1969 Dodge Dart Custom

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Bowtie, 2.9.2016.

  1. Valapatto

    Valapatto 2nd gear

    Huomenna sit Keravan parkingiin?

    Eihän auto enää paljoo voi olla kesken ku sä et tee ees pihahommia :D
     
    Muokattu: 8.9.2016
  2. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Niin... Mihinköhän mun aikani kuluu?

    Viime viikolla kun Darttia käyttelin, alkoi käymään todella huonosti eikä lopuksi käynyt tyhjää enää lainkaan... Kurkkasin konehuoneeseen ja totesin että Carter lienee tulvinut ihan tosissaan:

    [​IMG]

    SWT:ltä korjaussarja ja BBD levälleen, ei näemmä ihan turhaan, kohokammiossa aika reilusti kaikenlaista ylimääräistä että ei ihmekään jos neulaventtiili on jäänyt auki:

    [​IMG]

    Läppäakselissa on tietysti vähän väljää, mutta itseasiassa vähemmän kuin oletin! Sain kaasuttimen kasaan ja lähti käymäänkin ihan siististi, mutta eiköhän kiihotuspumppu ainakin vielä vaadi säätöä, samoin neulat? Säädin ohjeen mukaan, mutta sittenhän toiminta selviää kun pääsee ajamaan ja kokeilemaan!
     
  3. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Kuka olisi uskonut että suomiautoa joutuu hitsaamaan... Apukuskin jalkatilassa oli pari pientä reikä, mutta olipa mennyt pelti ympäriltä sen verran ohueksi että jouduin tekemään vähän isomman paikan. Tumpeloin jotenkin ja leikkasin liian ison palan lattiaa pois, joten nyt joutuu tekemään vielä suikaleen tuohon sivulle :(

    [​IMG]

    Kuskin jalkatilan hinkkasin niin puhtaaksi kuin suinkin, vähemmän nätin korjauksen lisäksi ei löytynyt reikiä joten epoksia päälle:

    [​IMG]

    On jo melko syöpynyt, joten jos oikein hyvän haluaisi niin tuokin olisi pitänyt vaihtaa mutta nyt tyydyin maalaamaan, muuten tämäkään härveli ei ole ikinä ajossa...
     
  4. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Et sä leikannu liian isoa palaa lattiasta, teit vaan liian pienen paikkapalan. :p;)
     
  5. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Tein palan ensin ja sitten kävi joku mittavirhe... Oikeasti pala jäi vajaan sentin vajaaksi, mutta ajattelin että semmosta suikaletta ei hitsaa siististi millään niin leikkasin paikkapalasta vähän enemmän pois niin tehdään nyt vähän isompi korjauspalan korjauspala :rolleyes:
     
  6. Naxu

    Naxu Double Gearhead

    Nostalginen peli, ainakin mulle. Mulla oli `69 Dart Custom 90-luvulla. Myin sen vuosituhannen vaihteen jälkeen eteenpäin, muistaakseni meni silloin Turkuun. Hitosti harmittanut jälkikäteen myynti. Oli alunperin samanlainen, vastaavalla verhoilulla/sisustuksella + musta. Oli mun ensimmäinen oma auto. Se oli uutena Lapin läänin virka-autona kittilässä. Komia peli tuo on, ehdottomasti säilyttämisen arvoinen.
     
  7. Valapatto

    Valapatto 2nd gear

    Mitenkäs tämä edistyy?
     
  8. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Hissukseen, työt haittaa harrastuksia... Apparin lattia on hitsattu ja maalattu, laitoin epoksin ja päälle vielä 2-k akryylin, jos kestäis paremmin kun sprayt tms. Viikolla kävin vähän puuhailemassa sähköjä ja poistin kaikki epäasialliset surriliitokset, samalla tuli kytkettyä rokkikoneet. Hattuhyllyssä on ihan tehtaan jäljiltä paikat 6x9:eille niin sellaiset sinne laitoin, ajatuksena hommata vielä semmonen litteä aktiivisubi etupenkin alle.

    Huomenna olis tallipäivä, jos sais matot paikoilleen ja etupenkistä pari katkennutta studia jotenkin korjattua, penkin kiskoissa siis molemmilla puolilla kaks pulttia jotka menee lattian läpi ja alapuolella on mutterit... Vyötkin on vielä laittamatta ja muuta pientä.
     
  9. freetime-cruiser

    freetime-cruiser Double Gearhead

    Kattelin tuota Topicin ensimmäisen viestin toista kuvaa, ja näytti tilanne jotenkin tutulta eli vettä kuskin jalkatilassa. Mikä näitä vanhoja Mopareita oikein vaivaa, kaikki jotka itse olen omistanut (viitisen kappaletta a-bodyja ja pari muuta) vuoti aina sadevedet jalkatilaan :D

    Hieno peli ja tätä projektia on mukava seurata! Toki on aina mukava kattella isolohkojen ja virivirikoneiden projektointiakin mutta kyllähän Slantti on number one! :)
     
  10. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Joo, tuntuu vuotavan vettä kuskin jalkatilaan, epäilisin että tuulilasinpyyhkijän akselista?

    Pientä olen ehtinyt Dartille tekemään, huonosti vain muistaa ottaa kuvia... Sisustan kasasin pestyillä matoilla, mutta on ne niin kypsät että luultavasti tilaan talven aikana uudet. Etupenkin kiskon sain korjattua ihan asianmukaisesti, joten se ongelma on hoidossa ja penkki pysyy paikallaan Slantin tarjoaman valtavan kiihtyvyydenkin vaikutuksessa.

    Kaveri kävi jenkeissä Classic Industriesilla ja toi pikkuhiluja matkalaukussa, mm. takavalojen tiivisteet... Takavalojen tiiveydessä lienee ollut sanomista koska linssien ja kehysten saumat on mälvätty jollain mustalla tiivisteliimalla, mikä on sinänsä turhaa koska linssit on yksiosaiset eikä kehyksen välistä pääse vesi valon sisään... Toinen takavalo on liasta päätellen ollut joskus puolillaan kuravettä, pesin puretut valot Pinelinellä ja hinkkasin heijastinpinnat Pata-Patalla, saman tempun tein etuparkeille. Kirkastuivat kummasti!

    [​IMG]
    [​IMG]

    Vaikka auto on kaikkea muuta kuin vimpan päälle, luo kirkkaat valot mielestäni kuitenkin huolitellumman ilmeen, puhumattakaan turvallisuudesta. 5 watin lamppu on sen verran tehoton että likakerros valon sisällä himmentää tehokkaasti. Takavalojen linssit on kyllä sen verran halkeilleet ja tiivisteliimassa että taidan tilailla talven aikana nekin uudet... Takapuskurin tausta, takaluukun tiivisteura sekä takavalojen taustat on kaikki ruostehilseessä, joten ensi kesänä taitaa olla edessä perän purku, hiekkapuhallus ja maalaus.

    Olen touhunnut Darttia kimppatallissa tallikavereiden suosiollisella avustuksella, ts. olen pitänyt kahta autoa sisällä vaikka mulla ei ole kuin yksi paikka... Nyt kun muut autot alkaa tulemaan talvisäilöön, joudun siirtämään Dartin muualle. Toive oli ehtiä ajamaan tänä syksynä, mutta kelit näyttää siltä että jää haaveeksi, joten Dart siirtyy tässä lähipäivinä toiseen paikkaan odottelemaan kevättä.
     
  11. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Ainakin earlyissä se vesi tulee jalkatiloissa olevista raitisilmakanavista, kun tuppaavat olemaan ekan 50v. jälkeen vähän happamia... Omassa projekti-topikissa kyselin miten tuon saisi korjattua, eikä oo ihan parin tunnin operaatio ilmeisesti. Kojelautaa pois jne...
     
  12. vernando de hoto

    vernando de hoto Gearhead

    Jos nyt oikein muistan demetialtani, kun sitä on aikaa kun tein homman 65 B-cudaan "helpoin tapa on ottaa ilmanvaihto totterö pois jalkatilasta ja sitten leikata konehuoneenpuolelta kotelo nätisti auki hitsausta ja siivousta varten". Lokasuoja piti myös poistaa.
     
  13. Rottelo1984

    Rottelo1984 2nd gear

    Ois kans omassa darrassa hitsihommia, niin mitenkä saumat laitetaan? Puskuun vai aavistuksen limittäin
     
  14. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Mä olen laittanut puskuun, pl. ne paikat missä alkuperäinen pistehitsisauma tietty... Tosin en olekaan mikään hitsari :D
     
  15. Rottelo1984

    Rottelo1984 2nd gear

    Ok. Niin minäkin ajattelin puskua, ei jää liankeräys paikkaa limityksen väliin ja pistehitsit tulppa hitsauksella
     
  16. Naxu

    Naxu Double Gearhead

    Huomenna pitäis käydä hakemassa oma vanha `69 Dart takaisin kotiin. 2002 sen myin pois ja nyt se palaa takaisin.
     
    12345678910, FuryIII '71, Herje ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  17. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Kerro lisää, miten löysit ja miten sait suostuteltua myymään?
     
  18. Naxu

    Naxu Double Gearhead

    Löytyi sattumalta nettiautosta. Kävin katsomassa ja totesin että mun vanha on. Tänään kävin hakemassa takaisin kotiin...
     
    LPV tykkää tästä.
  19. Naxu

    Naxu Double Gearhead

  20. Naxu

    Naxu Double Gearhead

    Siinä tuo on, tänään kotipihalle saapuneena. [​IMG]
     

Kerro tästä muillekin!