kampuran laatu on vain aivan järkyttävää. Materiaalivahvuuskaan ei parissa kohdassa vakuuta. Ehkä joudun vielä tilaamaa Scatin tai Mopar Performancen takokampuran. :odroll:
     
  16. JuTi-racing

    JuTi-racing Gearhead

    Kait tuo on jo kolissut melko miehekkäästi jos toinen laakerin puolikas puuttuu :eek:

    Ja ei kait siellä ole ollut yhtään edes öljynpainettakaan, jos tollasesta ravosta pääsöö karkuun? Ettei vain olisi kampuran kaulassa kiinni se laakerin puolikas ja et oo vaan hokannut :lol:
     
  17. C-barge

    C-barge Gearhead

    Joo, ei olis paljoo veivis koneistusjälkii näkyvissä jos ei olis ollu lakruu.Aksila mahtunee kyl pörii, mut tais olla niin et ku laittaa veivit kii, ni sit ei mahukaan. Kyl ne tuol Eaglellakin osaa niitä kampuroita kiinapuristamosta ottaa, et ei ne juuri sen kummosempia ole muutkaan.
     
  18. Shit-O-matic

    Shit-O-matic 1st gear

    Uskomattomalta se minustakin tuntuu että siellä ei laakeria olisi ollut, mutta mistään mä en sitä löytänyt... Ei ollut kampurassa, ei öljyastiassa eikä tallin lattiallakaan. Jäänee ikuiseksi mysteeriksi.

    Jokatapauksessa nyt osat ovat kontissa ja tulossa kohti suomea. Heitän kyllä veslintua tuolla valuakselilla. Ei vaan kehtaa laittaa sitä kun kaikkeen muuhun on panostettu melkein kympillä.

    Ja koska kaikkia kiinostaa luvut niin tässäpä ryppyreuna strokerin OSIIN kuluneet dollarit pähkinänkuoressa. Ei siksi että kerskailisin, vaan siksi että hinta vaan kiinostaa ja suomessa tuntuu olevan vähän hys hys juttu puhua kustannuksista.

    800$ NOS 318 poly dual quad imusarja.
    78$ Dual quad kaasuttimien korotuslevyt.
    169$ ARP Studit, pultit ym.
    289$ Eagle I-beam takoveivit
    89$ Lujitettu öljypumpun ja virranjakajan akseli
    109$ Felpro koko moottorin tiivistesatsi
    89$ Runkolaakerit 4 tuuman akselille. Tri-metal.
    119$ Kiertokangen laakerit 4 tuuman akselille. Tri metal.
    49$ Nokka-akselin laakerit
    89$ Mekaaninen öljypumppu High Output malli.
    49$ Lohkon pronssitulppasetti
    14$ Pronssinen jakajan akselin laakeri
    750$ AutoTech takomännät. Mittatilaustuote. 0.40 ylikoko 9.5 puristukselle.
    412$ Eagle 4 tuuman stroker valukampiakseli
    109$ Chrome moly männänrenkaat
    255$ Mittatilaus hydraulinen nokka-akseli
    179$ Hydraulinostajat
    69$ Hydraulityöntötangot
    69$ Öljypohjan loiskelevy
    2750$ Polyhead sylinterikannet koneistustöineen.
    1274$ TTI pakosarjat, keraamisesti pinnoitetut. (Tilattu saksasta)

    Eli yhteensä 7810 taalaa noin 6000€

    Suosittelisin lähtemään tälle tielle mikäli oikeasti olette kiinostuneet pitämään auton johon tämä tulee ja suhtaudutte intohimoisesti moparin moottoreihin. Ei näillä kuuhun päästä vieläkään, mutta paljon hauskempaa keräillä osia kuin ostaa yksi paketti suoraan varaosaputkasta.
     
  19. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Nostan hattua! Ei taida joka toisellakaan nurkalla tulla stroukki "Pölyä" vastaan... Hieno juttu ja onnea matkaan.
     
  20. Shit-O-matic

    Shit-O-matic 1st gear

    Olis orggis marine ryppiksen skuupit tarjolla. Olisko noi härskit...? Harmi kun ehdin tilaamaan jo ne ovaalin muotoiset replicat Kreikasta.

    [​IMG]
     

Kerro tästä muillekin!