1971 buick elektran perä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja ake79, 16.11.2015.

  1. ake79

    ake79 Gearhead

    mistähän kävis perä heittämällä/ pienellä sovittelulla kyseiseen autoon? kardaanin lähtö on laippa kiinnityksellä.
     
  2. 63S88

    63S88 Gearhead

    -71 Buick Electrasta käy heittämällä! :)
     
  3. ake79

    ake79 Gearhead

    Heh heh!
     
  4. Substitute

    Substitute Gearhead

    Todennäköisesti tuossa on Oldsin valmistama perä, ainakin tehdasmanuaalin mukaan 1972 on sellainen, koodi QBO tai QSO(lukko) ja 2.73 välitys. Ehkä kannattaisi mittailla fullsize GM-farkun perien leveyksiä '73 ja uudemmat. Vanhemmat GM-farkut on lehtijousilla.
    Kardaanin joutunee tekemään ilman sitä vakionopeusniveltä, pinionin yoken boorimäärä ei käsittääkseni täsmää uudempaan 8,5 akseliin ja todennäköisesti tukivarsien korvakkeiden kiinnityspisteet ei ole ihan samat myöskään.

    Eikö korjaaminen onnistu?
     
  5. Substitute

    Substitute Gearhead

    Nettivaraosassa näkyy olevan ison Buickin perä myynnissä, jopa samaa vuosimallia ja kardaanin laippakiinnityksellä.
     
  6. Buick462

    Buick462 3rd gear

  7. ake79

    ake79 Gearhead



    Myyjä ei vastaa soittoon eikä viestiin
     
  8. ake79

    ake79 Gearhead



    Myyjä ei vastaa soittoihin eikä viesteihin
     
  9. paja1

    paja1 Gearhead

    tuohon käy esim. gm-lankkufarmin akseli suoraan. kartaaninlaippa toki pitää vaihtaa niin sitten voi käyttää sitä alkuperästä tuplanivel kardaania. mulla on 73 capricen alla semmottinen ja pinionin boori oli sama 8.875 perässä kuin 8.5:ssa sekä tukivarsien pisteet. toiseen jarrukilpeen piti jarruvaijerille porata reikä kun farmissa toinen vaijeri menee takakautta.
     
  10. ake79

    ake79 Gearhead


    Kiitos vinkistä! Pitänee ruveta metästämään lankkukyljen perää!
     

Kerro tästä muillekin!